2018-09-18 12:40:43
witam podpinam się pod temat z podobnym problem.
Pacjent to Corolla E12 z 2006, silnik 1,4 D4D, przebieg 230 000 km.
Przebieg choroby:
Jakiś rok temu auto zaczęło nierówno pracować na wolnych obrotach po zjechaniu na parking w trasie. Po zgaszeniu silnik już nie odpalił. Laweta do warsztatu, tam mycie wtrysków ultradźwiękami, sprawdzenie ich na stole probierczym, niby wszystko ok. Zmontowane wszystko z powrotem i do zeszłego tygodnia zero problemów.
Przyznam się, że kiedyś w zimie jeździłem na rezerwie aż zapchało filtr i pewnie syfy poszły dalej :/
Tydzień temu w drodze z pracy do domu po kilku minutach jazdy auto gaśnie i wywala błąd P1229 przy zapamiętanych wynikach:
Calculated Engine Load value: 100
Engine Coolant temp.: 51
Intake manifold absolute pressure (MAP): 151
Engine RPM: 1625
Vehicle Speed: 51
po kilku minutach postoju silnik znowu daje się odpalić i jedzie już bez problemów z zapaloną lampką Check Engine.
Sytuacja powtórzyła się wczoraj - dokładnie taki sam przebieg.
Filtr paliwa wymieniony na Knecht KC100 miesiąc temu, wcześniej był wymieniany bak paliwa ze względu na przecieki. W starym filtrze był złoty pył..
Pytanie co robić?
1) wymienić pompę bo się łuszczy? (złoty pył w filtrze)
2) Sprawdzić zawór SCV (płukanie w nafcie + łechtanie 12 V)
3) Przeczyścić cały układ paliwowy??
[ wiadomość edytowana przez: Marek_Gdansk dnia 2018-09-18 12:41:15 ]