| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
-Rocky- Sympatyk FEFK
 Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2011-07-15 14:16:55 Cytat:
| 2011-06-17 18:40:15, Qwet pisze:
To pompa. Nie zastanawiać się tylko zdejmować rozrząd i obejrzeć wirnik.
|
|
Aktualizacja
W tamtym tygodniu wymieniłem termostat, nagrzewnicę i zero efektu. Dziś zmieniałem rozrząd z pompą wody i co się okazało. Pompa wody miała plastikowy wirnik, który się połamał  Nowa pompa z metalowym wirnikiem i ... działa! Hajcuje jak trzeba  Wskazówka nie przekracza połowy skali, wiatrak działa jak dawniej. Problem rozwiązany.
Dla potomnych, przeglądających ten wątek.
Jeśli silnik się grzeje (mimo działającego wentylatora) temperatura skacze, na postoju w normie, podczas jazdy jest na maks i nie pomaga wymiana termostatu, płukanie nagrzewnicy to obstawiajcie pompę wodną, zwłaszcza jeśli dawno nie była wymieniana. Nie bać się zrzucać rozrząd i obadać pompę
----------------- ...::: Essi to jest to! :::...
Ghia 3D, #817 [ wiadomość edytowana przez: -Rocky- dnia 2011-07-15 14:33:07 ] |
| 2022-07-26 21:54 | |
Qwet Sympatyk FEFK
 BMW e46 330Ci Białe Błota | 2011-06-17 18:40:15 To pompa. Nie zastanawiać się tylko zdejmować rozrząd i obejrzeć wirnik. ----------------- |
| 2012-03-07 00:49 | |
-Rocky- Sympatyk FEFK
 Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2011-06-16 13:08:55 Cytat:
| 2011-06-16 12:47:42, Suchii pisze:
Zresztą Rocky już sprawdził że z nawiewu wieje chłodem przy mocno nagrzanym silniku, termostat zmieniony, wąż główny do chłodnicy gorący, jak dla mnie to padnięta pompa wody, możnaby jeszcze zdjąć ten główny wąż do chłodnicy i odpalić auto. Jak jest spory przepływ to pompa daje jeszcze radę choć nie na 100% bo pod ciśnieniem może nie pompować wody w układ (stoi wirnik na ośce).
|
|
Coś w tym jest bo na postoju temperatura na wskaźniku idzie do 2/3 skali załącza się wentylator, gaśnie na kilka sekund i znowu się załącza ale temperatura nie skacze na maksa.
Podczas jazdy temperatura zbliża się do czerwonego pola, prawie maks, wentylator chodzi cały czas aż do momentu zatrzymania auta. ----------------- ...::: Essi to jest to! :::...
Ghia 3D, #817 |
| 2022-07-26 21:54 | |
Suchii Sympatyk FEFK
 MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2011-06-16 12:47:42 Cytat:
| 2011-06-15 22:42:23, maniutello pisze:
Możliwe, że padła pompa i nie sprawdzisz tego bez demontażu. Jest jeszcze opcja, że wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą.
|
|
Maniutello, jak nie sprawdzisz jak sprawdzisz, nawet w tym wątku sporo niżej napisali chłopacy jak to sprawdzić bez wyciągania pompy.
Zresztą Rocky już sprawdził że z nawiewu wieje chłodem przy mocno nagrzanym silniku, termostat zmieniony, wąż główny do chłodnicy gorący, jak dla mnie to padnięta pompa wody, możnaby jeszcze zdjąć ten główny wąż do chłodnicy i odpalić auto. Jak jest spory przepływ to pompa daje jeszcze radę choć nie na 100% bo pod ciśnieniem może nie pompować wody w układ (stoi wirnik na ośce). ----------------- Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe... |
| 2016-02-15 12:11 | |
-Rocky- Sympatyk FEFK
 Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2011-06-16 12:23:22 Cytat:
| 2011-06-15 22:42:23, maniutello pisze:
Jest jeszcze opcja, że wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą.
|
|
Maniek, nie kracz ----------------- ...::: Essi to jest to! :::...
Ghia 3D, #817 |
| 2022-07-26 21:54 | |
maniutello Sympatyk FEFK
 Escort MK3, Subaru L ... Radzyń Podlaski | 2011-06-15 22:42:23 Możliwe, że padła pompa i nie sprawdzisz tego bez demontażu. Jest jeszcze opcja, że wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą. ----------------- Sercem w Fordzie
Tyłkiem w Subaru. |
| 2018-10-26 17:50 | |
-Rocky- Sympatyk FEFK
 Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2011-06-15 22:18:18 Odgrzewam....
Panowie, po 15 minutowej jeździe na zimnym silniku temperatura rośnie do prawie czerwonego pola i wiatrak nie daje rady jej zbić. Muszę gasić auto. W zbiorniczku podnosi się poziom płynu. Po zgaszeniu i odczekaniu 10 minut płyn opada. Na 3 biegu wentylatora i na maksymalnym grzaniu z nawiewu wieje zimne powietrze. Wymieniłem dziś termostat i to samo.
Zostaje zasyfiona nagrzewnica, chłodnica i ta pompa.
Wąż od termostatu do chłodnicy jest bardzo gorący także przepływ jest. Węże nagrzewnicy są ciepłe ale nie gorące. A pompa wody? Czy to może być ten problem? Wymieniałem ją z 3 lata temu (bez rozrządu) na jakiś zamiennik. Słyszałem dziś dziwną pracę i świsty z okolicy pompy. Jest jakiś sposób bez demontażu na zweryfikowanie czy to właśnie pompa? A może to coś innego? ----------------- ...::: Essi to jest to! :::...
Ghia 3D, #817 |
| 2022-07-26 21:54 | |
majkband
 escort kombi mk7 Zielona Góra | 2009-04-27 19:38:10 no i jest powód: POMPA MIAŁA UKRĘCONE ŚMIGŁO!!!
poprzedni właściciel założył jakieś ścierwo które miało plastikowe łopatki. dzieki wszystkim za sugestie! |
| 2011-03-30 21:16 | |
Magik123 Sympatyk FEFK
 osobowy gdzieś | 2009-04-26 22:01:02 Cytat:
| 2009-04-26 21:28:38, majkband pisze:
z drugiej strony to co może się w pompie zepsuć? przecież wirnik jest chyba metalowy?
|
|
A ten dalej, jeszcze nawet nic nie sprawdziłes a nadal pyatsz o to samo, masz wyjasnione, co sie mogło stac, masz tez wyjasnione jak to sprawdzic przed demontazem, czy odpinajac wąż gorny, czy tak jak wyzej, sprawdzając nagrzewnicą. ----------------- |
| 2016-11-06 16:03 | |
majkband
 escort kombi mk7 Zielona Góra | 2009-04-26 21:28:38 z drugiej strony to co może się w pompie zepsuć? przecież wirnik jest chyba metalowy? |
| 2011-03-30 21:16 | |
Następna strona [ 1 2 3 4 ] |
|