Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Przednie hamulce

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2006-09-20 12:24:32

witam
nie "puszczaja" mi do konca tłoczki w przednich hamulcach. i pytanie moje czy mozna kupic te cylindryczne ruchome tłoczki i gumy osłonowe? bo kupno całych zacisków jest ponad moje możliwosci finansowe
i jeszcze przy okazji czy "w domu" da sie wymienic lozyska z przodu? czy jest to rownie proste jak z tylu??
2006-10-27 09:14
  
 
 2006-09-20 12:28:57

Cytat:
2006-09-20 12:24:32, flatron1980 pisze:
witam nie "puszczaja" mi do konca tłoczki w przednich hamulcach. i pytanie moje czy mozna kupic te cylindryczne ruchome tłoczki i gumy osłonowe? bo kupno całych zacisków jest ponad moje możliwosci finansowe i jeszcze przy okazji czy "w domu" da sie wymienic lozyska z przodu? czy jest to rownie proste jak z tylu??



isteniaja zestawy regeneracyjne do zacików hamulcowych - uszczelki cylinderków oraz te gumowe kołnierze, można kupić też same cylinderki.
Co do łożysk - chyba trzeba wypinać kolumnę więc potrzebny jest ściągacz do sprężyn i oczywiście odpowiednie narzędzia.


-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2006-09-20 14:50:54

Mozna tez spróbować wysunąć maksymalnie ile sie da tłoczek , tak ,zeby nie wyszedł cały , oczyścic bardzo drobnym papierem ściernym (np 1000) i posmarowac takim specjalnym preparatem przeciwko zapiekaniu sie tłoczków hamulcowych. Może to pomoże , chociaz na jakis czas , jednak jest to raczej półsrodek niz załatwienie porządne tematu. Kiedys tak zrobiłem w polonezie , wytrzymalo około roku , ale decyzja należy do ciebie. Koszt takiej pasty to kilka złotych , ,potem godzinka roboty i zobaczysz co z tego wyszło. Jesli sie nie powiedzie to straty finansowe beda minimalne.

-----------------
pozdrawiam

Buba
2013-08-27 15:52
  
 
 2010-06-09 17:15:25

Nie znalazłem nic innego na temat przednich zacisków, więc zapytam tu: Czy przy wymianie zacisków trzeba oba(prawy i lewy) wymienić razem czy tylko ten który stoi?
2014-09-27 04:05
  
 
 2010-06-09 17:40:22

Można wymienić tylko ten zapieczony.

-----------------
Nie wszystkie skurczysyny pasują do cytryny.
2021-11-20 07:55
  
 
 2010-06-10 15:55:25

Bo właśnie słyszałem od kogoś że nie będzie wtedy równo hamował.
2014-09-27 04:05
  
 
 2010-06-10 19:15:05

Cytat:
2010-06-10 15:55:25, Msxcom pisze:
Bo właśnie słyszałem od kogoś że nie będzie wtedy równo hamował.


tez takie bzdury słyszałem


Jasne, że fajnie by było wymienić cały przód i spoko ..jeszcze fajniej było by wymienić na nówkę całe auto ... ale upierać się nie musisz

-----------------
Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ...
2020-09-09 15:08
  
 
 2010-06-12 00:43:43

Cytat:
2010-06-10 15:55:25, Msxcom pisze:
Bo właśnie słyszałem od kogoś że nie będzie wtedy równo hamował.


Właśnie wymieniłem w leganzie lewy zacisk na nówkę (bo stary to na złom tylko się nadawał ) i nie zauważyłem żeby mnie zaczęło ściągać w którąś stronę , co by znaczyło , że któraś strona mocniej bierze . Przy okazji zmieniłem tarcze na MIKODĘ wierconą i klocki TRW . Wreszcie auto hamuje ....

-----------------
Jeżeli chodzi o porządek to ja mam zawsze czystą w pokoju ...
2023-04-15 00:56
  
 
 2010-06-12 01:26:47

Cytat:
2010-06-12 00:43:43, leszek_espero pisze:
Właśnie wymieniłem w leganzie lewy zacisk na nówkę..



musi .."właśnie NIE słyszałeś".. , że będzie Cię ściągać

-----------------
Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ...
2020-09-09 15:08
  
 
 2010-06-12 09:20:06

Napiszę jak ja to rozumiem. O ile wiem w hamulcach jest tak że układ podzielony jest na przód i tył, a ciśnienie w prawym zacisku jest takie samo jak w lewym. Po wymianie jednego zacisku przed pierwszą jazdą trzeba podpompować hamulce, aby nowy zacisk dopchnął klocek do tarczy. Potem zarówno prawy jak i lewy zacisk dociskają do tarczy jak i odciągają klocki od tarczy w tym samym momencie i z tą samą siłą (oczywiście pod warunkiem że układ nie jest zapowietrzony). Z tego właśnie powodu w przypadku awarii zacisku wystarczy wymienić tylko ten uszkodzony. Amen.

-----------------
Nie wszystkie skurczysyny pasują do cytryny.
2021-11-20 07:55
  
 
 2010-06-12 10:20:28

Cytat:
2010-06-12 09:20:06, robert_or3 pisze:
Napiszę jak ja to rozumiem. O ile wiem w hamulcach jest tak że układ podzielony jest na przód i tył



A nie naprzemiennie ? Tzn lewy przód i prawy tył ?

-----------------
Da Bass
2025-10-09 20:11
  
 
 2010-06-12 11:27:11

Cytat:
2010-06-12 10:20:28, DeeJay pisze:
A nie naprzemiennie ? Tzn lewy przód i prawy tył ?



dokładnie tak - układ diagonalny - po przekątnej.

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2010-06-12 12:44:24

Fachowiec by klientowi wcisnął taki tekst: "Panie, widzisz pan ten zardzewiały zacisk i ten nowy? Przecież ten zardzewiały waży ze 20g mniej. Jak nic będzie pana ściągało na bok". I 200 zł się należy

-----------------
Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka.
2018-08-28 21:42
  
 
 2010-06-12 21:00:31

Cytat:
2010-06-12 10:20:28, DeeJay pisze:
A nie naprzemiennie ? Tzn lewy przód i prawy tył ?


A to przepraszam za nieumyślne wprowadzenie w błąd. Moja wiedza na temat hamulców najwyraźniej zatrzymała się na etapie poloneza Chociaż tam było to chyba lepiej rozwiązane bo tam zbiorniczek podzielony był na przód i na tył. Jak przykładowo poleciał zacisk z przodu to tył nadal hamował

-----------------
Nie wszystkie skurczysyny pasują do cytryny.
2021-11-20 07:55
  
 
 2010-06-13 21:57:36

można naprawić tylko zapieczoną stronę.
co do łożyska to nie trzeba ściągaczy do sprężyn bo i po co? wyciągnąć cały mcpherson i po sprawie, a dokładniej to tak:
-popuścić nakrętkę przegubu (jeszcze jak koło jest na aucie)
-zdjąć koło,
-ściągnąć końcówkę drążka kierowniczego z mcphersona,
-odkręcić nakrętkę sworznia, nacisnąć na wahacz i wyciągnąć mcphersona z niego
-otworzyć maskę i odkręcić dwie nakrętki trzymające poduszkę amortyzatora
-wyciągnąć cały mcpherson i udać się do kogoś kto ma prasę
-wycisnąć piastę,
-wyjąć zabezpieczenie na łożysku i wycisnąć stare łożysko
-ładnie oczyścić miejsce po łożysku,przesmarować troszkę olejem i wcisnąć nowe
poskładać w odwrotnej kolejności
Inną sprawą jest to że ktoś może mieć prasę do wymiany łożyska na aucie.

Przy okazji warto skontrolować stan osłony przegubu

[ wiadomość edytowana przez: sta3x63 dnia 2010-06-13 21:59:49 ]
2012-01-16 18:23
  
 
 2010-06-13 22:58:07

Cytat:
2010-06-12 21:00:31, robert_or3 pisze:
A to przepraszam za nieumyślne wprowadzenie w błąd. Moja wiedza na temat hamulców najwyraźniej zatrzymała się na etapie poloneza Chociaż tam było to chyba lepiej rozwiązane bo tam zbiorniczek podzielony był na przód i na tył. Jak przykładowo poleciał zacisk z przodu to tył nadal hamował


W polonezie zawsze był układ diagonalny tak samo jak w espero.

-----------------
czasem tu zaglądam
2025-12-18 22:13
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM