2011-06-21 21:15:27
Zahipolować tzn- nawiercić dziurkę, spuścić olej, następnie wlać tyle samo hipolu i zaspawać. Jako alternatywa może być, na równym jest w miarę, gorzej na dziurach, ale można się przyzwyczaić

Ja na tym jeżdżę... Generalnie to tak jak pisali niektórzy wcześniej. Ja bym zrobił tak:
1. Buda jeśli wymaga poprawek, wzmocnienia to bym to zrobił.
2. Zawieszenie tylne 1- 1.5 zwoja uciął, do tego bałwanki zostawił jedną bulwę, albo je w ogóle wyciągnął) no i do tego amortyzatory jakieś twarde- albo hipol, albo tylny z fiata bravo, ktoś kombinował też z amorem tylnym od berlingo. Ja bym proponował na początek hipole (koszt praktycznie żaden), pojeżdżaj trochę, a po jakimś czasie będziesz wiedział czego oczekujesz od amortyzatora/zawieszenia tylnego.
3. Zawieszenie przednie- najpierw sobie przeklep resor na ok 13 cm, i załóż tylny seryjny amor. Jeśli będzie za miękko to dołóż lagę, pokombinuj z gęstszym olejem w amortyzatorze... Zetnij odboje. Podstawek bym nie ruszał. Przynajmniej ja mam seryjne i wysokość jest dobra.
4. Pozycja za kierownicą- a więc jakiś kubełek, jakieś pasy szelkowe 3 bądź 4 punktowe, mniejsza (niekoniecznie, kwestia dopasowania do kierowcy) kierownica. wyreguluj sobie wysokość i odległość kierownicy.
5. Hamulce- dobra seria, w seryjnym silniku daje radę, zarówno ręczny jak zasadniczy.
6. Pojeżdżaj jakiś czas na tym co masz, jak zacznie Ci brakować mocy to wtedy zmodź jakiś silnik- tutaj też jest spore pole do popisu bo można wiele zrobić (są na forum ludzie co grzebią w 650 więc istnieje jakaś szasna że ktoś Ci coś podpowie w tym temacie. Ja poszedłem na łatwiznę i zrobiłem swapa

aczkolwiek wcześniej miałem lekko pomodzony silnik- głowica -2mm, wał korbowy bis, wałek Świątek 385, pusty wydech, lekkie koło zamachowe, coś tam popaprany gaźnik i mimo że silnik nie był wysilony mocno to w porównaniu do serii chodził jak dzień do nocy. Auto przyspieszało jak normalne auto a nie jak żółw) Chyba tyle. Najważniejsze są pierwsze 4 punkty z naciskiem na zawieszenie i pozycję za kierownicą.
Pozdro
-----------------
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
aktualnie:
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S