| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << | |
|
| Autor | |
maciek2000
 Fiat 126 Abarth Jaroslaw | 2011-01-17 20:57:05 Witam
Przerabial ktos z Was taki temat? Co nalezalo by przerobic?
Pozdrawiam
Maciek
----------------- http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/77453 |
| 2014-05-15 10:27 | |
Tailgunner
 FSO 125p tarnów | 2011-01-17 21:56:45 Cytat:
| Witam Przerabial ktos z Was taki temat? Co nalezalo by przerobic?
|
|
właśnie ten temat ?
po mojemu to należałoby zmienić serwo i pompe na lucasa - zrobi się więcej miejsca, to raz
dwa, ciężko będzie jakikolwiek filtr powietrza tam upchnąć ----------------- polskifiat.jazda.pl |
| 2015-06-07 09:29 | |
Furiosus (M) Furious Moderator
 duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2011-01-17 22:25:18 maciek
1. po pierwsze kopnięty kolektor, który się pewnie nie zmieści koło serva hamulcy - może byłaby szansa to zmienić pchając silnik do przodu na maksa i przerabiając mocowanie pod skrzynie. długość wału napędowego jest łatwo "regulowalna" a polonez ma pod machą do przodu ciut więcej miejsca jak 125p więc pewnie kilka cm byś zdołał zyskać a kilka cm to w tym wypadku sukces
2. po wtóre polopiryna ma taką samą płytę podłogową jak 125p wiec wejdą Ci zaledwie gaźniki z trąbkami i może "skarpetami" na trąbki dwója ma najwyższy blok z wszystkich dohc-ów i trąbki nie powinny po fartuchu szorować - patrz byłe monte Bladego
Ogólnie to jest beznadziejna sprawa choć moim zdaniem mniej beznadziejna jak ta sama akrobacja w 125p
To oczywiście czysto hipotetyczne wynurzenia kombinatorskie
----------------- DON'T THINK!!! DRINK!!!
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły... [ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2011-01-17 22:29:55 ] |
| 2021-02-19 13:54 | |
schab (S)
 Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2011-01-18 08:05:24 A jeżeli już uda się upakować gaźniki, to można się mocno zdziwić podczas szybkiej jazdy po zakrętach : na zakręcie w lewo silnik dostanie dodatkowego kopa , na prawym znacznie osłabnie .
Tak będą zachowywać się gaźniki z poprzecznego silnika założone na wzdłużny ! |
| 2020-04-19 20:30 | |
Tailgunner
 FSO 125p tarnów | 2011-01-18 09:30:35 Cytat:
| 2011-01-18 08:05:24, schab pisze:
A jeżeli już uda się upakować gaźniki, to można się mocno zdziwić podczas szybkiej jazdy po zakrętach : na zakręcie w lewo silnik dostanie dodatkowego kopa , na prawym znacznie osłabnie . Tak będą zachowywać się gaźniki z poprzecznego silnika założone na wzdłużny !
|
|
czy to jest potwierdzone doświadczalnie czy tylko teoretyzowanie ? ----------------- polskifiat.jazda.pl |
| 2015-06-07 09:29 | |
mar125 (M) Furious Moderator

 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2011-01-18 09:48:29 Cytat:
| 2011-01-18 09:30:35, Tailgunner pisze:
czy to jest potwierdzone doświadczalnie czy tylko teoretyzowanie ?
|
|
w seryjnych gaziorach może być jak wyżej.
w podwójnych nie zaobserwowałem ani u mnie,ani u Bladego ani wcześniej na pionach (choć te były z alfy boxer) ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"
P.U.H. MARAKANT
Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek |
| 2025-11-27 17:59 | |
schab (S)
 Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2011-01-18 12:27:52 Cytat:
| 2011-01-18 09:30:35, Tailgunner pisze: czy to jest potwierdzone doświadczalnie czy tylko teoretyzowanie ? |
|
Potwierdzone doświadczalnie ! [ wiadomość edytowana przez: schab dnia 2011-01-18 12:30:53 ] |
| 2020-04-19 20:30 | |
schab (S)
 Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2011-01-18 12:31:56 Cytat:
| 2011-01-18 09:48:29, mar125 pisze: w seryjnych gaziorach może być jak wyżej. w podwójnych nie zaobserwowałem ani u mnie,ani u Bladego ani wcześniej na pionach (choć te były z alfy boxer)
|
|
Delikatnie chciałbym napomknąć , że boxer w Alfie umieszczony jest wzdłużnie ... |
| 2020-04-19 20:30 | |
mar125 (M) Furious Moderator

 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2011-01-18 12:50:35 Cytat:
| 2011-01-18 12:31:56, schab pisze:
Delikatnie chciałbym napomknąć , że boxer w Alfie umieszczony jest wzdłużnie ...
|
|
a ja chciałbym podkreślić że ujołem stosowny komentarz w nawiasie,jeżeli rozmówca jest ogarnięty w temacie to powinien sie był domyślić ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"
P.U.H. MARAKANT
Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek |
| 2025-11-27 17:59 | |
Slawo
 Polonez 2000 Gdańsk | 2011-01-18 17:33:37 Mialem zamontowane gazniki Solex ADDHE ze 130TC w swoim poldku. Konieczne bylo zbudowanie odpowiedniej "puszki " montowanej na gaznikach, natomiast filtr byl stozkowy na rurze doprowadzonej do puszki. Musialem tez skrocic tzw. "trabki". Jest troche rzezbienia z puszka, ale mozna to zrobic dobrze.
Same gazniki Solexa ADDHE nie sa przeznaczone stricte do silnika poprzecznego i w Polonezie sprawowaly sie bez problemu. Zreszta ich konstrukcja jest bardzo zblizona do DCOE, a te moga jezdzic i w silniku montowanym wzdluznie i poprzecznie. |
| 2019-07-12 11:20 | |
pavlus (S) Furious Moderator
 126p | 125p Kraków | 2011-01-18 17:44:16 Cytat:
| 2011-01-18 12:27:52, schab pisze:
Potwierdzone doświadczalnie !
|
|
Na jakich gaźnikach?
----------------- Regeneracja wałków rozrządu, przeróbki na
sportowe, dorabiabnie, prostowanie i inne.
Szlifowanie dźwigienek i szklanek popychaczy.
„Rewar” s.c.
Zapraszam [ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2011-01-18 17:45:12 ] |
| 2023-05-31 21:03 | |
madmat
 fso polonez katowice | 2011-01-18 18:33:13 Slawo to chyba fota tego o czym pisałeś (i prawdopodobnie fota twojego PN  ). znaleziaona kiedyc na forum Guya C.
|
| 2022-12-07 18:28 | |
Tailgunner
 FSO 125p tarnów | 2011-01-18 18:51:38 ale to są pionowe, a temat jest o poziomych gaźnikach z przednionapędowego ritmo.
jeśli schab ma racje, a czuje że ma, to dupa zbita bo też chciałem te gaźniki założyć  ----------------- polskifiat.jazda.pl |
| 2015-06-07 09:29 | |
Furiosus (M) Furious Moderator
 duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2011-01-18 19:49:57 Schab to ciekawe co napisałeś bo addhe, dhla i dcoe to bardzo podobne konstrukcyjnie gaźniki ale kiedyś słyszałem już od jakiegoś starego beciarza opinię, że do wzdłużnych silników raczej doradzałby ddh niż addhe - nie wiem dlaczego ----------------- DON'T THINK!!! DRINK!!!
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły... |
| 2021-02-19 13:54 | |
Slawo
 Polonez 2000 Gdańsk | 2011-01-18 21:03:54 Cytat:
| Slawo to chyba fota tego o czym pisałeś |
|
Stare dzieje  Na tym zdjęciu silnik ma gaźniki 40 IDF, pionowe jak ktoś wcześniej zauważył. Wcześniej miałem Solexy C40 ADDHE, a teraz powróciłem znowu do poziomych, ale Weberów 45 DCOE.
Jeśli chodzi o Solexy, to właśnie na forum Crofta jest wątek, gdzie właściciele Ritmo skarżą się, że w długim lewym czy prawym zakręcie silnik zaczyna przerywać. Przypominam sobie, że kumpel który od czasu do czasu startuje 130TC w wyścigach górskich skarżył się na podobną przypadłość. Osobiście wątpię, żeby to była jednak wina gaźników... |
| 2019-07-12 11:20 | |
yapko F&F MEMBER
 Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2011-01-18 23:37:25 Mi w silniku poprzecznym nic nie przerywa na ADDHE a jezdze na slickach i czasami od przeciazenia szyja boli. Moze to wina zbiornika paliwa? ----------------- Jezdzacy Fiat 128 CL gr 2
www.youtube.com/user/yapko128 |
| 2015-08-19 15:24 | |
Slawo
 Polonez 2000 Gdańsk | 2011-01-19 20:33:32 Cytat:
| Moze to wina zbiornika paliwa? |
|
Też bym raczej tam szukał przyczyny. |
| 2019-07-12 11:20 | |
Tailgunner
 FSO 125p tarnów | 2011-01-27 00:38:23 swoją drogą to konrad e. ma w ładzie poziome solexy i chyba nie narzeka ? ----------------- polskifiat.jazda.pl |
| 2015-06-07 09:29 | |
3zeR_MDS F&F Wolny Słuchacz :)
 Kraków | 2011-01-27 08:15:08 a nie nie, ja mam 45DCOE i nie narzekam  |
| 2012-12-29 16:45 | |
| |
|