Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Tarcze - bebny -> masa

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2006-05-30 20:37:51

które rozwiązanie z tematu jest lżejsze?
to pytanie tak gwoli manii tarczówek z przodu (sam się zastanawiam nad cc-wymi)

[ wiadomość edytowana przez: Witold_Rybarz dnia 2006-05-30 20:39:01 ]
2008-10-02 09:45
  
 
 2006-05-30 21:20:54

a ja ci powiem ze nie ma sensu ) wiem ze zaraz wszyscy mnie zjada , ale takie moje zdanie ja sobie wymienilem ostatnio komplet szczek na ferodo, wyczyscilem bebny, pozadnie odpowietrzylem uklad i na srsie a szczegolnie w bedzinie hamulce dzialaly jak zloto... nie mialy zadnego problemu z wyhamowaniem ze 110 przed szykana, i ladnie łapały przed nawrotami (czasami za ladnie ), moim zdaniem jesli masz ładne, proste bębny, nie bardzo zjechane, najlepiej fabryka to zaloz pozadne szczeki i bedziesz zadowolony ja przynajmniej ejstem

-----------------
www.ladasport.pl
www.witekmotorsport.com
2012-12-29 16:45
  
 
 2006-05-30 21:23:07



-----------------
WWW.POOCHATY.COM
2018-10-22 14:40
  
 
 2006-05-30 21:26:12

ja ostatnio zmienilem hamulce na tarczowki i powiem ci ze roznica jest niewielka, fakt faktem ze jeszcze sie nie ulozyly do konca.
ja u siebie zmienialem z kilku powodow:
1. bebny umarly smiercia naturalna
2. trafily mi sie tarcze w dobrej cenie
3. dla lansu



-----------------
______
"...I dlatego z punktu mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, musimy tak zrobić, żeby tej krytyki nie było. Tylko aplauz i zaakceptowanie...

Moja stajnia:
126p 1982r.
126p 1977r.
125p 1984r.
jawa 250 353 1960r.
FSO Polonez 1500 1
2023-07-25 17:58
  
 
 2006-05-30 21:30:25

Cytat:
2006-05-30 21:26:12, pterock pisze:
3. dla lansu


To chyba główny pkt.dlaczego każdy woli tarcze A niech widza,ze w malcu montowali tarcze

-----------------
http://fiatem.pl/
2020-03-15 22:32
  
 
 2006-05-30 21:52:08

no a główny wątek czyli masa?
przecież chodzi o masę nieresorowaną czyli prowadzenie i komfort przy duzych prędkościach
2008-10-02 09:45
  
 
 2006-05-30 21:57:55

zamiast kombinowac,kup lekkie alufelgi.wiecej zyskasz mniejszym kosztem

-----------------
WWW.POOCHATY.COM
2018-10-22 14:40
  
 
 2006-05-30 22:23:41

Cytat:
2006-05-30 21:57:55, Poochaty pisze:
zamiast kombinowac,kup lekkie alufelgi.wiecej zyskasz mniejszym kosztem



nie zgadzam sie, alu felgi wcale nie sa duzo lzejsze a moze sie zdarzyc za alu 13 bedzie ciezszy od maluchowskiej 12, a co do roznicy w masie hebli to zacisk+jarzmo+tarcza+plyta+mocujaca to calkiem spora masa i mysle ze sa porownywalne, beben to dosyc lekkie rozwiazanie w koncu ma glownie powietrze w srodku
2011-05-08 01:11
  
 
 2006-05-30 23:40:14

Co do masy to faktycznie wyniki mogą być porównywalne. Tarcze ponoć źle się zachowują na śliskich nawierzchniach - podobno od razu się blokują (nie wiem tego z autopsji tylko z opowieści). A bębny moim zdanie wystarczają, a jak się zmieni na nowe pompe, przewody i szczęki (polecam JURIDY - dobre i tanie) to będzie git

-----------------
2014-12-09 09:04
  
 
 2006-05-30 23:53:26

podobnie u mnie,fabryka bębny+ferodo=spoko opcja.koszt do efektu wypada b. dobrze.

-----------------
*RoboRally*
 
  
 
 2006-05-31 00:17:11

Cytat:
podobno od razu się blokują



to mit taki
Zdecydowaną różnicę między tarczami a bębnami widać przy hamowaniu z większych prędkości.. Poza tym jeżeli ktoś chce zawsze można sobie sprawić nacinane tarcze i lepsze klocki..
Obsługa/wymiana tarcz jest znacznie przyjemniejsza, już nie trzeba się bawić ze sprężynkami itp..
Warunkiem skuteczności tarcz jest naprawdę dobry resor bo jak ma się chu***, miękki to nie ma przebacz, ale to nie będzie hamowało..

Co do ciężaru to "prawie nie ma różnicy", praktycznie to samo.. jutro może zważe na "oko" i podam orientacyjną wagę zestawu tarcz z klockami zaciskami itp. i kompletny bęben z cylinderkiem i całym ustrojstwem..
Do maluchowskiego silnika dobre bębny na ferodo jeszcze podejdą, ale pod swapa to jedynie tarcze
2025-04-08 13:04
  
 
 2006-05-31 00:37:43

Cytat:
2006-05-31 00:17:11, Dar00 pisze:
Do maluchowskiego silnika dobre bębny na ferodo jeszcze podejdą, ale pod swapa to jedynie tarcze



Zważ na to, że teraz silniki maluchowskie to się pod ok. 50KM robi

-----------------
Maluch jest jak dziwka - często się jebie !
2010-09-28 17:40
  
 
 2006-05-31 08:45:13

ale zazwyczaj na krótkich skrzyniach to i tak się nie rozpędzą

[ wiadomość edytowana przez: Dar00 dnia 2006-05-31 08:45:45 ]
2025-04-08 13:04
  
 
 2006-05-31 09:45:00

O ile w masie roznica jest podekrzewam nie wielka to ciekawe jaka jest roznica w momencie bezwladnosci
2011-05-08 01:11
  
 
 2006-05-31 09:53:59

Cytat:
2006-05-31 00:17:11, Dar00 pisze:
(...) Poza tym jeżeli ktoś chce zawsze można sobie sprawić nacinane tarcze i lepsze klocki.. (...)


Eeee, no i jak to wygląda w Maluchu - prawie jak WRC:



A co do samego tematu - to w Maluchu dociążenie przodu jest takie niepożądane .

-----------------
oƃǝuɹɐuoɾɔɐʇs po ʎzsɾǝıuɾɐɟ ʇsǝɾ doʇdɐl oƃǝzɔɐlp oʇo
2025-01-13 16:04
  
 
 2006-05-31 15:19:38

Cytat:
2006-05-30 22:23:41, mmost pisze:
nie zgadzam sie, alu felgi wcale nie sa duzo lzejsze a moze sie zdarzyc za alu 13 bedzie ciezszy od maluchowskiej 12, a co do roznicy w masie hebli to zacisk+jarzmo+tarcza+plyta+mocujaca to calkiem spora masa i mysle ze sa porownywalne, beben to dosyc lekkie rozwiazanie w koncu ma glownie powietrze w srodku



hahahah wypelnij bebny helem to maluch bedzie lzejszy o 10 kg
 
 
 
 2006-05-31 15:33:22

co do masy nieresorowanej - mysle ze niektorzy popadaja w obled. czy ciezar zestawu tarczowego bedzie ciezszy/ lzejszy o 1-3 kilo od bebnowego - mysle ze roznicy nie odzczujesz.

-----------------
- ELVIS FOREVER

- życie jest jak gówno na kole - raz na górze, raz na dole
2021-03-02 11:56
  
 
 2006-05-31 21:16:38

Cytat:
nie zgadzam sie, alu felgi wcale nie sa duzo lzejsze a moze sie zdarzyc za alu 13 bedzie ciezszy od maluchowskiej 12


mylisz sie kolego,alu felgi wcale nie sa takie ciezkie.mam w garazu 13 ruskie,wcale nie sa takie drobne,zabudowana prawie cala felga,a jak sie je podnosi to sa jak piorko.poza tym 12 cali to nie trzynascie to po pierwsze,po drugie w kwestii jest jeszcze rozklad masy i efekt zyroskopowy, pod tym wzgledem alu jest o wiele lepsze.no i kto jeszcze jezdzi w maluchu na 12?

-----------------
WWW.POOCHATY.COM
2018-10-22 14:40
  
 
 2006-05-31 21:44:25

Nie wiem jakie macie tarcze, ja mam zestaw z cc , kupiłem od Zoltara już dotarte klocki do tarcz, na początku było kilka problemów z miekkim pedałem hamulca, itp , ale róznica jest po prostu bardzo duza, u mnie auto po prostu staje dęba, oczywiscie twardy przód bilstein i bez negatywów duzych. Taka smieszna histotria bo ze znajomymi jeździmy sobie próby ustawiac rózne kumpel jechał swoim kaszlem 650 dobrze przygotowanym do kjsów, i na skrzyżowaniu zahamowałem normalnie ale stanowczo, kumpel z tyłu miał mokro w gaciach, hamował wszystkim co sie dało, podpierał sie recznym i prawie mi w dupe nie wjechał, zdziwiłem sie gdy mi to mówił , bo nie hamowałem to zblokowania kół tylko według mnie normalnie. Od tamtego momentu trzyma odległosc. Jak złoze swojego kaszla zrobie test hamowania z 100 u mnie w aucie z tarczami i u znajomego z autem z bebnami i zrobimy filmik.
2014-06-12 22:36
  
 
 2006-05-31 21:49:32

no to moze u mnie tez bedzie lepiej
ja narazie z tego co widze to lewe kolo lapie na ok 80% a prawe 75% powierzchni tarczy, uklad jest lekko zapowietrzony.

-----------------
______
"...I dlatego z punktu mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, musimy tak zrobić, żeby tej krytyki nie było. Tylko aplauz i zaakceptowanie...

Moja stajnia:
126p 1982r.
126p 1977r.
125p 1984r.
jawa 250 353 1960r.
FSO Polonez 1500 1
2023-07-25 17:58
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM