| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << | |
|
| Autor | |
ŁUKASZ_GAJER
 miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2010-01-07 21:45:24 codziennie muszę dolewać około półtorej szklanki płynu chłodzącego do zbiorniczka aby wyrównać powstałe ubytki
myślałem że to może uszczelka pod głowicą
pojechałem z tym do mechanika
po rozmowie z mechanikiem, ten powiedział mi że skoro
- nie mam najmniejszych problemów z odpalaniem silnika nawet przy najmniejszych mrozach
- jesli silnik nie utracił mocy
- jesli pracuje równo
- nie dusi się
- nie kopci na biało
...to nie uszczelka jest tu problemem...
sprawdził zatem samą szczelnośc układu chłodzącego... okazało się że na jakimś tam wężyku przepuszczało i bryzgało po silniku... uszczelnił... po kilku dniach jazdy znowu płyn zaczoł spierdzielać...
znowu bryzga po silniku teraz już z kilku miejsc na raz... wygląda to tak jak by w układzie chłodzącym wytwarzało się zbyt duże ciśnienie i mocowania wężyków nie wytrzumują... czego to może być przyczyną? rozkładam już ręce... cały czas muszę jeździć z zapasową butlą płynu chłodzącego aby sukcesywnie dolewać...
zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz... gdy tuż po skończonej jeździe odkręcam korek robi się straszne ssss... i bul bul bul... słychać jak z dolnego wężyka wylatują bąble i płyn mocno zabulgocze w zbiorniczku... to chyba też nie jest normalne?
[ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2010-01-07 21:48:01 ] |
| | |
leszek_espero Klubowy Weteran
 LEGANZA 2000 AUTOMATIC polska kraków | 2010-01-07 23:36:22 Jakbyś miał za duże ciśnienie to raczej by ci wywalało plyn przez zbiorniczek wyrównawczy a nie ściągajac węże.Ja bym zmienił opaski zaciskowe na wężach na nowe-koszt kilka pln,a duzo może powiedzieć.Poza tym jest taki przyrząd-chyba bogdan1 pisał o nim-który na 100% potwierdza fakt padniętej uszczelki pod głowicą-niektórzy mechanicy maja takie cudo,bo jak nie opaski to ja raczej stawiam na uszczelke pod głowicą... ----------------- Jeżeli chodzi o porządek to ja mam zawsze czystą w pokoju ... |
| 2023-04-15 00:56 | |
bogdan1 Klubowy Weteran
 Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-01-07 23:48:41 Cytat:
| 2010-01-07 23:36:22, leszek_espero pisze:
Jakbyś miał za duże ciśnienie to raczej by ci wywalało plyn przez zbiorniczek wyrównawczy a nie ściągajac węże.Ja bym zmienił opaski zaciskowe na wężach na nowe-koszt kilka pln,a duzo może powiedzieć.Poza tym jest taki przyrząd-chyba bogdan1 pisał o nim-który na 100% potwierdza fakt padniętej uszczelki pod głowicą-niektórzy mechanicy maja takie cudo,bo jak nie opaski to ja raczej stawiam na uszczelke pod głowicą...
|
|
Spróbuj wymienić korek na zbiorniku wyrównawczym  /dość często padają w nich zaworki ciśnienia i robią się szopki / ...nówka chyba max 20zł kosztuje, a wykluczysz na 100% jeden (wbrew pozorom b. ważny element)
Poza tem..leszek dobrze prawi - są dużo lepsze metody diagnozowania padniętej uszczelki p/g niż słowna analiza "typowych objawów"
Powodzenia ----------------- Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ... |
| 2020-09-09 15:08 | |
Skorupa-S1 Klubowy Weteran
 Nie pomógł ani razu Wieluń | 2010-01-08 00:02:54 Pompa wody. Miałem identyczny przypadek. Zanim do tego doszedłem wymieniłem korek wody, opaski, węże, trójniki. Padła chłodnica i termostat w między czasie. ----------------- Robię wszystko, żeby nic nie robić. |
| 2017-02-05 11:32 | |
nege
 Espero Sosnowiec | 2010-01-08 18:30:56 Ojciec w Matizie miał taki sam objaw . Jeżeli nie ma widocznych wycieków to pompa wody , przy okazji można rozrząd wymienić sobie . |
| 2013-03-03 14:53 | |
Michal7e91 Member Klubu Espero
 Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2010-01-08 18:41:11 Też obstawiał bym pompę wody. Miałem taki sam przypadek w oplu. Też bryzgało po silniku. ----------------- |
| 2021-02-19 22:48 | |
rudi
 Espero Wloclawek | 2010-01-08 19:01:30 Cytat:
| 2010-01-08 18:41:11, Michal7e91 pisze:
Też obstawiał bym pompę wody. Miałem taki sam przypadek w oplu. Też bryzgało po silniku.
|
|
jeśli to pompa to wystarczy z kanału popatrzeć tam gdzie ona jest i od razu widać że kapie ( wymiana niestety z rozrzadem tania nie będzie) a jak sucho to niestety ale może być jeszcze gorzej czyli padła uszczelka pod głowicą ----------------- Espero to auto dla ludzi bez kompleksów.
Ecodriving is cool.
Z-banowany |
| 2011-10-18 08:46 | |
rysiu1 Klubowy Weteran
 było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2010-01-08 19:09:03 A ja stawiam na uszkodzony kolektor ssący.
Jest to normalna usterka w tym aucie. ----------------- Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu |
| 2024-11-03 18:39 | |
Michal7e91 Member Klubu Espero
 Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2010-01-08 19:30:49 Cytat:
| 2010-01-08 19:01:30, rudi pisze:
jeśli to pompa to wystarczy z kanału popatrzeć tam gdzie ona jest i od razu widać że kapie ( wymiana niestety z rozrzadem tania nie będzie) a jak sucho to niestety ale może być jeszcze gorzej czyli padła uszczelka pod głowicą
|
|
Dobrze jest zdjąć osłonę paska wtedy widać jak na dłoni. Płyn kapie na pasek i pod wpływem obrotów pryska. Jak dodamy gazu robi się fontanna.
Cytat:
| 2010-01-08 19:09:03, rysiu1 pisze:
A ja stawiam na uszkodzony kolektor ssący. Jest to normalna usterka w tym aucie.
|
|
Nie spotkałem się z tym nigdy, ale nie można tego wykluczać,m skoro jak piszesz jest to normalną usterką w matizach. Czekamy, aż kolega ŁUKASZ_GAJER podzieli się z nami informacją co było przyczyną ----------------- |
| 2021-02-19 22:48 | |
adamesce
 bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2010-01-08 22:16:32 kolega mial podobna sytuacje w matizie, przyczyna byly stare sparciale wezyki ktore ciekly w wielu miejscach, w tym na laczeniu przy nagrzewnicy. Jesli pomimo wszystkie nie uda Ci sie znalezc przyczyny polecam jeszcze raz przejrzec wszystko. Koledze na szczelnosci wyszedl jeden waz a reszta juz nie. ----------------- Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.
Uwielbiam ciężką pracę. Mógłbym się na nią patrzeć godzinami. |
| 2013-06-03 12:39 | |
mifinka (S) Klubowy Weteran
 Ford Probe 2,5V, BMW ... Warszawa - Wola | 2010-01-08 23:08:26 A ja proponuję poszukać na PDF, tam jest opisanych wiele usterek w różnych modelach Daewoo, może znajdziesz przyczynę
Pozdrawiam |
| 2022-08-16 20:17 | |
Robert_S
 Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2010-01-08 23:50:54 jak nie będziesz miał innego pomysłu to kup nowy korek, w starym wywierć dziurę i wsadź wentyl taki jak w kole (u wulkanizatora kupisz za 5 zł). Zakręć korek i pompuj... nie za dużo, max 1,5 bar. Nieszczelność pojawi się automagicznie ----------------- Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher |
| 2015-11-21 22:38 | |
nege
 Espero Sosnowiec | 2010-01-09 12:02:02 Kolektor ssący też ojciec przerabiał . Jeżeli on padnie to widać jak się woda leje na górze z tyłu silnika przez taki mały otworek w kolektorze .
W obu przypadkach czy kolektor czy pompa koszt naprawy był ok 400-500 zl . |
| 2013-03-03 14:53 | |
ŁUKASZ_GAJER
 miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2010-01-10 14:19:26 wątpię aby była to pompa wody bo raptem kilka miesięcy temu wymieniany był kompletny rozrząd...
korek od zbiorniczka wyrównawczego też dopiero co wymieniałem...
apropo kolektora ssącego to również jeden z mechaników z którym rozmawiałem zwrócił mi na to uwagę że w matizach to jest częstą przyczyną...
uszczelki pod głowicą w sumie też nie wykluczam bo kopci coraz bardziej na biało... choć z drugiej strony silnik pracuje bez zarzutu, nie utracił mocy itp...
zauważyłem również że czasem potrafi mocno zaśmierdzieć płynem chłodzącym z nawiewu gdy używam ogrzewania... |
| | |
pawel12356
 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2010-01-10 14:40:08 a co niby ma rozrzad czy jego wymiana do pompy wody w tico lub matizie? ----------------- Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi. |
| 2011-05-19 22:49 | |
rudi
 Espero Wloclawek | 2010-01-10 21:59:43 Cytat:
| 2010-01-10 14:19:26, ŁUKASZ_GAJER pisze:
wątpię aby była to pompa wody bo raptem kilka miesięcy temu wymieniany był kompletny rozrząd... korek od zbiorniczka wyrównawczego też dopiero co wymieniałem... apropo kolektora ssącego to również jeden z mechaników z którym rozmawiałem zwrócił mi na to uwagę że w matizach to jest częstą przyczyną... uszczelki pod głowicą w sumie też nie wykluczam bo kopci coraz bardziej na biało... choć z drugiej strony silnik pracuje bez zarzutu, nie utracił mocy itp... zauważyłem również że czasem potrafi mocno zaśmierdzieć płynem chłodzącym z nawiewu gdy używam ogrzewania...
|
|
u mnie pompa wody zaczeła lać po 30 tys. km od wymiany - takie urok obecnych chińskich zamienników - korea wytrzymała 120 tys. bez problemu ale zachciało mi się wyminienić bo rzekomo warto.. ----------------- Espero to auto dla ludzi bez kompleksów.
Ecodriving is cool.
Z-banowany |
| 2011-10-18 08:46 | |
Kula69 Klubowy Weteran
 BMW 530d Warszawa Ursynów | 2010-01-12 20:32:31 Cytat:
| 2010-01-10 14:19:26, ŁUKASZ_GAJER pisze:
wątpię aby była to pompa wody bo raptem kilka miesięcy temu wymieniany był kompletny rozrząd... korek od zbiorniczka wyrównawczego też dopiero co wymieniałem... apropo kolektora ssącego to również jeden z mechaników z którym rozmawiałem zwrócił mi na to uwagę że w matizach to jest częstą przyczyną... uszczelki pod głowicą w sumie też nie wykluczam bo kopci coraz bardziej na biało... choć z drugiej strony silnik pracuje bez zarzutu, nie utracił mocy itp... zauważyłem również że czasem potrafi mocno zaśmierdzieć płynem chłodzącym z nawiewu gdy używam ogrzewania...
|
|
mi w esperaku lało sie na tłok i przyrząd do sprawdzania padniętej uszczelki za pomocą kilku kropel płynu chłodniczego nie zdał egzaminu ----------------- |
| 2022-09-29 20:45 | |
| |
|