Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zawór EGR

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2010-11-22 20:21:29

witam, mozecie mi powiedziec gdzie znjade EGR'a w omedze B 2.0 16V (x2.0xev)? zdjecie mile widziane
2012-05-02 21:49
  
 
 2010-10-29 13:06:57

Hmm
A ja się dziwię czemu niby NIE da się jeździć.

Mam Omcię 2,5 DTI
EGR zaślepiłem i śmigam tak już od MARCA
Osiągi O.K ( mniejsza dziura TURBO)
Spalanie O.K bez zmian

Więc nie widzę powodu czemu by tego nie zaślepiać.
Chyba że zmieni się coś za jakiś czas ale to się zobaczy.

I żaden tryb awaryjny się NIE załączył.

Pozdrawiam
 
 
 
 2010-09-01 22:51:50

Witam, ostatnio zrobiłem sobie coś takiego:

foto 1

foto 2

foto 3

foto 4

miałem już taki wyciek, że musiałem tamować i kiszka bo skończyło sie na nowym zaworze egr. Wertowałem forum i znalazłem, że w TD nie zdaje zadania takie rozwiązanie bo pojawia się tryb awaryjny. Benzynka podobno śmiga z zaślepionym zaworem EGR. Dodam ze przez półtora tysiąca km które zrobiłem z tą rura nie pojawił sie żaden olej. Rura jest dłuższa niz sam zawór żeby lepiej opaska leżała i było szczelniej. Ten płaskownik oczywiście do kolektora wydechowego.
Jeśli ktoś byłby zainteresowany moim "zaworem" to proszę o kontakt. Foty myśle, że mówią dużo na temat wykonania.
Jakby było zainteresowanych więcej osób to zawsze można podjąć temat.
Pozdrawiam

-----------------
jednak wole rower :)
2017-02-16 10:36
  
 
 2005-11-17 16:39:20

No widzicie jak łatwo Was namówić do ciągnięcia... i na dodatek działa...
2005-11-23 00:54
  
 
 2005-11-15 20:37:44

No ładnie !!!!

Jak czytam o tym "ciągnięciu" to mi tylko jedno przychodzi do głowy

-----------------
:-) Jestem za a nawet przeciw :-)
2005-11-24 19:00
  
 
 2005-11-13 12:47:09

ja go czyściłm i trzeci miesiąc jest spokuj w dieslu nie nalzezy go zaślepiać bo tylko bedzie gorzej a ojawy są normalne tryb awaryjny i nie podniesie obrotów powyżej 2000 rpm czyli nie da się jeździć

-----------------
2006-05-10 21:43
  
 
 2005-11-02 23:14:12

Cytat:
2005-11-02 10:49:21, kufcio pisze:
uuuu albo zmowa z Waszej strony albo prawde mowicie:d przy nastepnej okazji wezme sie za niego bo u mnie nie drgnol a ciagnolem i ciagnolem pozdr



Jezeli jest mocno zapieczony to napewno po demotarzu trzeba go wruszyć wkrętakiem, ja mojego dodatkowo wyczysciłem środkiem do czyszczenia gaźników. Potem smiało można ssac
2006-08-11 06:26
  
 
 2005-11-02 10:49:21

uuuu albo zmowa z Waszej strony albo prawde mowicie:d

przy nastepnej okazji wezme sie za niego bo u mnie nie drgnol a ciagnolem i ciagnolem
pozdr
2011-01-20 13:25
  
 
 2005-11-01 21:25:41



Cytat:
2005-11-01 21:11:48, domin__g pisze:
Potwierdzam ze otworem gebowym da sie wytworzyc wystaczające podcisnienie by grzybek sie ruszył. Na zaworze nie ma stale podcisnienia - jest ono "dopuszczane" poprzez elektrozawór.





zgadza się, też potwierdzam
2020-05-19 21:44
  
 
 2005-11-01 21:11:48

Potwierdzam ze otworem gebowym da sie wytworzyc wystaczające podcisnienie by grzybek sie ruszył. Na zaworze nie ma stale podcisnienia - jest ono "dopuszczane" poprzez elektrozawór.
2006-08-11 06:26
  
 
 2005-11-01 14:15:46

Kufcio jesli chodzi o podcisnienie wydechowe to masz racje. A jesli chodzi o otwieranie zaworu drogą usta-zawór to da rade. Jesli przylozysz sam zawor EGR do ust i pociagniesz to lipa, nie otworzy sie... Ale jesli zalozysz kawalek rureczki na koncuwke to wierz mi, ze twoje zasysanie delikatnie ruszy ośką. Sam próbowałem, bo myslalem , ze mam uszkodzony egr. Okazalo sie, ze jest OK. To jest proste urzadzenie jak włos mągoła. Wystarczy przeczyscic.

Pozdrawiam.
2007-12-23 16:15
  
 
 2005-11-01 14:13:09

Kufcio jesli chodzi o podcisnienie wydechowe to masz racje. A jesli chodzi o otwieranie zaworu drogą usta-zawór to da rade. Jesli przylozysz sam zawor EGR do ust i pociagniesz to lipa, nie otworzy sie... Ale jesli zalozysz kawalek rureczki na koncuwke to wierz mi, ze twoje zasysanie delikatnie ruszy ośką. Sam próbowałem, bo myslalem , ze mam uszkodzony egr. Okazalo sie, ze jest OK. To jest proste urzadzenie jak włos mągoła. Wystarczy przeczyscic.

Pozdrawiam.
2007-12-23 16:15
  
 
 2005-11-01 09:48:44

Cytat:
Pociągnij ustami porządnie powietrze do siebie przez małą rureczkę do której jest przymocowany wężyk, nie daj zassać powietrza, poprostu ciągnij...w pewnym momencie cała ośka z grzybkiem zaczną się przesuwać


Sora za odkopanie ale dopiero przeczytalem.

@Zabojad masz mocne płuca nie ma co

Zawor nie moze sie poddawac przy podcisnieniu z "ust" bo ciagle by sie otwieral , jest w nim bardzo mocna sprezyna ktora pod wplywem wysokiego cisnienia spalin tez sie nie poddaje..dopiero wtedy gdy podcisnienie "zassa " zaworek sie otwiera... Jest to tak obliczone ze w pewnych predkosciach obrotowych silnika to dziala...

Zerknij na sam zawor... rurka z kolektora wydechowego wchodzi centralnie na "grzybek" a wiec sprezynka musi pozadnie przytrzymac zeby sie nie otwieral kiedy mu sie podoba.

Pewnie znajda sie tacy ktorzy powiedza jakie tam cisnienie w wydechu.. a no wlasnie jest.. zobaczcie zaraz za turbina macie klapke zamykajaca wydech sterowana cisnieniem z turbiny. Wszystko po to zeby sprawnie napedzac turbinke.


uff sie napisalem
pozdr
2011-01-20 13:25
  
 
 2005-08-06 08:30:18

Witam ponownie.
Niestety mam uszkodzony EGR. Nic pilnego ale trzeba go będzie wymienić. Jeśli ktoś z kolegów ma w/w to za przystępną cenę odkupię.
Krzyś W.
P.S Mój nr tel. 607566226
2008-03-25 18:14
  
 
 2005-08-01 22:30:00

Pociągnij ustami porządnie powietrze do siebie przez małą rureczkę do której jest przymocowany wężyk, nie daj zassać powietrza, poprostu ciągnij...w pewnym momencie cała ośka z grzybkiem zaczną się przesuwać. Jeśli tak nie będzie, to zostaw EGR w benzynie ekstrakcyjnej na noc i powinno już ruszyć. Szczerze mówiąc, to tylko zatarcie ośki powoduje, że EGR może być do wymiany...bo tam nie ma się co popsuć innego.

Pozdro
Wojti
2005-11-23 00:54
  
 
 2005-08-01 12:44:44

w sumie to nie ma tam za bardzo co czyscic.. mechanizm podcisnieniowyu jest nierozbieralny takze lipa, a sam element roboczy w postaci takiego grzybka wystarczy "szturchnac" delikatnie srubokretem zeby nagar odprysnol.. potem troszke benzynki i tyle, sprawdz czy ci ten zawor chodzi w sensie sie rusza.. dosc mocna srubokretem podwaz ten grzybek.. u mnie nie chodzil dopiero po WD-40 zaczol opornie ulegac "podważaniom srubokretem" dalem nieco oleju w spreyu i praca silnik sie nieco poprawila.. ciekawe na jak dlugo
A wracajac do oleju w przewodach ssacych... poprostu tragedia, 0,5 cm czarnej oleistej mazi, az strach pomyslec co sie dzieje w intercoolerze
pozdr
2011-01-20 13:25
  
 
 2005-08-01 08:41:06

Witam po urlopie.
Dowiedziałem się , że mam niesprawny ten cały EGR nowy ponoć kosztuje ok 700 zł , ale jak słyszę można go przeczyścić.
Czy to się sprawdza? - Zabojad daj znać.
Dzięki. Krzyś W.
P.S. Ojaw mam taki , że jak dam po garach to gość z tyłu musi włączyć światła.
2008-03-25 18:14
  
 
 2005-07-20 12:36:23

Cytat:
2005-07-19 23:23:20, kufcio pisze:
a mi mz tego dziada olej leci( czyzby turbinka tyle wywalala ze az do tego zaworu rzuca? ? ? pozdr



Mnie też tak sugerowano. Dla sprawdzenia rozebrałem wszystko w zeszły weekend, razem z kolektorem ssącym. W kolektorze, egr, i wężach oraz w tym plastiku z napisem Turbo Diesel miałem pełno oleistej czarnej mazi i oleju. Wyczyściłem wszystko benzyną ekstrakcyjną do czysta, poskładałem. Narazie nie zauważyłem żeby kopcił, co wcześniej miało miejsce. Teraz będę czekał, czy znowu się pojawi olej w tym otworze, jeśli tak, to rzeczywiście turbina już nieszczelna, jeśli nie, to poprostu oznacza, że po 5-ciu latach miało prawo się to wszystko tak usyfić i wypluwać trochę oleju przez otwór w EGR.
Po drugie powiedziano mi, że EGR lepiej nie zaślepiać, bo silnik może nierówno chodzić i może też przy okazji zmęczyć przepływomierz. Tak słyszałem od handlarzy, ale głowy za to nie dam i nie odpowiadam za te słowa.
Poza tym EGR służy do utrzymania normy spalin według czegoś tam w EU.
No i jeszcze jedna mądra głowa powiedziała, że skoro to dano, to niech działa, jak ma działać...
2005-11-23 00:54
  
 
 2005-07-19 23:23:20

a mi mz tego dziada olej leci( czyzby turbinka tyle wywalala ze az do tego zaworu rzuca? ? ?

pozdr
2011-01-20 13:25
  
 
 2005-07-19 22:48:18

no ale w dieslu podobno nie powinno się go zaślepiać bo komp głupieje i wchodzi w tryb awaryjny

-----------------
2006-05-10 21:43
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM