| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-04-06 23:20:48 Cytat:
| 2017-04-06 08:33:03, SzokoLada pisze:
Wystarczy wstawić diodę.
|
|
A w sumie nie pomyślałem o tym  . Dzięki za poradę. ----------------- |
| 2023-04-04 19:01 | |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ

 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-04-06 08:33:03 Wystarczy wstawić diodę. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
| 2025-11-29 23:59 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-04-05 21:27:40 OK, temat ogarnięty. Szeregowo z bezpiecznikiem nr 9 trzeba podłączyć żarówkę.
Schemat
Niestety w fabryce nie chciało im się doprowadzić kabli do kontrolki ani zrobić nawet gniazda na żarówkę kontrolki, tak więc żarówka wyląduje w komorze silnika  .
----------------- [ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2017-04-05 21:27:55 ] |
| 2023-04-04 19:01 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-04-05 18:31:27 Cytat:
| 2012-10-19 06:45:48, SzokoLada pisze:
Od samary pasuje, ale trzeba też przerobić instalacje, jeżeli masz 2106. Jeżeli 07, to od ręki. Alternator samary ma 60A, klasyka 45A, natomiast Niva po lifcie ma 80A, ale ten alternator kosztuje 350zl, trzeba zmienić uchwyt do silnika, koszt 85zl i uchwyt do naciagania paska, nie wiem ile kosztuje, bo nigdy go nie widziałem. Mam taki zestaw do sprzedania, jeżeli kogoś interesuje, pisać na priva, dogadamy się.
|
|
Odkopuję. Kupiłem ten alternator: Alternator. Mimo, że napisane 2108 w Jacarsie twerdzili, że do 2107 się nada.
Alternator ma z tyłu 2 złącza: śruba +12V do akumulatora oraz wzbudzenie. Po podłączeniu wszystko śmiga aż miło, ale... po wyłączeniu stacyjki auto nie gaśnie. Domyślam się że jest to spowodowane tym, że altek nadal podaje na wyście od wzbudzenia +12V.
Co zrobić? Ktoś tu pisał o lampce ładowania, ale jak ona ma być podłączona? ----------------- |
| 2023-04-04 19:01 | |
Michau87
 Lada 2103 Warszawa | 2016-04-27 22:52:48 Wiem, że odgrzewam kotleta ale szukałem i nie znalazłem odpowiedzi. Zmierzyłem napięcie na klemach przy ładowaniu i bez obciążenia (tzn przy wyłączonym co się da) było ok 13.8V natomiast przy zapalonych światłach na wolnych spadało do ok 13.2 a momentami nawet mniej. Mam taki alternator:
Wiem że słabe zdjęcie ale z tyłu wygląda to tak jak tutaj:
Chociaż to nie Iskra (a przynajmniej nie widziałem takiego napisu na nim).
Zauważyłem, że podłączony jest kabel do śruby, żółty zakończony kostką wpięty w prostokątne gniazdo ale obok dynda sobie czarny kabel zakończony żeńską złączką. Nie jest nigdzie podpięty i szczerze mówiąc nie mam pojęcia gdzie powinien być podpięty. Czy ktoś może mi powiedzieć co to za kabel i gdzie go wpiąć? I czy to może być przyczyną słabego ładowania? Jeśli to nie to, to zakładam upaloną diodę i niepełne ładowanie - czy to dobry trop?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Edit:
Jeśli znalazłem dobry schemat to ten czarny kabel wychodzi z regulatora. Dobrze mi się wydaje?
Znalazłem też zdjęcie sprzed rozbiórki silnika czyli jak to było w momencie zakupu auta:
(czyli jednak Iskra) i widać tutaj, ze ten kabelek nie był nigdzie podpięty. Czyli albo od początku ktoś coś namieszał albo tak ma być (choć to dla mnie dziwne). Jeśli tak ma być to czemu ładowanie takie słabe. [ wiadomość edytowana przez: Michau87 dnia 2016-04-27 23:30:45 ] |
| 2023-12-31 12:20 | |
pioban
 www.banymotorsport.pl Warszawa | 2013-01-19 09:14:44 Wczoraj podmieniałem alternator w swojej 2106
Wyjąłem oryginalny 221 w to miejsce poszedł 222
Na altenatorze trzeba grubszy ciemny kabel podłączyć pod zacisk 15.żółty do pozostałego.
Na lewym nadkolu zlutowac razem kabnle które idą do regulatora napięcia.Lamka ładowania działa. |
| 2015-12-03 10:07 | |
milko
 2106 Warszawa | 2012-11-10 11:44:05 Ten typ alternatora to chyba jakaś tajemnica handlowa ?
Jeśli chodzi o 2107 to były też montowane alternatory rosyjskie typ 372.3701.03 -73A jeśli komuś brakuje mocy. |
| 2013-11-12 10:21 | |
milko
 2106 Warszawa | 2012-11-08 20:39:05 Pytałem wcześniej , jaki to jest typ alternatora, powinien mieć jakąś tabliczkę znamionową zarówno stary jak i nowy. W jakim kraju wyprodukowany ?
Moja uwaga dotyczyła alternatora samowzbudnego, myślałem ,że ten nowy jest taki ? Zwykle te obco wzbudne miały wyprowadzenie do przekaźnika kontrolki ładowania.
Podobnie z alternatorami do klasyka i innych.
Do 2107 były alternatory 45 i 55 A, samowzbudne i obcowzbudne. Podobnie podobno do Samary były 60 i 80 A. |
| 2013-11-12 10:21 | |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ

 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2012-11-07 21:15:40 Cytat:
| przeciez jesli na styk 15 idzie napiecie ze stacyjki na stary regulator, to czemu nie moze isc na styk o takim samym oznaczeniu na nowy regulator na alternatorze. na logike nie ma przeciez zadnej roznicy.i tu i tu regulator napiecia. |
|
Pomyślałem identycznie, ale nie jestem najmądrzejszy, więc nie dyskutowałem. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
| 2025-11-29 23:59 | |
gregoryj
 Lada 2106 1500S Kraków | 2012-11-07 21:04:31 Cytat:
| 2012-11-04 20:52:28, milko pisze:
AD.Gregoryj. Nie wiem czy problem rozwiązany już czy nie ?
|
|
tak. problem rozwiazany. nie bylo masy na regulatorze, ale nie pytajcie dlaczego. tzw wlasna glupota. niestety przez to ze nie da sie podlaczyc lampki kontrolnej ladowania to chyba musze pomyslec nad jakims voltomierzem wmontowanym w kabinie.
stary alternator mial skonczone szczotki i niestety przy probie odkrecenia srubki oderwal sie kawalek obudowy. kleilem to, poskladalem ale jak wlozylem to ladowania nie ma. mozliwe ze te szczotki nie sa w takiej pozycji jak trzeba ale teraz juz sie nie da rozebrac.
Cytat:
| Ad Szokolada Zwarcie przewodów od starego regulatora napięcia nie jest dobrym pomysłem bo może uszkodzić się alternator i jest mało praktyczne poza tym . Jeśli już to połączyć je żarówką np. 5W
|
|
a tu to mnie zaskoczyles?! przeciez jesli na styk 15 idzie napiecie ze stacyjki na stary regulator, to czemu nie moze isc na styk o takim samym oznaczeniu na nowy regulator na alternatorze. na logike nie ma przeciez zadnej roznicy.i tu i tu regulator napiecia. |
| 2025-08-19 12:45 | |
milko
 2106 Warszawa | 2012-11-04 20:52:28 AD.Gregoryj.
Nie wiem czy problem rozwiązany już czy nie ?
Żółty przewód od kontrolki ładowania może być nie podpięty i nie będzie to miało wpływu na działanie nowego alternatora.
Swoją drogą to być może stary alternator jest dobry a przyczyną braku ładowania było co innego.
Co to jest za alternator ten nowy, jaki typ ?
W jaki sposób wiadomo tutaj czy alternator ładuje czy nie ?
To napięcie na jednej ze szczotek jest jak silnik pracuje czy jak nie pracuje ? Ten nowy alternator był podłączony przy podłączonym starym zewnętrznym regulatorze na lewym fartuchu ? Strasznie mętnie to napisane i trudno zrozumieć ?
Ad Szokolada
Zwarcie przewodów od starego regulatora napięcia nie jest dobrym pomysłem bo może uszkodzić się alternator i jest mało praktyczne poza tym . Jeśli już to połączyć je żarówką np. 5W . |
| 2013-11-12 10:21 | |
Ladasznikow
 BMW E30 / VAZ 2107 Skarżysko - Kamienna | 2012-10-20 18:44:46 Cytat:
| 2012-10-19 06:45:48, SzokoLada pisze:
Od samary pasuje, ale trzeba też przerobić instalacje, jeżeli masz 2106. Jeżeli 07, to od ręki. Alternator samary ma 60A, klasyka 45A, natomiast Niva po lifcie ma 80A, ale ten alternator kosztuje 350zl, trzeba zmienić uchwyt do silnika, koszt 85zl i uchwyt do naciagania paska, nie wiem ile kosztuje, bo nigdy go nie widziałem. Mam taki zestaw do sprzedania, jeżeli kogoś interesuje, pisać na priva, dogadamy się.
|
|
to założę od Samary, bo gdybym miał się bawić w coś zupełnie konkretnego, to wolałbym kminić nad altkiem 120A od jakiegoś VW, ale elektrowni na masce nie będę zakładał, więc nie będzie takiej potrzeby  Dzięki za info  |
| 2015-03-09 22:28 | |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ

 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2012-10-20 11:35:51 Jezeli tak piszesz, to wygląda jednak na to że alternator jest uwalony, a przynajmniej regulator. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
| 2025-11-29 23:59 | |
gregoryj
 Lada 2106 1500S Kraków | 2012-10-19 21:11:34 alternator dostaje prad wzbudzenia ze stacyjki bo sprawdzalem napiecie na wsuwce co przychodzi na jedna ze szczotek jest. ale altek dalej nie laduje. laczylem juz przewody przy starym regulatorze (tak zeby go ominac) tak jak sugerowano wczesniej, a ladowania jak nie ma tak nie ma dalej.
juz jedyne co mi przychodzi do glowy to ze alternator kupiony od andrysa nie jest sprawny,
a drugie, w co naprade watpie, to uklad kontroli ladowania (przekaznik i lampka), ktory jest odlaczony, blokuje w jakis cudowny sposob ladowanie w calym obwodzie. |
| 2025-08-19 12:45 | |
MariuszY Kandydat na Kandaydata
 Lada 21043 Lublin | 2012-10-19 12:09:02 Można wsadzić od samarki do klasyka - ja tak zrobiłem. Stary model nazywał się bodaj G222, a nowy to już nie wiem jak - różnica jest taka, że jeden wzbudza się sam, a drugi potrzebuje napięcia w obwodzie wzbudzenia (szukajcie zagadnienie pt. altek 6-diodowy i 9-diodowy). Szczegółów nie podam, bo sprawę rozgryzałem dość dawno (czyli nie pytajcie który kabelek gdzie - jak ktoś rozgryzie różnicę w budowie to poradzi sobie z podłączeniem). Jaja były tylko takie, że jak już podłączyłem co trzeba, to silnik nie chciał zgasnąć. Ja mu kluczyk won ze stacyjki a maszyna dalej działa
Powodem był brak obwodu kontrolki ładowania w autku. Stworzyłem takowy i wszystko działa jak trzeba, a na dodatek kontrolka świeci kiedy trzeba. Szczytem wszystkiego jest fakt, że w miejscu do tego przeznaczonym była już żarówka, ale kabelków nie dali |
| 2016-10-27 20:52 | |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ

 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2012-10-19 06:45:48 Od samary pasuje, ale trzeba też przerobić instalacje, jeżeli masz 2106. Jeżeli 07, to od ręki. Alternator samary ma 60A, klasyka 45A, natomiast Niva po lifcie ma 80A, ale ten alternator kosztuje 350zl, trzeba zmienić uchwyt do silnika, koszt 85zl i uchwyt do naciagania paska, nie wiem ile kosztuje, bo nigdy go nie widziałem. Mam taki zestaw do sprzedania, jeżeli kogoś interesuje, pisać na priva, dogadamy się. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
| 2025-11-29 23:59 | |
Ladasznikow
 BMW E30 / VAZ 2107 Skarżysko - Kamienna | 2012-10-18 19:22:45 To teraz ja mam pytanie. Podobno alternator od Samary jest lepszy od tego np. z 2107 i w związku z tym mam pytanie, czy jest możliwa podmiana? Do 2107 włożyć od samary. Jeśli jest jakaś lepsza możliwość, to proszę o wskazówki  |
| 2015-03-09 22:28 | |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ

 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2012-10-18 17:29:33 Na lewym fartuchy jest regulator. Wyciągni przewody i połącz ze sobą. Powinno działać.
A moje "glupie" komentarze, to niestety odbicie w lustrze na cwaniackie odpowiedzi, wiesz na które!.... Bez odbioru. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
| 2025-11-29 23:59 | |
gregoryj
 Lada 2106 1500S Kraków | 2012-10-18 17:14:41 bylem u elektryka i mowi ze trza gdzies tam instalacje przerobic zeby dzialalo z alternatorem nowego typu? nie wie ktos jak to zrobic?
Szokolada
powstrzymaj sie od pisania w tym poscie dopoki nie bedziesz w stanie podzielic sie merytoryczna odpowiedzia na zadane pytanie przeze mnie. glupie komentarze wystawiaj na onecie itp |
| 2025-08-19 12:45 | |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ

 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2012-10-18 15:41:49 Chytry dwa razy traci ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
| 2025-11-29 23:59 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|