| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << | |
|
| Autor | |
flatron1980
 konstancin | 2006-09-20 12:24:32 witam
nie "puszczaja" mi do konca tłoczki w przednich hamulcach. i pytanie moje czy mozna kupic te cylindryczne ruchome tłoczki i gumy osłonowe? bo kupno całych zacisków jest ponad moje możliwosci finansowe
i jeszcze przy okazji czy "w domu" da sie wymienic lozyska z przodu? czy jest to rownie proste jak z tylu??
|
| 2006-10-27 09:14 | |
Robert_S
 Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-09-20 12:28:57 Cytat:
| 2006-09-20 12:24:32, flatron1980 pisze:
witam nie "puszczaja" mi do konca tłoczki w przednich hamulcach. i pytanie moje czy mozna kupic te cylindryczne ruchome tłoczki i gumy osłonowe? bo kupno całych zacisków jest ponad moje możliwosci finansowe i jeszcze przy okazji czy "w domu" da sie wymienic lozyska z przodu? czy jest to rownie proste jak z tylu??
|
|
isteniaja zestawy regeneracyjne do zacików hamulcowych - uszczelki cylinderków oraz te gumowe kołnierze, można kupić też same cylinderki.
Co do łożysk - chyba trzeba wypinać kolumnę więc potrzebny jest ściągacz do sprężyn i oczywiście odpowiednie narzędzia.
----------------- Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher |
| 2015-11-21 22:38 | |
Buba030
 Płock | 2006-09-20 14:50:54 Mozna tez spróbować wysunąć maksymalnie ile sie da tłoczek , tak ,zeby nie wyszedł cały , oczyścic bardzo drobnym papierem ściernym (np 1000) i posmarowac takim specjalnym preparatem przeciwko zapiekaniu sie tłoczków hamulcowych. Może to pomoże , chociaz na jakis czas , jednak jest to raczej półsrodek niz załatwienie porządne tematu. Kiedys tak zrobiłem w polonezie , wytrzymalo około roku , ale decyzja należy do ciebie. Koszt takiej pasty to kilka złotych , ,potem godzinka roboty i zobaczysz co z tego wyszło. Jesli sie nie powiedzie to straty finansowe beda minimalne. ----------------- pozdrawiam
Buba |
| 2013-08-27 15:52 | |
Msxcom
 Chevy Lacetti Warszawa | 2010-06-09 17:15:25 Nie znalazłem nic innego na temat przednich zacisków, więc zapytam tu: Czy przy wymianie zacisków trzeba oba(prawy i lewy) wymienić razem czy tylko ten który stoi? |
| 2014-09-27 04:05 | |
robert_or3 Member Klubu Espero
 Citroen C5 FL Łękawica | 2010-06-09 17:40:22 Można wymienić tylko ten zapieczony. ----------------- Nie wszystkie skurczysyny pasują do cytryny. |
| 2021-11-20 07:55 | |
Msxcom
 Chevy Lacetti Warszawa | 2010-06-10 15:55:25 Bo właśnie słyszałem od kogoś że nie będzie wtedy równo hamował. |
| 2014-09-27 04:05 | |
bogdan1 Klubowy Weteran
 Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-06-10 19:15:05 Cytat:
| 2010-06-10 15:55:25, Msxcom pisze:
Bo właśnie słyszałem od kogoś że nie będzie wtedy równo hamował.
|
|
tez takie bzdury słyszałem
Jasne, że fajnie by było wymienić cały przód i spoko ..jeszcze fajniej było by wymienić na nówkę całe auto ... ale upierać się nie musisz  ----------------- Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ... |
| 2020-09-09 15:08 | |
leszek_espero Klubowy Weteran
 LEGANZA 2000 AUTOMATIC polska kraków | 2010-06-12 00:43:43 Cytat:
| 2010-06-10 15:55:25, Msxcom pisze:
Bo właśnie słyszałem od kogoś że nie będzie wtedy równo hamował.
|
|
Właśnie wymieniłem w leganzie lewy zacisk na nówkę (bo stary to na złom tylko się nadawał ) i nie zauważyłem żeby mnie zaczęło ściągać w którąś stronę , co by znaczyło , że któraś strona mocniej bierze . Przy okazji zmieniłem tarcze na MIKODĘ wierconą i klocki TRW . Wreszcie auto hamuje .... ----------------- Jeżeli chodzi o porządek to ja mam zawsze czystą w pokoju ... |
| 2023-04-15 00:56 | |
bogdan1 Klubowy Weteran
 Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-06-12 01:26:47 Cytat:
| 2010-06-12 00:43:43, leszek_espero pisze:
Właśnie wymieniłem w leganzie lewy zacisk na nówkę..
|
|
musi .."właśnie NIE słyszałeś".. , że będzie Cię ściągać ----------------- Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ... |
| 2020-09-09 15:08 | |
robert_or3 Member Klubu Espero
 Citroen C5 FL Łękawica | 2010-06-12 09:20:06 Napiszę jak ja to rozumiem. O ile wiem w hamulcach jest tak że układ podzielony jest na przód i tył, a ciśnienie w prawym zacisku jest takie samo jak w lewym. Po wymianie jednego zacisku przed pierwszą jazdą trzeba podpompować hamulce, aby nowy zacisk dopchnął klocek do tarczy. Potem zarówno prawy jak i lewy zacisk dociskają do tarczy jak i odciągają klocki od tarczy w tym samym momencie i z tą samą siłą (oczywiście pod warunkiem że układ nie jest zapowietrzony). Z tego właśnie powodu w przypadku awarii zacisku wystarczy wymienić tylko ten uszkodzony. Amen. ----------------- Nie wszystkie skurczysyny pasują do cytryny. |
| 2021-11-20 07:55 | |
DeeJay Klubowy Weteran

 Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2010-06-12 10:20:28 Cytat:
| 2010-06-12 09:20:06, robert_or3 pisze:
Napiszę jak ja to rozumiem. O ile wiem w hamulcach jest tak że układ podzielony jest na przód i tył
|
|
A nie naprzemiennie ? Tzn lewy przód i prawy tył ? ----------------- Da Bass |
| 2025-10-09 20:11 | |
Robert_S
 Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2010-06-12 11:27:11 Cytat:
| 2010-06-12 10:20:28, DeeJay pisze:
A nie naprzemiennie ? Tzn lewy przód i prawy tył ?
|
|
dokładnie tak - układ diagonalny - po przekątnej. ----------------- Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher |
| 2015-11-21 22:38 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2010-06-12 12:44:24 Fachowiec by klientowi wcisnął taki tekst: "Panie, widzisz pan ten zardzewiały zacisk i ten nowy? Przecież ten zardzewiały waży ze 20g mniej. Jak nic będzie pana ściągało na bok". I 200 zł się należy  ----------------- Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka. |
| 2018-08-28 21:42 | |
robert_or3 Member Klubu Espero
 Citroen C5 FL Łękawica | 2010-06-12 21:00:31 Cytat:
| 2010-06-12 10:20:28, DeeJay pisze:
A nie naprzemiennie ? Tzn lewy przód i prawy tył ?
|
|
A to przepraszam za nieumyślne wprowadzenie w błąd. Moja wiedza na temat hamulców najwyraźniej zatrzymała się na etapie poloneza  Chociaż tam było to chyba lepiej rozwiązane bo tam zbiorniczek podzielony był na przód i na tył. Jak przykładowo poleciał zacisk z przodu to tył nadal hamował  ----------------- Nie wszystkie skurczysyny pasują do cytryny. |
| 2021-11-20 07:55 | |
sta3x63
 vw scirocco G60, Aud ... Miasteczko Śląskie | 2010-06-13 21:57:36 można naprawić tylko zapieczoną stronę.
co do łożyska to nie trzeba ściągaczy do sprężyn bo i po co? wyciągnąć cały mcpherson i po sprawie, a dokładniej to tak:
-popuścić nakrętkę przegubu (jeszcze jak koło jest na aucie)
-zdjąć koło,
-ściągnąć końcówkę drążka kierowniczego z mcphersona,
-odkręcić nakrętkę sworznia, nacisnąć na wahacz i wyciągnąć mcphersona z niego
-otworzyć maskę i odkręcić dwie nakrętki trzymające poduszkę amortyzatora
-wyciągnąć cały mcpherson i udać się do kogoś kto ma prasę
-wycisnąć piastę,
-wyjąć zabezpieczenie na łożysku i wycisnąć stare łożysko
-ładnie oczyścić miejsce po łożysku,przesmarować troszkę olejem i wcisnąć nowe
poskładać w odwrotnej kolejności
Inną sprawą jest to że ktoś może mieć prasę do wymiany łożyska na aucie.
Przy okazji warto skontrolować stan osłony przegubu [ wiadomość edytowana przez: sta3x63 dnia 2010-06-13 21:59:49 ] |
| 2012-01-16 18:23 | |
Adam4302 Klubowy Weteran

 Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2010-06-13 22:58:07 Cytat:
| 2010-06-12 21:00:31, robert_or3 pisze:
A to przepraszam za nieumyślne wprowadzenie w błąd. Moja wiedza na temat hamulców najwyraźniej zatrzymała się na etapie poloneza Chociaż tam było to chyba lepiej rozwiązane bo tam zbiorniczek podzielony był na przód i na tył. Jak przykładowo poleciał zacisk z przodu to tył nadal hamował
|
|
W polonezie zawsze był układ diagonalny tak samo jak w espero. ----------------- czasem tu zaglądam |
| 2025-12-18 22:13 | |
| |
|