2011-04-01 18:15:31
Cytat:
|
2011-03-31 18:48:40, pawel12356 pisze:
poradzi ktos jak najlepiej dociagnac przewód od akumulatora do tylnych drzwi?
|
|
Z ciągnięciem kabla do tylnich drzwi miałem największy problem, dlatego po zakończeniu całej zabawy z przekaźnikami ...wyszło mi prawie 2 dni na jedne drzwi....
Ale nie żałuję bo zrobiłem to "lepiej niż fabrycznie"
A ciągnąłem tak:
W przegrodzie czołowej od strony kierowcy - jakoś tak maksymalnie nisko, żeby nie szpeciło - wywierciłem otwór (fi -7 ...chyba) i wcisnąłem taki o-ring uszczelniający - identyczny w jakim osadzony jest silniczek-pompka spryskiwacza szyb).
Następnie ...jak łatwo się domyślić, przez tak zabezpieczony otwór pociągnąłem kabel 4 mm2.
Następnie kabel ten ukryłem za i pod wszelkiej maści plastikami ozdobnymi. (demontowałem osłony wszystkich progów, słupka środkowego itp.).
W okolicach słupka środkowego zrobiłem coś w rodzaju trójnika żeby przejść z zasilaniem na "prawą" stronę samochodu.
W tym celu konieczne było zdemontowanie foteli oraz wykładziny podłogowej.
Kabel zasilający na całej długości dodatkowo ukryłem w osłonie typu "peszel" o średnicy zaledwie 1mm większej niż średnica kabla (przejebana robota...).
Zabawy z tym było co niemiara, zużyłem ok. 10 m kabla i peszla ale z rezultatu końcowego jestem zadowolony i mam pewność, że prawdopodobieństwo powstania jakiegoś zwarcia, spowodowanego ułożeniem tego dodatkowego przewodu, zostało zminimalizowane...
PS:
Nie wspomnę już o zamontowaniu wszystkich przekaźników w hermetycznych puszkach (zalanych silikonem), lutowanych połączeniach ...wszędzie gdzie tylko się dało i izolacji z rurek termokurczliwych.
Z perspektywy czasu stwierdzam, że ...chyba się nudziłem