| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
syncmasters100 LOB SYMPATYK
 OMEGA A CD Diamant/ ... sztabin | 2010-05-19 18:19:53 no i po kłopocie  łożysko wymienione i jest cicho  a co do felg to wedle cyferek to różnica nie jest taka wielka, ale widząc 17" na małym profilu a oryginalną 15" to wygląda to zacnie i cieszy oko |
| 2018-04-14 19:04 | |
homer171 LOB SYMPATYK
 Esesman Wrocław | 2010-05-17 21:24:26 Zewnetrzny rozmiar koła czy to bedzie 15 na stali czy 17 czy 18 na alu to bedzie bardzo podobna. Ale rozmiar całego koła bedzie nie zbyt duze.
1 cal = 25,4 mm
Wiec 15 cali to 381 plus opona 205/65 czyli 65% z 205 mm
czyli 381 + 133.25 = 514,25 mm
przy 17 cali to 431.8 plus opona to 225/50 czyli 50% z 225 to 112.5
czyli 544,3
przy taki mamy 3 cm roznicy na cale srednicy.
a przy 235/45 mamy 105.75 mm nizsza opone.
i teraz roznica wynosi 2.3 cm wiec nie jest tak wiele. ----------------- moja aukcje |
| 2013-03-24 13:31 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2010-05-17 20:13:12 przy normalnym zawieszeniu w 2.0 to bylo jeszcze sporo luzu, przy obnizonym juz jest gorzej zwlaszcza przy 225/50 jest na styk, przy 225/45 jest w ok. Z tylu jest kilka mm zapasu
Natomiast przy 15" to masz ogromna przestrzen do zagospodarowania
choc pamietaj ze to wszystko zalezy jaka opone zalozysz i jakie ET oraz szerokosc ma felga. [ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2010-05-17 20:14:42 ] |
| 2025-09-13 03:14 | |
syncmasters100 LOB SYMPATYK
 OMEGA A CD Diamant/ ... sztabin | 2010-05-17 17:55:15 no i kupiłem 2x SKF skoro kolega fatboy82 ma je w swojej 3L omie i ponad 200km ich nie zniszczyło po 30tkm to ja 115oma też ich nie popsuje  i pytanie do kolegi fatboy82 jak zmieściłeś do omy takie felgi? robiłeś coś przy zawieszeniu? bo przy 15" 205/60 to z tyłu miedzy kołem a nadkolem jest mało miejsca tak samo z przodu między amortyzatorem i kołem. |
| 2018-04-14 19:04 | |
homer171 LOB SYMPATYK
 Esesman Wrocław | 2010-05-17 00:22:53 SKF robia tez chiny widzialem przypadki zespawania sie srub od kół z piasta. Wydaje mi sie ze nie wszystkie łozyska i piasty sa robione w chinach wiec dlatego napisalem ze trzeba uwazac a nie ze nie polecam. Ktos mi wczoraj mowił o zespawaniu biezni z korpusem wachacza albo zwrotnica.
Seba-Omega mowi prawde bo tak najczesciej jest choc nie zawsze.
Dodam rowniez przykład przegłubów kulowych zwanych swozniami albo w drazkach kierowniczych zastosowane dlaczego orginaly sa tak drogie bo zastosowane materialy sa najwyzszsej jakosci przykład lem-fordera stosuje taki tworzywo ktore podczas pracy i odkształcen powraca to pierwotnego stanu dlatego tak dlugo wytrzymuja w przeciwieństwie do zamienników dla ktorych wystarczy kilka dziur i dostaja luzu... [ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2010-05-17 00:26:34 ] |
| 2013-03-24 13:31 | |
7gsi LOB MEMBER
 wieś | 2010-05-16 18:58:13 mam skf w moto, topię w błocie i wodzie, zasypuję piachem, dokładam myjką a to nadal działa
raz na sezon rozbiórka i czyszczenie + smarowanie i starcza.
----------------- ...hodowca. |
| 2024-01-14 01:03 | |
fatboy82 LOB WETERAN
 A 3.0 24V R6 Warszawa | 2010-05-16 18:19:03 ja mam z tylu takze SKF i jest ok, przejechane jakies 30kkm ----------------- Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D
Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0 |
| 2025-09-13 03:14 | |
syncmasters100 LOB SYMPATYK
 OMEGA A CD Diamant/ ... sztabin | 2010-05-16 18:17:00 a długo już na nich jeździsz? bo kolega homer171 nie polecał skf ale skoro Ty takie posiadasz, no i takie produkują to musi to działać. w takim razie jutro ruszam na zakupy |
| 2018-04-14 19:04 | |
SEBA-OMEGA
 OMEGA A & VECTRA A Radom | 2010-05-15 09:08:56 Łozysk nie smaruje się smarem grafitowym.
Omega ma łozysko jednolite posiadające jedną bieżnie zewnętrzną i 2 wewnetrzne o tej samej srednicy którego się nie smaruje.
Smaruje się łożyska dwubiezniowe,dwuśrednicowe dostarczane w częściach np.vectra a (tył).
Ja polecam:
SKF,INA,RUVILLE,KOYO,OPTIMAL,CORTECO(zazwyczaj w pudełku jest INA lub KOYO).
W większości przypadków do omegi szło na oryginał japońskie KOYO.
Ja u siebie w omie mam założone na tyle 2xSKF ----------------- OMEGA IRMSCHER
"SECAR" Mechanika Pojazdowa, ZAWIESZENIA: seryjne,sportowe.Układy hamulcowe,układy kierownicze.Rozrządy,sprzęgła,Naprawy bieżące.RADOM ul.1905 Roku 21 Tel. 502 347 452 |
| 2011-06-07 07:50 | |
syncmasters100 LOB SYMPATYK
 OMEGA A CD Diamant/ ... sztabin | 2010-05-14 18:33:24 a do łożysk trzeba jeszcze kupić i smarować smarem grafitowym czy to są łożyska z własnym oryginalnym smarowaniem i nic im więcej do szczęścia nie potrzeba |
| 2018-04-14 19:04 | |
SEBA-OMEGA
 OMEGA A & VECTRA A Radom | 2010-05-12 20:00:07 Jest prosty i szybki sposób,ale potrzeba do tego 2 osób.Obchodzi się bez wyciągania wahacza i prasy.
I cieżko tą operacje opisać.
Piasty z łożyskiem nie da rady,ponieważ najpierw w wahacz wchodzi łożysko, później seger i dopiero piasta.Na koniec flansza, nakrętka,zabezpieczenie i półoś. ----------------- OMEGA IRMSCHER
"SECAR" Mechanika Pojazdowa, ZAWIESZENIA: seryjne,sportowe.Układy hamulcowe,układy kierownicze.Rozrządy,sprzęgła,Naprawy bieżące.RADOM ul.1905 Roku 21 Tel. 502 347 452 |
| 2011-06-07 07:50 | |
homer171 LOB SYMPATYK
 Esesman Wrocław | 2010-05-11 20:30:10 RUVILLE, na SKF bym uwazał. Optimal i Corteco.
Na to pierwsze bym kierował uwage. Lozysko wypada w strone mostu a z tyłu masz Zegera do łozyska. Dasz rade. ----------------- moja aukcje |
| 2013-03-24 13:31 | |
syncmasters100 LOB SYMPATYK
 OMEGA A CD Diamant/ ... sztabin | 2010-05-11 18:34:47 w takim razie trzeba będzie zainwestować w pręt w metrażu kilka podkładek i w weekend zaczynać  bo to musi być łożysko bo gdy wchodzi się w zakręt i dociąża się tylne lewe koło odgłos robi się głośniejszy. może ktoś zna dobrą firmę łożysk żebym nie rozbierał tego ponownie w niedługim czasie  oraz czy nie występują różne rodzaje wielkości tak jak np. tłoczków hamulcowych ze jeden rocznik samochodu a trzy wielkości tłoka |
| 2018-04-14 19:04 | |
Pabelo LOB MEMBER
 Omega A 24v Gliwice | 2010-05-10 13:11:06 Musiałbyś kupić cały wahacz... ----------------- Profi-Tool Profesjonalne auto narzedzia |
| 2023-02-06 21:01 | |
abigaz LOB MEMBER Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-05-09 22:57:04 Cytat:
| 2010-05-09 17:43:35, syncmasters100 pisze:
a jak by kupić łożysko z piastą razem, to można je wymienić w całości, zaoszczędziło by to pracy? i ściągacza żadnego by nie było chyba trzeba.
|
|
Z przodu występuje piasta z łożyskiem ale z tyłu to chyba nie.Ja wymieniałem samo łożysko. ----------------- |
| 2024-04-07 17:07 | |
syncmasters100 LOB SYMPATYK
 OMEGA A CD Diamant/ ... sztabin | 2010-05-09 17:43:35 a jak by kupić łożysko z piastą razem, to można je wymienić w całości, zaoszczędziło by to pracy? i ściągacza żadnego by nie było chyba trzeba. |
| 2018-04-14 19:04 | |
abigaz LOB MEMBER Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-05-09 14:24:25 Można bez prasy wyjąć.Tylko trzeba taki ściągacz dorobić z długiej śruby(szpilki ok. M12) i paru dużych podkładek oraz nakrętki.Lepsze to niż cały wahacz wyciągać. ----------------- |
| 2024-04-07 17:07 | |
syncmasters100 LOB SYMPATYK
 OMEGA A CD Diamant/ ... sztabin | 2010-05-09 14:04:37 jak by mam, po sąsiedzku prawie jest zakład mechaniczny wczoraj zabijałem u niego tuleje podpory drążka |
| 2018-04-14 19:04 | |
SENATOR LOB MEMBER
 SENATOR B GDANSK | 2010-05-08 21:51:28 a prase ma?
----------------- Unikatowy Senator B ,,Deep Blue"
Annon ebdelen edro bi ammen fannas nogothrim lasto beth lamen |
| 2015-10-26 16:51 | |
syncmasters100 LOB SYMPATYK
 OMEGA A CD Diamant/ ... sztabin | 2010-05-08 18:59:51 no i to jednak łożysko  jak się do tego zabrać, będę musiał poszperać w poradach  mam garaż klucze fajną pogodę i wiele chęci potrzebuje tylko poradnika krok po kroku |
| 2018-04-14 19:04 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|