Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[ASTRA F] problem - czy to pierścienie w moim X16XEL???

 Moderowane przez: GSI
 MotoNews.pl » Opel Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2009-12-01 10:49:40

Witam Zacnych i Szanownych

Odświeżam mój stary temacik.

Mój Astron doczekał się wreszcie remontu (wymusił). Wczoraj silnik powiedział a raczej wykaszlał DOŚĆ TEJ MĘCZARNI MICHAŁ ZRÓB MI REMONT. Musiałem ulec tym prośbom bo przestał palić na 3 cyl. Szybka zmiana świeć - brak poprawy. Pomiar ciśnienia w cylach: na 1, 2 i 4 ok w granicach 13-14 natomiast na 3 cim ciśnienia brak
Szybka decyzja zwalam czapkę - po 4 ech godz i jednym pifku miałem głowicę na stole. W efekcie pobieżnych oględzin pacjenta stwierdzam co następuje: dziura w zaworze wydechowym na 3 cim cylu i malutka "szparka" na 2 gim. Ogólnie głowica do grubszej naprawy.
Ale za to dół - gładzie cylindrów i tłoki przynajmniej z góry MIODZIO. Na gładzi cylindrów widać jeszcze ślady honowania. Albo fabryczne albo ktoś przede mną robił remont dołu a góra została jaka była.

Zastanawiam się nad wymianą pierścieni. Teraz to już roboty niewiele i koszt do zniesienia (ze 2 stófki???) i będzie Git

Za kilka dni dam znać co i jak po remoncie

Pozdrawiam Miłego dnia

PS Gdzie pod Rzeszowem szukać dobrego warsztatu - szlif głowicy???
2010-08-29 16:55
  
 
 2008-11-25 14:52:10

Witam Zacnych i Szanownych

Odświeżam trochę stary temacik.

Otóż zabieram się za moją furę. Jeżeli cylindry nie będą mieć zbyt dużego owalu wymienię pierścienie, tylko nie wiem jakiej firmy były by dobre.
Generlanie w sklepach czy na Allegro cena kompletu pierścieni oscyluje koło 100 do 150 (na 4 tłoki) zł więc nie jest to kosmos. Tylko Pomóżcie bracia jakiej firmy.
A może Wie ktoś jaka jest dopuszczalna owalność cylindrów. Będę wdzięczny za porady. W "Sam naprawiam" nic nie znalazłem a i na różnych forach też bida.

Pozdrawiam PAPA
2010-08-29 16:55
  
 
 2008-07-08 21:09:38

Nie pytaj, jakie ma być ciśnienie w cylindrach, tylko zwróć uwagę na to, żeby ciśnienie we wszystkich było równe, zaś u Ciebie coś dzieje się na drugim garnku. Żadnego motodoktorka nie lej, jest to nic nie pomagający syf, zresztą ten temat był już poruszany na Forum. Zalanie minerala raczej na niewiele się zda. Póki co jeździj, nie gazuj za mocno i odkładaj kaskę. Jak zacznie dymić, zabierz się za remont, skoro i tak chcesz otwierać silnik...



-----------------
2013-06-08 22:34
  
 
 2008-07-07 10:07:00

I odgrzewam temat. Po sobotniej "próbie olejowej" mojego silnika nieco sie zmartwiłe. Czy słusznie?
Pomiary na sucho:
1 cyl 13,5
2 cyl 11
3 cyl 14
4 cyl 14
Po wlaniu oleju do cylindrów ciśnienie na wszystkich garach znacząco wzrosło do ponad 15 jednostek. Mechanik stwierdził że pierścinie napewno i że chcąc to wszystko ładnie naprawć to lekko 1500 zł. Wszeslkie szlify, pierścienie, itd.
Planuje wymienić jedynie uszczelniacze zaworów i zalać go olejem mineralnym. Mechanik doradzał żeby dolać do oleju Motodoktora ale to chyba nie zbyt dobry pomysł. 1500 zł to dla mnie dość dużo. Liczyłem że zobię tylko głowicę (za ok 500 zl) i bedzie git a tu jednak pewnie nie. Jakie powinno być ciśnienie w tym silniku? Doradzcie co robić???MIłeog dnia PAPA
2010-08-29 16:55
  
 
 2008-05-14 20:08:16

Arti ta Astra jest w rodzinie od 2001 roku, więc to, co zawinił poprzedni właściciel już dawno zostało wyeliminowane Zresztą nie było tego dużo. U nas to auto zrobiło jakieś 150 tys.km i nie było większych problemów.

Auto ma przejechane prawie 300 tys. km, wymiana oleju była ostatnio spóźniona o prawie 3 tys. km, ale to chyba nie było przyczyną takich zniszczeń.

Mutra - masz rację- silnik 8V żre olej jak naprawdę coś się posypie, zaś 16V lubi popijać bez wyraźnej przyczyny



-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Jacek1983 dnia 2008-05-14 20:09:29 ]
2013-06-08 22:34
  
 
 2008-05-14 18:02:55

ale tym masz 1.6 8 v a nie eco-teca. To dwie różne olejowe historie

-----------------
Astra F 1,6 16v 95'
Kadett D 1,2 83' ($2006)
www.dssk.pl
 
  
 
 2008-05-14 12:46:30

Cytat:
2008-05-14 08:23:57, Jacek1983 pisze:
Ciekawe tylko, skąd się wzięła ta rysa, jak pierścienie były całe [ wiadomość edytowana przez: Jacek1983 dnia 2008-05-14 08:24:55 ]




zapytaj poprzedniego własciciela


ps: moja viki z silnikiem 1.6 ma walnięte 362 tys km, i nie bierze oleju, no moze z 0,5 litra na 10 tys ale raczej wykapie mi spod uczczelniacza wału od strony sprzęgła. takze na pewno mamcie coś z silnikami

-----------------
www.img1.jurko.net/71302646_s.gif
2011-11-06 11:42
  
 
 2008-05-14 10:32:11

No napewno nic do cyla nie wpadło jak to bywało w silnikach gaźnikowych. Pasuje mi tu jedynie pęknięty pierścień albo rozwalona sprężynka w pierścieniu olejowym która wylazła poza obrys tłoka i charowała po gładzi cylindra
Ciekawa i przykra sprawa. Mam nadzieję że w moim cyle nie są porysowane
Zedre głowice i zobaczymy

Miłego dnia PAPA
2010-08-29 16:55
  
 
 2008-05-14 08:23:57

Za to mojego Asterixa spotkała przykra sprawa... na początku silnik zaczął nadmiernie pić olej, z czasem zaczął podymiwać, aż w końcu, podczas wyprawy na majówkę, zaczął konkretnie dymić na niebiesko. Mocy motor nie stracił, grzał się tylko nieznacznie bardziej niż normalnie, płynu nie ubywało, tylko olej żarł w tempie 0,3-0,4 litra na 100 km i walił chmurą jak stary pks...

Wczoraj mechanicy rozebrali silnik, a diagnoza jak wyrok - rysa na 4 cylindrze I przyszło mi teraz szukać nowy motor:/
Ciekawe tylko, skąd się wzięła ta rysa, jak pierścienie były całe

[ wiadomość edytowana przez: Jacek1983 dnia 2008-05-14 08:24:55 ]
2013-06-08 22:34
  
 
 2008-05-13 00:13:48

Cytat:
2008-05-10 00:40:57, Hubka pisze:
ja jeszcze leje syntetyk GM 5w30 moze juz pora na półsyntetyk - moze bedzie mniej brał? - a akurat wymiana sie zbliza jaki olej bys polecał? nie mam niestety tyle zdolnosci zeby sam to zrobic ,a wydac tyle kasy- troche szkoda. Moze wlasnie zmiana oleju ciut go uszczelni...

.....przejdz na 10w40 i wymien uszczelniacze
2010-05-16 20:16
  
 
 2008-05-10 00:40:57

ja jeszcze leje syntetyk GM 5w30
moze juz pora na półsyntetyk - moze bedzie mniej brał? - a akurat wymiana sie zbliza
jaki olej bys polecał?

nie mam niestety tyle zdolnosci zeby sam to zrobic ,a wydac tyle kasy- troche szkoda. Moze wlasnie zmiana oleju ciut go uszczelni...
2010-08-18 13:00
  
 
 2008-05-09 10:21:55

Jeśli Zlecisz to do warsztatu, to pod Warszawką napewno kolo 1000 do 1500 zł w zależności od tego co będzie do roboty.

Moja też lubi napić się oleju. Od wymiany mam ok 7tkm a wypiła juz ze 4 litry dobrego półsyntetyku. Żeby takie auto tyle oleju brało - troche mnie to boli. 126p mi wypił 1litr od zmiany do zmiany. Asia ma 3x większy motor więc na logike mogła by wypić okolo 3 litrów ale to i tak kosmos w takim aucie. Może taki ich urok. Może lepsze smarowanie=dluższa żywotność

Ja przewiduje bawić się z tym problemem w domowym garażu z sąsiadem, więc myślę żę będzie troche taniej.
Wiadomo, remont głowicy tylko w dobrym fachowym warsztacie.
W maluchu sam (poza szlifami) robiłem kapitalkę więc może i tu mi się uda choć troche samemu pogrzebać heh

Zajrzyj kiedyś do mnie na GG to pogadamy 2949626 (tak do 15tej) lub 7766634 (wieczorem).
PAPA
2010-08-29 16:55
  
 
 2008-05-08 01:05:58

hm poczytałem posta i muszę powiedziec że objawy mojego autka są podobne - tyle ze dymek jest niebieski i silnik mam 1.6 16V z oznaczeniem Z. Pije olej i to nawet około pół litra/1000. Czyli wg waszych wskazówek to napewno uszczelniacze zaworowe lub/i pierścienie. (mam nadzieję że lub )
Macie może jakieś rozeznanie ile taka przyjemnośc w warszawie lub okolicach może kosztowac (czesci + robocizna)?
2010-08-18 13:00
  
 
 2008-04-29 09:24:28

Cieszę się, że wspólnie z kolegami cokolwiek udało się może pomoc. Doceniam również podziękowania za tak skromną pomoc. Życzę powodzenia w walce z usterką, jak też wieści co udało się ustalićbi zdziałać
Pozdr
2013-01-14 10:29
  
 
 2008-04-29 08:48:58

Zacny Januszu. Masz rację z tym zdjemowaniem głowicy. Zajrze mu wtedy w cyle (cylindry), zobaczymy w jakim stanie są zawory, łatwiej będzie wymienić uszczelniacze i zakładając nową UPG bede miał pewnośc ze jest ok. Moża pozaglądać gdzie się tylko da, posprawdzać co tylko można.
Za wszystko WIELKIE dzięki MIŁEGO DNIA PAPA
2010-08-29 16:55
  
 
 2008-04-28 19:01:14

Twarde przewody powinny wzbudzić podejrzenie.
Poza tym, co znaczy "trochę ubywa". Ubytek może być nieznaczny, wtedy jest niewidoczny bo płyn przenika do komory spalania, ale na skutek kontaktu z ciśnieniem spoza układu chłodzenia węże nabierają muskulatury.
Tak więc zmiana uszzelki a przy tym uszczelniaczy trzonkow zaworowych i dotarcie zaworów z pewnością sprawi, że silnik nabierze nowego zycia
2013-01-14 10:29
  
 
 2008-04-28 12:07:03

Witajcie Zacni i Szanowni Nie wiem czym był zalany wczesniej. Mechanik przy wymianie rozrządu stwierdził że olej wygląda jak ze starego Disela. A przypuszczam ze mógł być to zwykły olej z doatkiem jakiegoś Motodoktora (ale mogę się mylić). Płynu chłodniczego nie ubywa prawie wogóle. Owszem jak go dobrze zagrzeje węże od chłodnicy są dość twarde ale myślę że to normalny objaw przy zamkniętym obwodzie i wysokim ćisnieniu jakie tam panuje.
Jak narazie planuje wymianę uszczelniczy i czyszczenie wszystkiego "po drodzie i przy okazji". Zobaczymy. Jeden weekend, jeden szwagier, napój na "k" i po robocie - mam nadzieję. Jak zrobię dam znać co i jak. dzęki za wszystko.

Napój na "k" - Krzynka pifka.
2010-08-29 16:55
  
 
 2008-04-28 10:42:48

Nie dawno to przerabiałem. Szaroniebieski dym - pił 1 litr oleju
i pół litra płychu chłodzącego na 150 km
Pozostało leczenie objawowe: pierścienie i uszczelniacze i uszczelka.
Teraz nawet zaczął się zbierać

pozdrowienia,
2018-10-16 15:17
  
 
 2008-04-28 09:38:13

snoise mam małe pytanko. jakim był wcześniej olejem zalany a jakim ty go olejem zalałeś??

JanuszGnitecki ma racje. i od tego bym zaczął. potem bym resztę sprawdził. przewaznie jest to wina uszczelniaczy ale nie zawsze.

-----------------
[B] MONTAŻ SZYB SAMOCHODOWCH, FOLIOWANIE SZYB,AUTOALARMY,ZABEZPIECZENIA [/B]
2012-12-29 21:24
  
 
 2008-04-25 12:23:43

Dym niebieski= spalanie oleju
Dym biały=uszczelka pod głowicą
Reszta to teoretyzownie
2013-01-14 10:29
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Opel Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM