2010-10-06 19:07:47
Witam
Podepnę się z trochę podobnym ale innym problemem.
Przy jeździe na gazie (II generacja , silnik 1,5) w zakresie między wolnymi obrotami, a 3000 obr. przy mocno wciśniętym pedale gazu silnik się dławi, nie ma mocy i potrafią nawet spadać mu obroty zamiast rosnąć. Przy delikatnym, stopniowym dodawaniu gazu silnik bez problemu wkręca się na obroty i auto jako tako przyspiesza, choć nie zawsze. Na gazie na wolnych obrotach i powyżej 3000 obr. oraz w całym zakresie obrotów na benzynie silnik pracuje normalnie.
- Świece i przewody WN wymienione
- palec i kopułka mają pół roku, przy czyszczeniu wewnątrz kopułki były brązowe kryształki wielkości ziarenek cukru
- filtr gazu ma pół roku i jest czysty
- silnik krokowy gazu pracuje i jest czysty
- silnik krokowy powietrza profilaktycznie przemyty
- mała nieszczelność w układzie dolotowym usunięta
- odmy wymienione
- ustawienie rozrządu prawidłowe
- brak błędów ECU
- reset ECU zrobiony
- trochę pomaga przyspieszenie zapłonu na max
- cewka w aparacie ma jakieś 2 lata
- brak strzałów zarówno w układzie ssącym jak i wydechowym
- EGR teoretycznie sprawny
- układ paliwowy też bym wykluczył bo wyjmowałem bezpiecznik pompy i nadal bez zmian
Moje podejrzenia padają jeszcze jedynie na parownik. Instalacja gazowa ma 7 lat i przejechane ponad 90kkm.
Zanim podejmę jakieś bardziej radykalne – kosztowne kroki proszę was o jakieś sugestie