2014-01-16 13:25:41
Cześć,
planujemy w tym roku dość długą podróż-
http://goo.gl/maps/DH6Cn
Według mapy wychodzi ok. 5100km, w praktyce zapewne ulegnie to zmianie o ok. 200-300km.
Jako środek transportu posłuży nam Polonez rocznik 84. Poza bagażem i całym sprzętem jednym z głównych punktów przed wyprawą jest przygotowanie samochodu na kiepskie drogi, góry, wysokie temperatury, czyli wszystko czego PN nienawidzi (może poza kiepskimi drogami).
Ze spraw technicznych mam pytanie dot.:
1. Silnik
Opcja A )
Chcę mieć pewność (większą niż mieli w FSO w 84), że samochód przejedzie 5500km bez większych awarii. W chwili obecnej zamontowany jest najzwyklejszy 1500 (75KM). Jest całkiem żwawy jak na 1500, ale wymaga mniejszego-większego remontu. Na pewno potrzebuje nowych pierścieni i możliwe, że wału korbowego, tak więc jestem przygotowany na najdroższą z opcji- chociażby dla spokoju psychicznego - kompletny remont silnika. Mam zaufanego mechanika, który zna te silniki na wylot (nie, nie pracował dla OBRu jak połowa polskich mechaników), więc chętnie mu to zlecę.
Opcja B )
Droższa, ale uprzyjemnia komfort podróżowania. Włoskie dwa wałki z naciskiem na pojemność duemila.
Zestaw taki właściwie mam, ale zapewne do najzdrowszych nie należy. O ile skośna V wymaga tylko uszczelnienia, tak silnik jest w bardziej niewiadomym stanie.
Wybór jeszcze przede mną, mam jeszcze trochę czasu. Dla mnie jako dla zielonego w temacie takich podróży wypisałem kilka punktów, które powinny przyczynić się do właściwego wyboru. Są to:
- dostępność części do OHV/DOHC w Chorwacji, Albanii, Grecji, Bułgarii czy Rumunii
- koszt części podczas remontu
- możliwości wykonania napraw w w/w krajach w razie ewentualnych (odpukać) awarii
- niezawodność obydwóch jednostek
Są to moje wstępne przemyślenia, chętnie poczytam Wasze opinie. Dodam, że w ostatnie wakacje przejechałem trasę ponad 1000km po Polsce (na OHV bez uszczelnienia) bez ani jednego problemu.
2. Hamulce
Sprawa "dość istotna" szczególnie w górach. Mam kupione nowe przewody, tarcze i klocki. Czy warto wymienić serwo i pompę na nową, żeby uniknąć nieprzewidzianych usterek? Jakie ewentualne modyfikacje warto zastosować?
3. Zawieszenie
Musi być miękko i wysoko, dlatego planowałem pojechać na totalnej serii. Jakieś sugestie?
Pozdrawiam