| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << | |
|
| Autor | |
asc76
 Espero 1.8 1999 Łódź | 2010-04-19 21:36:55 Witam. Wiem, że jest tu wiele wątków ale może ewentualnie ktoś mi da link na wcześniej opisany taki sam problem.
Moje autko sprawia dziwne problemy. Z początku słabo sprawowało się na benzynie, pompa buczała i nie chciało w ogóle jeździć. Bywało też tak że na lpg bądź na benzynie słabło na wolnych obrotach, a przy próbach dodawania gazu dostawało zadyszki i słyszeć się dało lekkie strzały zarówno na lpg jak i na benzynie.
Wymieniłem filtr paliwa i pompa ucichła, na benzynie idzie dobrze, na gazie też.
Ale do czasu.Dziś miałem taką sytuację - auto rozgrzane, przejechałem ok 250 km i nagle nie mogłem ujechać. Auto słabło, znowu, przełączanie na benzynę nic nie dawało, nie szło i już, na gazie tylko przy wysokich obrotach, które było ciężko osiągnąć. Zarówno na gazie jak i na benzynie pojawiły się strzały.
Silnik ostygł, minęło ok 5 godzin i wszystko idzie znów pięknie.
Co sprawia problem, że ani na benzynie ani na gazie w pewnym momencie nie chce jechać?
Info - chłodnica wymieniona, świece 10tys km, przewody 30 tys km. Czy to może być kwestia przewodów? Proszę o wskazówki.
Z góry dziękuję. |
| 2013-07-06 13:16 | |
halik
 Espero 2.0 LPG Warszawa Ochota | 2010-04-19 22:34:34 Witam,
początkujący jestem, ale miałem podobne problemy po zakupie - zadyszka i w efekcie pchanie, a potem powrót do normalności po ostygnięciu, tylko nie pamiętam strzałów, ale mam głośny dosyć wydech, za to pamiętam "skakanie".
nie wiem czy nie za dużo w efekcie wymieniłem, ale wymieniłem moduł, kopułkę i palec rozdzielacza i jak ręką odjął - później przestał jeździć z innego powodu
pozdrawiam
----------------- I never realized that after Monday and Tuesday, the calendar says W T F |
| 2011-08-26 09:30 | |
JaRabbit Klubowy Weteran
 Toyota Corolla WF | 2010-04-20 07:49:15 Cewka w aparacie zapłonowym ----------------- PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!
Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich |
| 2019-07-12 15:27 | |
slawek_p Klubowy Weteran
 Vectra C /Astra G/ P ... Jasienica | 2010-04-20 09:16:18 Cytat:
| 2010-04-20 07:49:15, JaRabbit pisze:
Cewka w aparacie zapłonowym
|
|
|
| 2024-08-13 14:42 | |
pochlast
 Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2010-04-20 11:20:38 Ponieważ objawy masz i na gazie i na pb, zapewne zapłon szwankuje. Potwierdzam zalecenia kolegów. Zmień od razu:
kopułka + palec = 20 zł
cewka aparatu = 15-20zł
Koszt niewielki, a bedziesz mieć spokój na dłuuugo
Na wszelki wypadek sprawdz jeszcze te świece i kable
[ wiadomość edytowana przez: pochlast dnia 2010-04-20 11:22:37 ] |
| 2016-08-19 15:31 | |
Blister
 ESPERO 1.8 CD LPG Poznań | 2010-04-21 00:14:12 Cytat:
| 2010-04-20 09:16:18, slawek_p pisze:
|
| ----------------- [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/5511/icon2.png[/IMG] |
| 2014-07-01 11:10 | |
aro170
 esperoo mrągowo | 2010-04-21 21:09:43 Mam podobny problem. padł mi regulator ciśnienia paliwa. wymieniłem go. ale teraz nie pali mi na benzynie. zapalam na gazie (na gazie bardzo dobrze pracuje) przełączam na benzynę i chodzi na wolnych obrotach ale gdy dodaje gazu to się dusi, strzela czasami, brakuje mu mocy, założyłem stary regulator ciśnienia to na starym zapala i chodzi na benzynie tylko że leci benzyna z regulatora i też się dusi. co to może być????
(pompa paliwa pracuje) |
| 2012-11-23 20:12 | |
rudi
 Espero Wloclawek | 2010-04-23 20:54:54 Cytat:
| 2010-04-21 21:09:43, aro170 pisze:
Mam podobny problem. padł mi regulator ciśnienia paliwa. wymieniłem go. ale teraz nie pali mi na benzynie. zapalam na gazie (na gazie bardzo dobrze pracuje) przełączam na benzynę i chodzi na wolnych obrotach ale gdy dodaje gazu to się dusi, strzela czasami, brakuje mu mocy, założyłem stary regulator ciśnienia to na starym zapala i chodzi na benzynie tylko że leci benzyna z regulatora i też się dusi. co to może być???? (pompa paliwa pracuje)
|
|
czyli paliwo dochodzi do listwy tylko regulator źle działa a jak przpuszczai to nie będzie chodził dobrze ani na gazie ani na benzynce ----------------- Espero to auto dla ludzi bez kompleksów.
Ecodriving is cool.
Z-banowany |
| 2011-10-18 08:46 | |
kondziak
 Mesio E-Classe W210 Białystok | 2010-04-26 18:37:13 Tak jak pisze kolega Pochlast sprawdź przewody WN. W moim to było przyczyną że nie palił albo odpalał i "zdychał" po chwili. |
| 2014-06-22 18:50 | |
asc76
 Espero 1.8 1999 Łódź | 2010-04-28 09:35:07 Dziękuję za wszystkie uwagi i porady. Wymiana kopułki, przewodów, świec i palca rozwiązała problem ze strzelaniem i nierównością pracy silnika. Teraz jest dobrze.
Jednak powracają problemy z jazdą na benzynie. Bywa teraz tak, że muszę odpalać rozgrzane auto z gazu bo bardzo buczy pompa. i benzyny nie ma w obiegu. Kiedy próbuję się w czasie jazdy przełączyć na benzynę to po prostu nie ma ciągu.
Niedawno, dwa tygodnie temu, zmieniłem filtr paliwa, ten zewnętrzny pod drzwiami pasażera z tyłu, czy możliwe, że mam takie zanieczyszczenia w baku, że już się filtr na powrót zanieczyścił?
Najdziwniejsze jest to, że rano, kiedy samochód stał całą noc, auto odpaliło bez problemów na benzynie, i też bez problemów przełączyło się na gaz i na powrót w czasie jazdy znowu na benzynę.
Czy mogę sam z Waszymi poradami zaradzić temu problemowi czy też muszę oddać auto do warsztatu?
|
| 2013-07-06 13:16 | |
kondziak
 Mesio E-Classe W210 Białystok | 2010-04-28 21:56:33 Jeżeli podejrzewasz że masz jakieś syfy w baku to możesz jeszcze spróbować kupić na stacji STP wlać do baku i zalać jakieś porządnej najlepiej 100 oktanowej benzyny np. na shelu racinga i dać mu w pizde na wszystkich biegach może przepali i wyczyści. |
| 2014-06-22 18:50 | |
rudi
 Espero Wloclawek | 2010-04-28 22:32:01 Cytat:
| 2010-04-28 09:35:07, asc76 pisze:
Dziękuję za wszystkie uwagi i porady. Wymiana kopułki, przewodów, świec i palca rozwiązała problem ze strzelaniem i nierównością pracy silnika. Teraz jest dobrze. Jednak powracają problemy z jazdą na benzynie. Bywa teraz tak, że muszę odpalać rozgrzane auto z gazu bo bardzo buczy pompa. i benzyny nie ma w obiegu. Kiedy próbuję się w czasie jazdy przełączyć na benzynę to po prostu nie ma ciągu. Niedawno, dwa tygodnie temu, zmieniłem filtr paliwa, ten zewnętrzny pod drzwiami pasażera z tyłu, czy możliwe, że mam takie zanieczyszczenia w baku, że już się filtr na powrót zanieczyścił? Najdziwniejsze jest to, że rano, kiedy samochód stał całą noc, auto odpaliło bez problemów na benzynie, i też bez problemów przełączyło się na gaz i na powrót w czasie jazdy znowu na benzynę. Czy mogę sam z Waszymi poradami zaradzić temu problemowi czy też muszę oddać auto do warsztatu?
|
|
klasyk- to pompa do wymiany - niedużo kosztuje i zrobisz sam w 15-20 minut ----------------- Espero to auto dla ludzi bez kompleksów.
Ecodriving is cool.
Z-banowany |
| 2011-10-18 08:46 | |
robertkaluza Klubowy Weteran
 Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2010-04-28 23:43:35 Cytat:
| 2010-04-28 09:35:07, asc76 pisze:
czy możliwe, że mam takie zanieczyszczenia w baku,
|
|
Po powrocie z Ukrainy gdzie tankowałem benzyne na róznych stacjach też miałem problemy, że czasem nie chciał odpalać itp, to wlałem mu jakiegoś środka z marketu za 10zł, a później wjeżdżałem na droge, rozpędzałem się na LPG do 80km/h i zaczynałem ostro hamować silnikiem przełączając jednocześnie na benzynę. Wiem, że sposób idiotyczny, ale czasami miałem już dość i chciałem dać "w dupe" silnikowi, żeby sie opamiętał i zaczął normalnie działać
Pozdr. ----------------- Jedyne espero w Tychach z naklejką klubową :)
I chyba jedyne odpalane na guzik :) |
| 2022-11-23 10:48 | |
gafcio Klubowy Weteran
 espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2011-06-20 12:15:50 Podczepię się pod temat.
Od paru miesięcy zaczęły stopniowo pojawiać się problemy z pracą silnika.Pierwsza pojawiła się "dziura w gazie" przy 1800/obr.Uznałem to za normalkę przy wypracowanym silniku-faktycznego przebiegu nie jestem w stanie określić.Następnie postępowały nierówności w pracy motoru na gazie,kolejno na benzynie.Cały czas próbowałem odnaleźć feler ,kolejno przeglądając podzespoły-i nic wielkiego nie namierzyłem.Wreszcie zdecydowałem oddać autko do mechanika.Przed tym jednak postanowiłem wymienić tłumik środkowy bo wstyd było odpalić pod blokiem.Po tej wymianie  silnik chodzi jak zegareczek.Cichutko,równiutko-miód malina. ----------------- |
| 2016-08-05 18:52 | |
gafcio Klubowy Weteran
 espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2011-06-21 12:26:56
Wychodzi na to,że ten tłumik pomógł jak nakrywanie kociej kupy kapeluszem.Dzisiaj znowu silnik fiksuje.Podejrzewam  że to koniec moich wynurzeń technicznych w tej sprawie.Po wypłacie zdaję go na warsztat. ----------------- |
| 2016-08-05 18:52 | |
gafcio Klubowy Weteran
 espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2011-06-24 20:29:54 Jednak nie daję za wygraną.Dzisiaj dotarły do mnie nowe świece,kable,kopułka i palec rozdzielacza.Wymieniałem świece w grudniu kable sprawdzałem dłoniom na mokro  ,kopułka i palec sprawdzałem i czyściłem w zeszłym tygodniu.Po wymianie przejechałem parę kilometrów i jest OK.W zapeszanie nie wierzę więc zobaczymy co dalej. ----------------- |
| 2016-08-05 18:52 | |
| |
|