2011-04-24 08:46:01
Witam wszystkich. Za radą kolegów zakładam topic o odbudowie mojego malca. postaram się zamieszczać tu zdjęcia, małe opisy postępy z prac. może jeszcze komuś się to przyda
Etap I
- hamulce tarcze ze 125 - zapieczone brudne cylinderki masakra. Wyjścia: kupić nowe, walczyć z regeneracją, spasować od sc/cc
Ja wybieram opcję regeneracji we własnym zakresie - lecz cena nowych gumek, pasty, papieru ściernego i czasu jest taka sama jak komplet około 40-60 od sc tarcze klocki i zaciski używki. więc chyba kupię od Ruffa
tył wyczyścić pomalować bębny i hulać.
etap II
- silnik - leżał w garażu więc jest tylko troszkę brudny i rudy. należy zaopatrzyć się w szczotki druciane zakładane na wiertarkę, małego fleksa i maskę przeciw pyłową. ta MASKA to nie żart. jak chcecie kichać rdza i mieć to w płucach polecam bez...ja się brutalnie przekonałem że chusta na twarzy nie daje rady.
elementy alu można spolerować na błysk co uczyniłem, blok będzie malowany na czarno jak i miska olejowa. wszystkie elementy które się kręcą (koła zębate) już są czerwone. dobór kolorów wg uznania

różowy to byłby szok..ale o gustach się nie dyskutuje
Przy okazji remontu NALEŻY

podnieść moc. I tu się zaczyna....gaźnik, wałek, głowica.
oczywiście jeśli silnik nie jest w stanie to należy zapodać nowe pierścienie uszczelniacze szlify cuda itd....remont i tyle. jeśli wszystko jest ok zaczynamy renowacje i składanie
-gaźnik , u mnie większy weber 34 DMTR , dokładnie zgrać kanały gaźnik - kolektor, kolektor - głowica, głowica - kolektor wydech, kanały poszerzyć i wypolerować na lustro a na dolotowych zrobić rysy papierem 100 żeby paliwo się nie skraplało i nie zalewało silnika. Wszystko można samemu zrobić za pomocą wiertarki cierpliwości szczotek drucianych, wybieraków, filcu i past zaworowych do polerowania. większość do kupienia w sklepach żelaznych i casto.
-głowica - bardzo dobrze w tych silnikach i ich krewnych robią większe zawory na wydechu, ale to już duży koszt. ja zostawiam serię oczywiście polerowane zaworki, co także można zrobić samemu. imadło z wkręconą wiertarką, zawór zamiast wiertła i jazda...papier i pasta. UWAGA na przylgnie zaworowe i w głowicy i na zaworze. plan o jakieś 1.5 mm od serii, o kanałach już pisałem.
Na razie tyle. to mam zrobione. Część elementów pomalowanych lakierem w sprayu 4 w 1 (castorama) czyli prosto na rdze i lakierek wychodzi prawie jak proszek..

a cena super nie babrze się z podkładami itd...wiadomo że wyczyszczone wszystko zostało prawie idealnie
ps jak i gdzie dodać zdjęcia?gdzieś to było ale wyszukiwarka nie pomogła. mam już tego trochę...
pozdrawiam
-----------------
2 fast 2 be furious