Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Mk7 1.6 16v Zetec] Gotuje wodę, chłodnica zimna.

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2011-07-15 14:16:55

Cytat:
2011-06-17 18:40:15, Qwet pisze:
To pompa. Nie zastanawiać się tylko zdejmować rozrząd i obejrzeć wirnik.



Aktualizacja

W tamtym tygodniu wymieniłem termostat, nagrzewnicę i zero efektu. Dziś zmieniałem rozrząd z pompą wody i co się okazało. Pompa wody miała plastikowy wirnik, który się połamał Nowa pompa z metalowym wirnikiem i ... działa! Hajcuje jak trzeba Wskazówka nie przekracza połowy skali, wiatrak działa jak dawniej. Problem rozwiązany.



Dla potomnych, przeglądających ten wątek.

Jeśli silnik się grzeje (mimo działającego wentylatora) temperatura skacze, na postoju w normie, podczas jazdy jest na maks i nie pomaga wymiana termostatu, płukanie nagrzewnicy to obstawiajcie pompę wodną, zwłaszcza jeśli dawno nie była wymieniana. Nie bać się zrzucać rozrząd i obadać pompę


-----------------
...::: Essi to jest to! :::...

Ghia 3D, #817

[ wiadomość edytowana przez: -Rocky- dnia 2011-07-15 14:33:07 ]
2022-07-26 21:54
  
 
 2011-06-17 18:40:15

To pompa. Nie zastanawiać się tylko zdejmować rozrząd i obejrzeć wirnik.

-----------------
2012-03-07 00:49
  
 
 2011-06-16 13:08:55

Cytat:
2011-06-16 12:47:42, Suchii pisze:
Zresztą Rocky już sprawdził że z nawiewu wieje chłodem przy mocno nagrzanym silniku, termostat zmieniony, wąż główny do chłodnicy gorący, jak dla mnie to padnięta pompa wody, możnaby jeszcze zdjąć ten główny wąż do chłodnicy i odpalić auto. Jak jest spory przepływ to pompa daje jeszcze radę choć nie na 100% bo pod ciśnieniem może nie pompować wody w układ (stoi wirnik na ośce).



Coś w tym jest bo na postoju temperatura na wskaźniku idzie do 2/3 skali załącza się wentylator, gaśnie na kilka sekund i znowu się załącza ale temperatura nie skacze na maksa.

Podczas jazdy temperatura zbliża się do czerwonego pola, prawie maks, wentylator chodzi cały czas aż do momentu zatrzymania auta.

-----------------
...::: Essi to jest to! :::...

Ghia 3D, #817
2022-07-26 21:54
  
 
 2011-06-16 12:47:42

Cytat:
2011-06-15 22:42:23, maniutello pisze:
Możliwe, że padła pompa i nie sprawdzisz tego bez demontażu. Jest jeszcze opcja, że wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą.


Maniutello, jak nie sprawdzisz jak sprawdzisz, nawet w tym wątku sporo niżej napisali chłopacy jak to sprawdzić bez wyciągania pompy.

Zresztą Rocky już sprawdził że z nawiewu wieje chłodem przy mocno nagrzanym silniku, termostat zmieniony, wąż główny do chłodnicy gorący, jak dla mnie to padnięta pompa wody, możnaby jeszcze zdjąć ten główny wąż do chłodnicy i odpalić auto. Jak jest spory przepływ to pompa daje jeszcze radę choć nie na 100% bo pod ciśnieniem może nie pompować wody w układ (stoi wirnik na ośce).

-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2011-06-16 12:23:22

Cytat:
2011-06-15 22:42:23, maniutello pisze:
Jest jeszcze opcja, że wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą.



Maniek, nie kracz

-----------------
...::: Essi to jest to! :::...

Ghia 3D, #817
2022-07-26 21:54
  
 
 2011-06-15 22:42:23

Możliwe, że padła pompa i nie sprawdzisz tego bez demontażu. Jest jeszcze opcja, że wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą.

-----------------
Sercem w Fordzie
Tyłkiem w Subaru.
2018-10-26 17:50
  
 
 2011-06-15 22:18:18

Odgrzewam....


Panowie, po 15 minutowej jeździe na zimnym silniku temperatura rośnie do prawie czerwonego pola i wiatrak nie daje rady jej zbić. Muszę gasić auto. W zbiorniczku podnosi się poziom płynu. Po zgaszeniu i odczekaniu 10 minut płyn opada. Na 3 biegu wentylatora i na maksymalnym grzaniu z nawiewu wieje zimne powietrze. Wymieniłem dziś termostat i to samo.

Zostaje zasyfiona nagrzewnica, chłodnica i ta pompa.

Wąż od termostatu do chłodnicy jest bardzo gorący także przepływ jest. Węże nagrzewnicy są ciepłe ale nie gorące. A pompa wody? Czy to może być ten problem? Wymieniałem ją z 3 lata temu (bez rozrządu) na jakiś zamiennik. Słyszałem dziś dziwną pracę i świsty z okolicy pompy. Jest jakiś sposób bez demontażu na zweryfikowanie czy to właśnie pompa? A może to coś innego?

-----------------
...::: Essi to jest to! :::...

Ghia 3D, #817
2022-07-26 21:54
  
 
 2009-04-27 19:38:10

no i jest powód: POMPA MIAŁA UKRĘCONE ŚMIGŁO!!!
poprzedni właściciel założył jakieś ścierwo które miało plastikowe łopatki. dzieki wszystkim za sugestie!
2011-03-30 21:16
  
 
 2009-04-26 22:01:02

Cytat:
2009-04-26 21:28:38, majkband pisze:
z drugiej strony to co może się w pompie zepsuć? przecież wirnik jest chyba metalowy?



A ten dalej, jeszcze nawet nic nie sprawdziłes a nadal pyatsz o to samo, masz wyjasnione, co sie mogło stac, masz tez wyjasnione jak to sprawdzic przed demontazem, czy odpinajac wąż gorny, czy tak jak wyzej, sprawdzając nagrzewnicą.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-04-26 21:28:38

z drugiej strony to co może się w pompie zepsuć? przecież wirnik jest chyba metalowy?
2011-03-30 21:16
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM