Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Wentylator nawiewu pali bezpiecznik

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2010-07-31 08:48:36

trzeba wyjac i zobaczyc w jakim stanie jest komutator.
2015-07-10 00:43
  
 
 2010-07-30 17:54:54

"Na trzecim biegu nawiewu pojawia się snop iskier wokół szczotek. "
znaczy to samo co u mnie (raczej). nawiew przez trochę (1-120 min)działał, jak się szczotkę dobrze docisnęło.
wariant minimum - wymiana szczotek (u mnie jednej szczotki zostało z 1mm..)
klima, rozszczelnienie... - zleciłbym komuś, chyba że masz dostęp do odpowiednich zabawek.
2011-11-20 22:17
  
 
 2010-07-22 21:05:57

Cytat:
2010-07-22 10:51:32, kub3k pisze:
samo zaparcia



samozaparcia.
zaparcie to wtedy jak nie mozna zrobic kupy
2015-07-10 00:43
  
 
 2010-07-22 20:59:12

w wersjach z klimą powinno być odprowadzenie wody (tak na zdrowy rozsądek gdzieś poza pudło), która może pojawiać się na skraplaczu - na zimnym ma prawo kondensować się para wodna...
2011-11-20 22:17
  
 
 2010-07-22 10:51:32

komplet zwykłych narzędzi głównie grzechotka z przedłużką, trochę samo zaparcia i jakieś piwko spokojnie da się zrobić samemu... aha ja u siebie dodatkowo uszczelniłem silikonem tą klapkę, jak się później okazała to właśnie przez nią lała mi się woda pod nogi pasażera


-----------------
FEFK #2501

[ wiadomość edytowana przez: kub3k dnia 2010-07-22 10:52:44 ]
2016-07-16 12:53
  
 
 2010-07-22 10:46:54

Rzeczywiście przez dziurę po płytce rezystorów widać niewiele, ale jednak coś to dało. Na trzecim biegu nawiewu pojawia się snop iskier wokół szczotek. Zapewne szczotki są mocno zużyte, zresztą pierścień na którym pracują też wygląda na dość wyrobiony. Spróbuję to jeszcze potraktować jakimś środkiem do czyszczenia połączeń elektrycznych, ale wymiana jest pewnie i tak nieunikniona. No nic - poszukam jakiegoś zakładu, który ściągnie i przechowa mi czynnik
Czy rozłączenie i złożenie klimy wymaga jakichś specyficznych narzędzi, zaawansowanego uszczelniania itp, czy po prostu się to rozkręca w sposób standardowy?

Pozdrawiam
2022-08-22 08:23
  
 
 2010-07-20 11:48:49

coś tam się da zobaczyć ale bardzo mało, u siebie wymieniałem niedawno dmuchawę, tyle, że ja mam 1.6, całość operacji trwała 3 godziny, ale jeśli masz czynnik w klimie to lepiej go jest odciągnąć bo inaczej cały zejdzie, u mnie akurat go nie było w ogóle. Robiłem tak najpierw podszybie, później plastikowa komora (poszło dość sprawnie), odkręca się rurkę od klimy idącą do dmuchawy, później śruby przy dmuchawie i całe to wielkie pudło się wyjmuje

-----------------
FEFK #2501
2016-07-16 12:53
  
 
 2010-07-20 11:21:52

Dzięki LU_MKVII18TD!
Jak widzę bez doktoratu z ginekologii za dużo tam nie zobaczę, ale z drugiej strony spróbować muszę, bo pewnie kasa za rozebranie wszystkiego w serwisie niemała - napisz może ile Cię to kosztowało

Pozdrawiam
2022-08-22 08:23
  
 
 2010-07-16 20:39:47

no to ciąg dalszy.
na 3 podajesz napięcie praktycznie z pominięciem rezystorów jak dokładnie obejrzysz płytkę - zrozumiesz. tylko na tym biegu na silnik idzie pełne napięcie z akumulatora. dym z nawiewu... coś się może skuteczniej smażyć na uzwojeniach wirnika (25Ax12V to całkiem niezła grzałka) - jeśli odgrzybiałeś np. pianą to może i coś tam zostało.
rozbieranie samodzielne bym sobie odpuścił.
- podszybie,
- mechanizm wycieraczek,
- rozpięcie klimy (zrzut czynnika) a później trzeba jeszcze spiąć...,
- odkręcenie przegrody w silniku (strasznie dużo koło niej się plącze),
- ja mam TD z chłodnicą, więc ją też trzeba było wyjąć,
jak dla mnie - dzień intensywnej pracy + zabawka do klimy -> wolałem zapłacić.
obejrzeć...
latarka, lusterko (dentystyczne albo coś w tym stylu), zdejmujesz podszybie, odkręcasz płytkę rezystorów, klapę na wierzchu (4 zapinki)
- pod klapą zobaczysz parownik klimy, a jak tam upchniesz lusterko może i trochę silnika (ale mało)
- w otworze po rezystorach widać fragment komutatora, 1 szczotkę (+) i 1/2 łączówki (w pionie) od zasilania silnika, podawania napięcia na szczotki i fragment wentylatora odśrodkowego.
jak masz dostęp do endoskopu, zapewne zobaczysz więcej .
bez wyprucia tego pudła widać straaasznie mało.
2011-11-20 22:17
  
 
 2010-07-15 16:41:31

Cytat:
2010-07-15 10:26:49, Otizon pisze:
może wentylator ma już swoje lata i ciężko już chodzi albo ma za duże luzy i dlatego pali ci bezpieczniki - sprawdź


Też o tym myślałem, ale to chyba nie to. Wentylator działa ok, tzn. pracuje cicho, bez zgrzytów, pisków itp. Z drugiej strony to chyba jedyny podejrzany, bo ... no właśnie. Okazało się, że jednak samo się nie naprawiło Dziś przy rozruchu przez parę sekund leciał dymek z kratek nawiewów (taki widzialny), po czym wszystko ustało i wentylator pracował ok. Dodatkowa rzecz jaką udało mi się stwierdzić, to dziwna praca wentylatora przy zmianie prędkości.
Wygląda to tak: włączam wentylator na 1, nie słychać go, ale czuć nawiew na kratkach, włączam 2, prędkość obrotów natychmiast wzrasta, słychać równą pracę, włączam 3 i jest jakby wahnięcie obrotów, chwila oczekiwania i dopiero po sekundzie wentylator wchodzi na pełne obroty, wydmuchując trochę dymu. Później już tego efektu nie da się uzyskać
Sprawdziłem rezystory - są czyściutkie, niezardzewiałe, czy przypalone - to na pewno nie one się tak grzeją, żeby zrobić dym. Pozostaje więc wentylator, bo chyba tylko on może generować dym w kanałach wentylacyjnych (pod maską dymu brak), tylko raczej obstawiałbym jakieś przebicia na uzwojeniach, a nie zatarte łożyska.
Jak rozumiem, żeby dobrać się do wiatraka trzeba zdjąć podszybie i rozebrać klimę (spuścić czynnik), czy jednak da się go obejrzeć, bez ruszania klimy?

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2010-07-15 16:44:50 ]
2022-08-22 08:23
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM