Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Iskry brak i dziwnie zachowująca się Ładna

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2014-09-26 15:22:23

To jest tak zwana grafomania pospolita

-----------------
Screw new cars! I prefer oldschool!!!
2015-10-05 18:49
  
 
 2014-09-25 18:30:30

Fajnie napisane:

Cytat:
2014-09-25 01:29:02, ramir3zkrk pisze:
Silnik jednak dalej nie odpalał. Powód: Pompa paliwowa była zepsuta i nie zaciągała paliwa. Wymieniłem ją na nową. Problem z odpaleniem pozostał dalej.



2017-09-22 16:25
  
 
 2014-09-25 01:29:02

Oto co się stało:

Brak iskry był spowodowany pęknięciem trzpienia w stacyjce. Stacyjka została wymieniona i problemy z brakiem iskry zniknęły.

Silnik jednak dalej nie odpalał. Powód: Pompa paliwowa była zepsuta i nie zaciągała paliwa. Wymieniłem ją na nową.

Problem z odpaleniem pozostał dalej. Po bliższych oględzinach doszedłem do wniosku, że rurki paliwa na odcinku metalowa rurka-pompa paliwowa i pompa paliwowa-gaźnik były nieszczelne i sparciałe. Wymieniłem na nowe. Silnik odpalił po wpompowaniu paliwa pompką ręczną. Lucy ożyła od nowa

-----------------
Screw new cars! I prefer oldschool!!!
2015-10-05 18:49
  
 
 2014-09-24 22:24:10

Cytat:
2014-09-24 16:29:51, Kamil_H pisze:
Rurę można spokojnie wywalić.





-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2025-11-29 23:59
  
 
 2014-09-24 16:29:51

Cytat:
2014-09-24 11:53:49, mylkus3 pisze:
Wg mnie jest bardzo potrzebna. Gdy w zimie mam na "letnim" to silnik potrafi gasnąć przy gwałtownym schodzeniu z obrotów. A gdy latem na "zimowym" to jałowe są baaardzo nierówne i silnik gaśnie.



Latem masz za bogatą mieszankę w związku z za dużym rozrzedzeniem powietrza a zimą za bogatą. Wystarczy wyregulować na gaźniku. Rurę można spokojnie wywalić.
2023-04-04 19:01
  
 
 2014-09-24 11:53:49

Wg mnie jest bardzo potrzebna. Gdy w zimie mam na "letnim" to silnik potrafi gasnąć przy gwałtownym schodzeniu z obrotów. A gdy latem na "zimowym" to jałowe są baaardzo nierówne i silnik gaśnie.

-----------------
Dam Wam jedną dobrą rade: Kupcie sobie Łade!
2022-02-19 18:12
  
 
 2014-09-24 08:05:41

Cytat:
2014-09-23 17:35:54, mpl pisze:
To tekturowe to idzie nad kolektor wydechowy tak? To ma teoretycznie tam być, bo dogrzewa powietrze czasem - człowiek z serwisu Łady twierdzi, że można bez tego jeździć i oni to często ściągali bo się szybko zużywało...



Generalnie ta rura jest niepotrzebna, ale czasami w zimę zamarza mi gaźnik przy ok -20 (czy też odma jak w zeszłym roku) i wtedy już nie ryzykuję i jeżdżę całą zimę na ciepłym.
Całkiem nieprzyjemnie jest, gdy zamarza przepustnica na max otwarciu, albo gaśnie silnik na światłach.
2025-03-13 21:26
  
 
 2014-09-23 18:24:49

Cytat:
2014-09-23 17:03:22, ramir3zkrk pisze:
Do filtra powietrza dochodzi jeszcze taki tekturowy słonik. Co to za draństwo jest? Jest całe poszarpane.



"Filtr ma dwa króćce wlotowe - króciec wlotowy na okres letni oraz króciec do podłączenia przewodu doprowadzającego powietrze ogrzane przez kolektor wydechowy, na okres zimowy. W celu przełączenia dopływu powietrza należy obrócić pokrywe filtru w taki sposób, aby odpowiednia znak barwny na pokrywie znajdował się na przeciwko strzałki."
2017-09-22 16:25
  
 
 2014-09-23 17:35:54

Cytat:
2014-09-23 17:03:22, ramir3zkrk pisze:
Wymieniłem stacyjkę. Ten dynks co się ułamał to był jej fragment jakiś tam. Teraz działa. Muszę wymienić rurkę na odcinku metalowa-pompa paliwowa, a także na odcinku pompa-gaźnik, bo napęczniały obie. Do filtra powietrza dochodzi jeszcze taki tekturowy słonik. Co to za draństwo jest? Jest całe poszarpane.



To tekturowe to idzie nad kolektor wydechowy tak? To ma teoretycznie tam być, bo dogrzewa powietrze czasem - człowiek z serwisu Łady twierdzi, że można bez tego jeździć i oni to często ściągali bo się szybko zużywało...
2017-08-11 13:08
  
 
 2014-09-23 17:03:22

Wymieniłem stacyjkę. Ten dynks co się ułamał to był jej fragment jakiś tam. Teraz działa. Muszę wymienić rurkę na odcinku metalowa-pompa paliwowa, a także na odcinku pompa-gaźnik, bo napęczniały obie. Do filtra powietrza dochodzi jeszcze taki tekturowy słonik. Co to za draństwo jest? Jest całe poszarpane.

-----------------
Screw new cars! I prefer oldschool!!!
2015-10-05 18:49
  
 
 2014-09-23 16:43:51

Pompa od Malucha pasuje.

Jak pompa OK i nadalnie ciągnie a wacha jest, to jest gdzieś nieszczelność na rurce bak -> pompa. Tam są dwa wężyki gumowe jeden z tyłu, drugi z przodu + metalowy pod autem. Obstawiam połączenia przy gumowych.
2023-04-04 19:01
  
 
 2014-09-23 11:46:22

Pompa pasuje od malucha. W mieście na pewno dostaniesz do niej zestaw naprawczy z membranami i zaworkami. Sprawdź czy nie zatarła się ośka "języczka", i czy trzymają zaworki. Odpowiednie dobranie uszczelek pod pompą też ma duże znaczenie. No ale najprościej i najpewniej wymienić na nową :

-----------------
Dam Wam jedną dobrą rade: Kupcie sobie Łade!:
[ wiadomość edytowana przez: mylkus3 dnia 2014-09-23 11:46:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: mylkus3 dnia 2014-09-23 11:47:20 ]
2022-02-19 18:12
  
 
 2014-09-23 01:00:35

A ten dynks ze stacyjki? Jak się urwał to przestała całkowicie reagować.

-----------------
Screw new cars! I prefer oldschool!!!
2015-10-05 18:49
  
 
 2014-09-22 22:39:55

Cytat:
2014-09-22 20:54:31, ramir3zkrk pisze:
Ja dzisiaj nigdzie w Krakowie nowej pompy dostać nie mogłem, a co dopiero membrany samej. Jest sens wkładać nową membranę jak pompa i tak nie ciągnie? I... dlaczego w zasadzie nie ciągnie?



Masz tutaj nową pompe - przyinwestuj a zostanie Ci to wynagrodzone stukrotnie.

A pompa nie ciągnie bo jest zepsuta. Pozdrawiam
2017-09-22 16:25
  
 
 2014-09-22 21:29:46

O ile dodrze pamiętam to podchodzi normalnie pompa od Poloneza/DF-a. Tyle ze nie ma tej wajchy do ręcznego podpompowania wachy.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2025-07-23 23:48
  
 
 2014-09-22 20:54:31

Cytat:
2014-09-22 20:31:06, A13 pisze:
Jakbym rozłożył pompę, to złożyłbym na nowych membranach.



Ja dzisiaj nigdzie w Krakowie nowej pompy dostać nie mogłem, a co dopiero membrany samej. Jest sens wkładać nową membranę jak pompa i tak nie ciągnie? I... dlaczego w zasadzie nie ciągnie?

-----------------
Screw new cars! I prefer oldschool!!!
2015-10-05 18:49
  
 
 2014-09-22 20:31:06

Cytat:
2014-09-22 19:49:30, ramir3zkrk pisze:
..bo zassałem trochę ..


To dobre, wydaje się, że człowiek z węża powietrza pociągnie, a tu.. strzela sobie całą bombę wachy. eeech pycha

Jakbym rozłożył pompę, to złożyłbym na nowych membranach. Kiedyś był to koszt ok. 12 zł. Nie wiem, czy jeszcze są dostępne w sklepach. Dalej podczas przykręcania do bloku trzeba wyregulować ilością podkładek ruch tego trzpienia, aby pompa pracowała w górę i dół. Można to pominąć, ale wtedy z mniejszą wydajnością pracuje pompa (bo tylko w górę lub tylko w dół). Jak przypomnę sobie tą regulację, to napiszę.

Niestety nie rozbierałem stacyjki wewnątrz, nie pomogę, a mój katalog nie obejmuje tego elementu. Zdejmowałem jedynie te styki z dołu. Problemów zwykle z nimi nie ma.
Może jest to oś obrotu tej kostki (tych styków). Wymień je, jak masz wątpliwość.

[ wiadomość edytowana przez: A13 dnia 2014-09-22 20:34:09 ]
2025-03-13 21:26
  
 
 2014-09-22 19:49:30

Wyczyściłem pompę paliwową. Dalej nie ciągnie paliwa. Jest w przewodzie z pewnością, bo zassałem trochę oralnie i poszło.






Więc pewnie znalazłem jeden powód jej nieposłuszeństwa.

Druga rzecz. Rozkręciłem kolumnę kierownicy, wyjąłem kostkę ze stacyjki i wypadł mi taki dynks.



Stacyjka nie styka teraz, więc mój brak wiedzy podpowiada mi, że to coś ważnego było

-----------------
Screw new cars! I prefer oldschool!!!
2015-10-05 18:49
  
 
 2014-09-22 00:54:59

Więc tak. Podejrzewam, że to raczej pompa. Próbuję zaciągniąć ręcznie paliwa, ale pompka stawia minimalny opór.

-----------------
Screw new cars! I prefer oldschool!!!
2015-10-05 18:49
  
 
 2014-09-19 09:30:18

Musi być iskra i paliwo. Paliwo powinno się lać z pompy po zdjęciu węża, a iskra powinna być widoczna (białą lub ewentualnie niebieska) na wykręconej świecy, przytkniętej do silnika.

Nawet, jak jest przesunięty zapłon, czy kondensator się zepsuje (co się zdarza w starych sprzętach), to wtedy strzela w gaźnik lub wydech.Niemniej iskra i paliwo musi być.
2025-03-13 21:26
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM