2014-11-13 09:03:50
Cytat:
|
2014-11-12 17:52:14, MisUszatek pisze:
Schemat deski i kontrolki już znam na pamięć, żarówka jest większa ponieważ nie świeci bezpośrednio zaa "szybki" tylko z boku,ale tą co mam jest też 3W a trudno mi uwierzyć w to, że moc żarówki miałaby wpływ, a mógłbyś wytłumaczyć Przy przewodzie (Którym przewodzie ???) odłączonym od altka powinno być tam na jego końcu 12V. Przy przewodzie podłączonym i świecącej kontrolce coś będzie ale nie 12V.
|
|
Według mnie, żarówka świeci z boku zza "szybki" bo jest mocniejsza i by raziła w oczy, odróżniała się od reszty. Jest większa bo pewnie musi być - pewnie ze względu na rezystancję.
Możesz wrzucić fotkę tyłu altka?
Założę że masz taki (samowzbudny):
Na załączonym zapłonie i zgaszonym silniku, po odpięciu przewodu który masz wetkany w "1" żarówka nie powinna się świecić i na wtyczce powinno być 12V.
Za załączonym zapłonie, zgaszonym silniku i podłączonym przewodzie, żarówka powinna świecić, mierząc napięcie na wtyczce coś będzie, ale nie 12V.
Na pracującym silniku, gdy altek już sam będzie się wzbudzał, żarówka nie powinna się świecić.
A wracając do tematu niskiego ładowania
- sprawdź na innym regulatorze
- oczyść wszystkie styki, masy i klemy.
Masę możesz np. na szybko zdrutować kawałkiem przewodu od górnej śruby mocującej altka do klemy.
W tym roku na wyjeździe w Favoritce był problem z ładowaniem, dawała ~13V, przekładki alternatorów nic nie dawały. Pomogło obcięcie końca przewodu altek -> aku i zarobienie na nowo przy klemie, ładowanie wróciło do >14V.
[ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2014-11-13 09:12:38 ]