Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Stukanie z tyłu

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2010-05-19 18:19:53

no i po kłopocie łożysko wymienione i jest cicho a co do felg to wedle cyferek to różnica nie jest taka wielka, ale widząc 17" na małym profilu a oryginalną 15" to wygląda to zacnie i cieszy oko
2018-04-14 19:04
  
 
 2010-05-17 21:24:26

Zewnetrzny rozmiar koła czy to bedzie 15 na stali czy 17 czy 18 na alu to bedzie bardzo podobna. Ale rozmiar całego koła bedzie nie zbyt duze.
1 cal = 25,4 mm
Wiec 15 cali to 381 plus opona 205/65 czyli 65% z 205 mm
czyli 381 + 133.25 = 514,25 mm
przy 17 cali to 431.8 plus opona to 225/50 czyli 50% z 225 to 112.5
czyli 544,3
przy taki mamy 3 cm roznicy na cale srednicy.
a przy 235/45 mamy 105.75 mm nizsza opone.
i teraz roznica wynosi 2.3 cm wiec nie jest tak wiele.

-----------------
moja aukcje
2013-03-24 13:31
  
 
 2010-05-17 20:13:12

przy normalnym zawieszeniu w 2.0 to bylo jeszcze sporo luzu, przy obnizonym juz jest gorzej zwlaszcza przy 225/50 jest na styk, przy 225/45 jest w ok. Z tylu jest kilka mm zapasu
Natomiast przy 15" to masz ogromna przestrzen do zagospodarowania

choc pamietaj ze to wszystko zalezy jaka opone zalozysz i jakie ET oraz szerokosc ma felga.

[ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2010-05-17 20:14:42 ]
2025-09-13 03:14
  
 
 2010-05-17 17:55:15

no i kupiłem 2x SKF skoro kolega fatboy82 ma je w swojej 3L omie i ponad 200km ich nie zniszczyło po 30tkm to ja 115oma też ich nie popsuje i pytanie do kolegi fatboy82 jak zmieściłeś do omy takie felgi? robiłeś coś przy zawieszeniu? bo przy 15" 205/60 to z tyłu miedzy kołem a nadkolem jest mało miejsca tak samo z przodu między amortyzatorem i kołem.
2018-04-14 19:04
  
 
 2010-05-17 00:22:53

SKF robia tez chiny widzialem przypadki zespawania sie srub od kół z piasta. Wydaje mi sie ze nie wszystkie łozyska i piasty sa robione w chinach wiec dlatego napisalem ze trzeba uwazac a nie ze nie polecam. Ktos mi wczoraj mowił o zespawaniu biezni z korpusem wachacza albo zwrotnica.
Seba-Omega mowi prawde bo tak najczesciej jest choc nie zawsze.
Dodam rowniez przykład przegłubów kulowych zwanych swozniami albo w drazkach kierowniczych zastosowane dlaczego orginaly sa tak drogie bo zastosowane materialy sa najwyzszsej jakosci przykład lem-fordera stosuje taki tworzywo ktore podczas pracy i odkształcen powraca to pierwotnego stanu dlatego tak dlugo wytrzymuja w przeciwieństwie do zamienników dla ktorych wystarczy kilka dziur i dostaja luzu...

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2010-05-17 00:26:34 ]
2013-03-24 13:31
  
 
 2010-05-16 18:58:13

mam skf w moto, topię w błocie i wodzie, zasypuję piachem, dokładam myjką a to nadal działa

raz na sezon rozbiórka i czyszczenie + smarowanie i starcza.



-----------------
...hodowca.
2024-01-14 01:03
  
 
 2010-05-16 18:19:03

ja mam z tylu takze SKF i jest ok, przejechane jakies 30kkm

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2025-09-13 03:14
  
 
 2010-05-16 18:17:00

a długo już na nich jeździsz? bo kolega homer171 nie polecał skf ale skoro Ty takie posiadasz, no i takie produkują to musi to działać. w takim razie jutro ruszam na zakupy
2018-04-14 19:04
  
 
 2010-05-15 09:08:56

Łozysk nie smaruje się smarem grafitowym.
Omega ma łozysko jednolite posiadające jedną bieżnie zewnętrzną i 2 wewnetrzne o tej samej srednicy którego się nie smaruje.
Smaruje się łożyska dwubiezniowe,dwuśrednicowe dostarczane w częściach np.vectra a (tył).
Ja polecam:
SKF,INA,RUVILLE,KOYO,OPTIMAL,CORTECO(zazwyczaj w pudełku jest INA lub KOYO).

W większości przypadków do omegi szło na oryginał japońskie KOYO.
Ja u siebie w omie mam założone na tyle 2xSKF

-----------------
OMEGA IRMSCHER
"SECAR" Mechanika Pojazdowa, ZAWIESZENIA: seryjne,sportowe.Układy hamulcowe,układy kierownicze.Rozrządy,sprzęgła,Naprawy bieżące.RADOM ul.1905 Roku 21 Tel. 502 347 452
2011-06-07 07:50
  
 
 2010-05-14 18:33:24

a do łożysk trzeba jeszcze kupić i smarować smarem grafitowym czy to są łożyska z własnym oryginalnym smarowaniem i nic im więcej do szczęścia nie potrzeba
2018-04-14 19:04
  
 
 2010-05-12 20:00:07

Jest prosty i szybki sposób,ale potrzeba do tego 2 osób.Obchodzi się bez wyciągania wahacza i prasy.
I cieżko tą operacje opisać.
Piasty z łożyskiem nie da rady,ponieważ najpierw w wahacz wchodzi łożysko, później seger i dopiero piasta.Na koniec flansza, nakrętka,zabezpieczenie i półoś.

-----------------
OMEGA IRMSCHER
"SECAR" Mechanika Pojazdowa, ZAWIESZENIA: seryjne,sportowe.Układy hamulcowe,układy kierownicze.Rozrządy,sprzęgła,Naprawy bieżące.RADOM ul.1905 Roku 21 Tel. 502 347 452
2011-06-07 07:50
  
 
 2010-05-11 20:30:10

RUVILLE, na SKF bym uwazał. Optimal i Corteco.
Na to pierwsze bym kierował uwage. Lozysko wypada w strone mostu a z tyłu masz Zegera do łozyska. Dasz rade.

-----------------
moja aukcje
2013-03-24 13:31
  
 
 2010-05-11 18:34:47

w takim razie trzeba będzie zainwestować w pręt w metrażu kilka podkładek i w weekend zaczynać bo to musi być łożysko bo gdy wchodzi się w zakręt i dociąża się tylne lewe koło odgłos robi się głośniejszy. może ktoś zna dobrą firmę łożysk żebym nie rozbierał tego ponownie w niedługim czasie oraz czy nie występują różne rodzaje wielkości tak jak np. tłoczków hamulcowych ze jeden rocznik samochodu a trzy wielkości tłoka
2018-04-14 19:04
  
 
 2010-05-10 13:11:06

Musiałbyś kupić cały wahacz...

-----------------
Profi-Tool Profesjonalne auto narzedzia
2023-02-06 21:01
  
 
 2010-05-09 22:57:04

Cytat:
2010-05-09 17:43:35, syncmasters100 pisze:
a jak by kupić łożysko z piastą razem, to można je wymienić w całości, zaoszczędziło by to pracy? i ściągacza żadnego by nie było chyba trzeba.


Z przodu występuje piasta z łożyskiem ale z tyłu to chyba nie.Ja wymieniałem samo łożysko.

-----------------
2024-04-07 17:07
  
 
 2010-05-09 17:43:35

a jak by kupić łożysko z piastą razem, to można je wymienić w całości, zaoszczędziło by to pracy? i ściągacza żadnego by nie było chyba trzeba.
2018-04-14 19:04
  
 
 2010-05-09 14:24:25

Można bez prasy wyjąć.Tylko trzeba taki ściągacz dorobić z długiej śruby(szpilki ok. M12) i paru dużych podkładek oraz nakrętki.Lepsze to niż cały wahacz wyciągać.

-----------------
2024-04-07 17:07
  
 
 2010-05-09 14:04:37

jak by mam, po sąsiedzku prawie jest zakład mechaniczny wczoraj zabijałem u niego tuleje podpory drążka
2018-04-14 19:04
  
 
 2010-05-08 21:51:28

a prase ma?


-----------------
Unikatowy Senator B ,,Deep Blue"

Annon ebdelen edro bi ammen fannas nogothrim lasto beth lamen
2015-10-26 16:51
  
 
 2010-05-08 18:59:51

no i to jednak łożysko jak się do tego zabrać, będę musiał poszperać w poradach mam garaż klucze fajną pogodę i wiele chęci potrzebuje tylko poradnika krok po kroku
2018-04-14 19:04
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM