Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2005-07-24 18:13:00

witam
wczoraj wieczorkiem wrocilem sobie z wakacji i w drodze powrotnej dwa razy zapalila mi sie na jakis czas kontrolka check...
dzisiaj zainstalowalem zworke i wyswietlil mi sie kod 32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu
czy to znaczy ze mam wymieniac EGR czy cos innego jeszcze mozna sprobowac?
dzieki bardzo
pzdr
arek
2011-09-10 19:20
  
 
 2005-07-24 18:14:18

Standardowy błąd dla jeżdżących na lpg... NIe ma się czym przejmować, a jeśli błąd będzie się pojawiał częściej - wyreguluj instalację.

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2005-07-24 18:35:13

no jutro bede regulowalmialo byc przed wyjazdem nad morze ale sie nie udalo. dzieki za info
2011-09-10 19:20
  
 
 2008-03-27 19:34:08

Odświeżam problem...

Od jakiegoś czasu po przejechaniu ok 4 km zapala mi cię check i po odczytaniu błędów jest 12 i 32 - czyli ten nieszczęsny EGR...

Wzorem porady z poprzedniego wątku ...mogę jechać do MMMMmmmechaników ale co oni mogą wyregulować - albo na czym będzie polegała ta ich regulacja ? (mam instalację II generacji)

A może to wina gazu złej jakości ?

Albo może prościej zablokować wężyk od EGR jakąś kulką i będzie spokój ? - Czy mogą się wypowiedzieć użytkownicy ,którzy zlikwidowali EGR ew. zapchali wężyk kulką ....czy jeszcze im ten błąd 32 wyskakuje ?

Z drugiej strony trochę ciekawe ...jak urządzenie "prawie pasywne" jakim jest EGR bez żadnej instalacji elektrycznej ...generuje błędy ?



2017-07-28 21:46
  
 
 2008-03-27 21:37:35

Wydaje mi się, że to nie sam EGR generuje błędy, ale niewłasciwe odczyty parametrów związanych z jego pracą wykrywane przez różne czujniki.
2011-01-22 18:42
  
 
 2008-03-29 22:15:15

Dzisiaj przez przypadek odkryłem dziwną prawidłowość...

Otóż po zapaleniu się "jak zwykle" kontrolki "check" włożyłem do gniazda bezpiecznik od zasilania pompy paliwa i check zgasł. Po ponownym wyjęciu bezpiecznika ...zapalił się ponownie ...I tak w kółko.
(Jeżdżę na LPG z odciętą pompą paliwa ...ponieważ jak pisałem w innym wątku ...mam ją na wykończeniu i staram się ją oszczędzać)

Tak czy śmak ...w moim przypadku praca pompy w jakiś dziwny sposób ma wpływ na check... Ale to dopiero od niedawna bo wcześniej też jeździłem z odciętą pompą i tego nie było

Czy wie ktoś ...o co chodzi ?

2017-07-28 21:46
  
 
 2008-03-29 23:43:10

Koggi ma rację egr u nas to zwykły ciśnieniowy zawór nie kontrolowany prze ecu po prostu twoja „wyrafinowana” instalacja gazowa jakąś dziadowską mieszankę generuje w zakresach pracy silnika w których działa egr i po wszelkich ingerencjach ecu (nieskutecznych bo odcięte wtryskiwacze) lambda pokazuje że dalej źle to mu wychodzi z równania „błąd egr”. A z tą pompą to rzeczywiście dziwne.
2010-11-02 23:54
  
 
 2009-06-17 01:15:00

Witam.
Chciałem odświeżyć temat i zapytać czy ktoś posiada jeszcze fotki jak pozbyć się tego dziada w możliwie najlepszy sposób? (silnik 1,.

Przy okazji chciałem zapytać o jedną rzecz. Wężyk od EGR jest podłączony do króćca pod przepustnicą, a zaraz za tym króćcem jest jeszcze jeden króciec do którego nie jest nic podłączone u mnie. Czy tam coś ma być czy nie? Być może poprzednik zdjął albo zapomniał założyć lub samo się zsunęło, tylko nie wiem co. Proszę o poradę.
2017-02-22 09:31
  
 
 2009-06-17 01:49:32

Cytat:
2009-06-17 01:15:00, mariusz_u pisze:
Witam. Chciałem odświeżyć temat i zapytać czy ktoś posiada jeszcze fotki jak pozbyć się tego dziada w możliwie najlepszy sposób? (silnik 1,. Przy okazji chciałem zapytać o jedną rzecz. Wężyk od EGR jest podłączony do króćca pod przepustnicą, a zaraz za tym króćcem jest jeszcze jeden króciec do którego nie jest nic podłączone u mnie. Czy tam coś ma być czy nie? Być może poprzednik zdjął albo zapomniał założyć lub samo się zsunęło, tylko nie wiem co. Proszę o poradę.


do tego drugiego przyłacza podłancza sie przewód od pochłaniacza par paliwa
taki seledynowy
musisz go podczepic bo Ci lewe powietrze łapie
pochłaniacz jest przed przednim prawym kołem


egr najlepiej odkrecic
a jesli wiesz ze sprawny to wystarczy przewód czyms zatkac
ja zatkałem łuska od naboju kbks bo tego mam w nadmiarze --znakomicie pasuje ale mozna tez dac kulke

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2009-06-17 12:36:38

dodam jedno - usunięcie/zaślepienie egr niekoniecznie spowoduje, że przestanie się zapalać lampka check.

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2009-06-18 00:12:12

u mnie nic się nie świeci

-----------------
Miałem kiedyś ESPERO z silnikiem od Jawy gdy go rdza zeżarła zrobiłem z silnika kosiarkę do trawy. Teraz gdy mnie nachodzą wspomnienia, wspominam przeszłość kosiarki do trawy strzyżenia!
2024-06-11 03:10
  
 
 2009-06-18 06:44:47

Cytat:
2009-06-17 12:36:38, Robert_S pisze:
dodam jedno - usunięcie/zaślepienie egr niekoniecznie spowoduje, że przestanie się zapalać lampka check.



Ja zaślepiłem przewód podciśnienia kulką i z tego powodu mi się nie świeci. I nie powinien z tego powodu się zapalać.

-----------------
[IMG]http://www.motostat.pl/user_images/5511/icon2.png[/IMG]
2014-07-01 11:10
  
 
 2009-06-18 14:48:15

Witam.
Dopiero net dorwałem żeby odpisać. Jak dobrze zrozumiałem mam zdjąć wężyk podciśnieniowy od EGR z króćca pod przepustnicą i go po chamsku zatkać?
Co do drugiego króćca będę walczył i szukał co z czym połączyć, bo na razie nie znalazłem żadnego wolnego wężyka. Gdyby ktoś był tak uczynny i zamieścił fotkę co z czym połączyć poprzez ten wolny króciec byłbym wdzięczny.

P.S.
Co do EGR to faktycznie poroniony pomysł żeby zamulać silnik przez doprowadzanie spalin w dolot. To tak jakby zjeść banana, potem go wydalić i zjeść drugi raz. Pierwszy raz żółtego, drugi brązowego.

[ wiadomość edytowana przez: mariusz_u dnia 2009-06-18 14:50:28 ]
2017-02-22 09:31
  
 
 2009-06-18 15:26:20

Cytat:
2009-06-18 14:48:15, mariusz_u pisze:
Witam. Dopiero net dorwałem żeby odpisać. Jak dobrze zrozumiałem mam zdjąć wężyk podciśnieniowy od EGR z króćca pod przepustnicą i go po chamsku zatkać? Co do drugiego króćca będę walczył i szukał co z czym połączyć, bo na razie nie znalazłem żadnego wolnego wężyka. Gdyby ktoś był tak uczynny i zamieścił fotkę co z czym połączyć poprzez ten wolny króciec byłbym wdzięczny. P.S. Co do EGR to faktycznie poroniony pomysł żeby zamulać silnik przez doprowadzanie spalin w dolot. To tak jakby zjeść banana, potem go wydalić i zjeść drugi raz. Pierwszy raz żółtego, drugi brązowego. [ wiadomość edytowana przez: mariusz_u dnia 2009-06-18 14:50:28 ]



z tym egr nie przesadzaj...
sprawny egr wpuszcza spaliny w dolot tylko wtedy, gdy nie jest potrzebna duża moc silnika.
jest czasami przydatny, głównie chodzi o ekologię - egr w zmniejsza zawartość tlenków azotu w spalinach i w minimalnym stopniu obniża zużycie paliwa

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2009-06-18 16:38:37

Cytat:
2009-06-18 15:26:20, Robert_S pisze:
z tym egr nie przesadzaj... sprawny egr wpuszcza spaliny w dolot tylko wtedy, gdy nie jest potrzebna duża moc silnika. jest czasami przydatny, głównie chodzi o ekologię - egr w zmniejsza zawartość tlenków azotu w spalinach i w minimalnym stopniu obniża zużycie paliwa


wpuszcza gdy w dolocie przed przepustnica powstaje podcisnienie
czyli np wtedy gdy jadac nawet na wysokich obrotach jestesmy na wyprzedzaniu i zwiekszamy nacisk na pedał gazu--no podczas tego manewru wszystkie konie musza raczej swiezym oddychac---to jest minus egr w espero

faktem jest jednak ze spalanie raczej od odłaczenia nie spadnie


-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2009-06-18 16:59:12

Cytat:
2009-06-18 16:38:37, pawel12356 pisze:
wpuszcza gdy w dolocie przed przepustnica powstaje podcisnienie czyli np wtedy gdy jadac nawet na wysokich obrotach jestesmy na wyprzedzaniu i zwiekszamy nacisk na pedał gazu--no podczas tego manewru wszystkie konie musza raczej swiezym oddychac---to jest minus egr w espero faktem jest jednak ze spalanie raczej od odłaczenia nie spadnie


Niestety zupełnie odwrotnie. Duże podciśnienie w dolocie pojawia się tylko jak zdejmiesz nogę z pedalu gazu. Wtedy otwiera się EGR.

-----------------
czasem tu zaglądam
2025-09-16 11:56
  
 
 2009-06-18 17:19:50

Cytat:
2009-06-18 16:59:12, Adam4302 pisze:
Niestety zupełnie odwrotnie. Duże podciśnienie w dolocie pojawia się tylko jak zdejmiesz nogę z pedalu gazu. Wtedy otwiera się EGR.


to by oznaczało ze na jałowym by był otwarty?

podłaczony jest egr przed przepustnica
i po zdjeciu nogi z gazu podcisnienie pojawia sie w kolektorze ssacym a zanika przed przepustnica

podcisnienie pojawia sie przed przepustnica w chwili jej otwierania i zanika przy pełnym otwarciu oraz zamknieciu

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2009-06-18 18:00:54

Cytat:
2009-06-18 17:19:50, pawel12356 pisze:
podłaczony jest egr przed przepustnica


Bezedura, ale to teraz zadanie domowe dla Ciebie - idź do samochodu i sprawdź gdzie jest podłączony wężyk EGR'a.

PS. Na jałowym EGR się nie otwiera gdyż podciśnienie jest za małe aby się otworzył.

-----------------
czasem tu zaglądam
2025-09-16 11:56
  
 
 2009-06-18 18:24:54

Kuzwa Adamie
po jaki grzyb by sie miał otwierac przy puszczonym gazie?
toc wtedy nie ma zadnych spalin bo paliwo odcina...

egr otwiera sie jak naciskasz na gaz

i jeszcze jedno-jesli jest tak jak mówisz to dlaczego przewód do sterowania egr dochodzi do obudowy przepustnicy?
mozna przeciez byo go dac blizej np do trójnika od nawiewów lub map-a?



-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.

[ wiadomość edytowana przez: pawel12356 dnia 2009-06-18 18:34:14 ]
2011-05-19 22:49
  
 
 2009-06-18 20:00:07

Gdyby mu na jałowym jeszcze spalin wpuścić w dolot to chyba by się zadusił.
2017-02-22 09:31
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM