Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[OGÓLNE] Wymiana termostatu - jak to zrobić?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2004-02-06 19:05:06

Witam wszystkich!!!
Chciałbym podziękować Wam drodzy Escortdriverzy za te cenne porady związane z tym tematem i nie tylko, bo już nie raz Wasza pomoc mi się przydała.

Wielkie Dzięki!!!!
Maciej

"CHWAŁA WYNALAZCĄ ESSIEGO"!!!!!
2004-02-06 19:10
  
 
 2004-02-06 13:36:00

Co do spuszczania plynu (to oczywiscie tylko czyste wiaderko lub inny czysty zbiornik) radze spuscic calosc bo termostat jest nieco nizej niz gorna krawedz chlodnicy i wiem z doswiadczenia ze jak sie nie spusci calego plynu to potem leci wezykami i brudzi nas i nasze autko . Najlatwiej jest spuscic korkiem w chlodnicy bo jak bedziecie spuszczali wezykami to gwarantuje wam ze silnik juz nie bedzie czysty.

Co do zdjec to porobie w przyszlym tygodniu i wtedy mozna to umiescic w klubowym poradniku (umieszcze go w tym watku).

-----------------
============================
Jestem maniakiem - Ty też się przyznaj :)
============================
#443 Borys KOMBInator RS
2012-06-21 20:44
  
 
 2004-02-06 13:11:38

Kolega ostatnio wymieniał termostat w Mondeo 1,6 16V mówił że płynu zleciało może 0,5 litra więc nie ma potrzeby spuszczania całości. Ale jak ktoś ma na to ochotę to czemu nie czyste wiaderko coby później wlać go z powrotem i będzie git!!

-----------------
"Chcę umrzeć we śnie jak mój dziadek, a nie krzycząc jak jego pasażerowie."
FEFK #548
FKDW #014
 
  
 
 2004-02-06 12:58:30

Borys dobrze to opisał tylko pewnie przydałaby się do tego dokumentacja zdjęciowa bo co niektórzy są zupełnymi lajkonikami w tych sprawach i termostat dla nich jest nie do zlokalizowania.
Co do tego płynu wystarczy spuścić ok 1,5 - 2 litry płynu po to, żeby płyn nie stał w tych przewodach gdzie jest termostat i potem dolać go do zbiorniczka. Przed odkręcaniem korka spustowego z chłodnicy trzeba sprawdzić czy auto jest ostygnięte bo można się poparzyc. Z tego co pamiętam to korek jrest tez tak zbudowany, że wystarczy go troche wykręcić i ma otworek przez który płyn można spuścić- wystarczy go tylko skierowac do dołu.

-----------------
Pzdr. Tomek (styba)
2022-02-07 16:46
  
 
 2004-02-06 12:46:38

Dojdzcie do konsensusu i ukonstytuujcie jakas ostateczna wersje

-----------------
Pozdrawiam,
NoSeK
2014-05-31 14:52
  
 
 2004-02-06 12:42:37

Nie jestem pewny ale chyba nie trzeba spuszczać płynu całościowo wystarczy jak zleci z węży dochodzących do termostatu tak mi się przynajmniej wydaje że nie ma potrzeby spuszczać płynu z chłodnicy tylko z głowicy.

-----------------
"Chcę umrzeć we śnie jak mój dziadek, a nie krzycząc jak jego pasażerowie."
FEFK #548
FKDW #014
 
  
 
 2004-02-06 12:34:09

Borys czy to co napisałeś to napewno wszystkie kroki ? Pytam bo wykorzystamy to w poardniku klubowym Prosta i treściwa (chyba) instrukcja wymiany termostatu Co Ty na to ?

-----------------
Pozdrawiam,
NoSeK
2014-05-31 14:52
  
 
 2004-02-06 12:31:25

1. Spuszczasz plyn z ukladu (korek jest na dole chlodnicy po stronie kierowcy)
2. Odlaczasz przewody od obudowy
3. Odkrecasz 3 srubki (chyba klucz 8 lub 10) od strony chlodnicy
4. Wyjmujesz stary termostat i przeczysc troche cala ta komore w srodku
5. Wkladasz nowy termostat i nowa uszczelke
6. Przykecasz 3 sruby
7. Zakladasz przewody i zakladasz obejmy na nie (zeby ci nie cieklo potem)
8. Wlewasz plyn przez zbiorniczek wyrownawczy.

.... i cieszysz sie ze masz nowy termostat i myslisz co nastepne bedziesz musial wymienic
ale i tak powinienes kochac swojego escorta

-----------------
============================
Jestem maniakiem - Ty też się przyznaj :)
============================
#443 Borys KOMBInator RS
2012-06-21 20:44
  
 
 2004-02-05 18:46:01

Witam wszystkich na forum!!!
Stanąłem przed problemem związanym z wymianą termostatu w moim essim 1,6 16v, jednak nie mam w tym temacie żadnego, oprócz chęci doświadczenia. Chciałbym się poradzić Was drodzy Eskortdriversi jakie kroki kolejno powinienem poczynić i czgo się wystrzegać aby zrobić to bezproblemowo.
Proszę o pomoc!
Pozdrawiam!!
Maciej

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-12-11 22:50:11 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
2004-02-06 19:10
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM