Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Ogólne] Problem z układem zapłonowym Zetec 2.0 16V (Mondeo)

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2011-03-24 19:09:16

Problem rozwiązany. Przyczyna, zawilgocenie złącza ECU. Rozwiązanie, spray do poprawy przewodności złączy elektrycznych.
Dzięki za zainteresowanie.


-----------------
2025-01-25 23:20
  
 
 2011-03-20 14:25:05

sprawdz sobie główną wtyczke wiązki silnika, tą jajowatą na 12 pinów. poczysc, sprawdz czy ma gumki, ewentualnie wtyczke czujnika połozenia wałka.

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2025-02-26 19:54
  
 
 2011-03-19 15:04:13

Witam

Opis problemu: silnik przerywa (co 3-4 sekundy), gwałtownie traci obroty - spadają o 500-2000 obr./min. Dzieje się tak cały czas, dosyć często gaśnie i nie można go ponownie odpalić. Po chwili odpala, znów w/w objawy. Czasami przez 20sek. pracuje równo i znów przerywa i gaśnie. Wczoraj w ogóle nie mogłem odpalić, dzisiaj o ręki - przerywa. Pomęczyłem go z 30 minut (nagrzany na max.), kilkakrotnie zgasł ale w końcu zaczął pracować. Na wolny obrotach przerywa ale obroty spadają max. o 200 obr./min. natomiast po dodaniu gazu, powiedzmy do 1500 obr./min pracuje równiutko. Na wyższych obrotach również nic się nie dzieje. [Godzina 10:00]

Sprawdziłem: czujniki położenia wału korbowego oraz wałka rozrządu, mają prawidłową oporność po 440-450 Ohm. Kable WN i świeczki nowe. Podmieniłem cewkę zapłonową na identyczną z mojego 1,8 16V, nie pomogło.

Auto posiada instalację LPG - takie same objawy na gazie.

Pytanie, co może jeszcze mieć wpływ na gubienie iskry?

Pierwszy raz objawy zaobserwowałem jakieś 4 tygodnie temu, padał deszcz, auto stało dwa dni na dworze. Na drugi dzień wymieniłem świeczki i kable WN, objawy ustąpiły, ale było już sucho i ciepło. W ubiegły czwartek również zaczęło u nas lać i znów problemy z pracą silnika. Co jest tak wrażliwe na wilgoć ?

Przed chwilą odpalałem silnik, pracuje bez problemu, żadne opisywane objawy nie występują. Auto stoi na dworze od rana, silnik prawie zimny, mokro tak samo jak rano ??????



-----------------



[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2011-03-19 17:07:46 ]
2025-01-25 23:20
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM