Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

AFR 10 :)

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2004-07-12 23:47:48

Witam,

Zabralem sie w koncu do strojenia auta i dzisiaj doznalem szoku !
Nie dosc ze nasze ECU delco SAMO dostosowalo sie do wiekszych wtryskiwaczow w trybie "open loop" -> AFR odpowiednio 19 na biegu jalowy, 14,7 w reszcie przebiegu to najwiekszego szoku doznalem przy maksymalnie otwartej przepustnicy...
AFR przy 6000 spadl ponizej 10 !!!! a w reszcie zakresu utrzymywal sie miedzy 10 a 11....
No coz jestem w szoku i chyle glowe przed konstruktorami ECU Delco... Zreszta od razu zwiekszylem doladowanie bo co sie paliwo ma marnowac
Co do takiego zalewania na wysokich obrotach to podejrzewam ze przyczyna jest nasz walek rozrzadu i male gnaizda zaworowe (mimo ze je powiekszalem). Po prostu malo powietrza laduje do komory spalania... Ewentualnie probem lezy w wydechu ktory jest zbyt restrykcyjny... Wydech mam nadzieje ze neidlugo zrobie 2,5" i przynajmniej te potencjalna przyczyne wyelminuje...
Niestety w czasie badan na hamowni okazalo sie ze gubie olej z magistrali olejowej i zabawe trzeba bylo przerwac...
Ale jutro usterka zostanie usunieta i zobaczymy co bedzie....
No i wsumie trzeba jeszcze ebdzie przeprowadzic probe drogowa z szerokopasmowa sonda bo jednak drga to droga i silnik jest wtedy mocniej obciazony...
Moze jutro zamontuje tez EGT i wtedy juz bedzie wypas...
To tyle na raze z lini frontu

Pozdr
Jadzwin











-----------------
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
ESPERO 2.0T powraca. 195HP@4823 323Nm@ (4085)
Espero200HP
 
  
 
 2004-07-13 01:15:54

Super byłoby Cię zobaczyć na jakimś zlocie i przy okazji pokukać pod machę Twego bolida i posłuchać co też sie dzieje w ver "T"....a było tak blisko Krakowa super-spotkanko w Tenczynku ....może zaszczycisz nas swoją Turbo-obecnością wreszcei kiedyś ??
Skuteczności życzę i jak najmniejszych problemów!
2020-09-09 15:08
  
 
 2004-07-13 11:49:28

Trzymam kciuki za ciebie ...

-----------------
Pozdro. Diackon

"Mors certa, hora incerta" - Śmierć jest pewna, ale jej godzina nieznana...
2011-07-20 14:34
  
 
 2004-07-13 13:07:13

Czekam na testy drogowe i na wykres

Delco

Powodzenia

Choć teraz to już z górki

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2004-07-15 02:39:46

Cytat:
2004-07-12 23:47:48, Jadzwin pisze:
Witam,

Zabralem sie w koncu do strojenia auta i dzisiaj doznalem szoku !
Nie dosc ze nasze ECU delco SAMO dostosowalo sie do wiekszych wtryskiwaczow w trybie "open loop" -> AFR odpowiednio 19 na biegu jalowy, 14,7 w reszcie przebiegu to najwiekszego szoku doznalem przy maksymalnie otwartej przepustnicy...
AFR przy 6000 spadl ponizej 10 !!!! a w reszcie zakresu utrzymywal sie miedzy 10 a 11....
No coz jestem w szoku i chyle glowe przed konstruktorami ECU Delco... Zreszta od razu zwiekszylem doladowanie bo co sie paliwo ma marnowac
Co do takiego zalewania na wysokich obrotach to podejrzewam ze przyczyna jest nasz walek rozrzadu i male gnaizda zaworowe (mimo ze je powiekszalem). Po prostu malo powietrza laduje do komory spalania... Ewentualnie probem lezy w wydechu ktory jest zbyt restrykcyjny... Wydech mam nadzieje ze neidlugo zrobie 2,5" i przynajmniej te potencjalna przyczyne wyelminuje...
Niestety w czasie badan na hamowni okazalo sie ze gubie olej z magistrali olejowej i zabawe trzeba bylo przerwac...
Ale jutro usterka zostanie usunieta i zobaczymy co bedzie....
No i wsumie trzeba jeszcze ebdzie przeprowadzic probe drogowa z szerokopasmowa sonda bo jednak drga to droga i silnik jest wtedy mocniej obciazony...
Moze jutro zamontuje tez EGT i wtedy juz bedzie wypas...
To tyle na raze z lini frontu

Pozdr
Jadzwin



Ecu musial sie dostosowac, bo tak dlugo zmniejszal on czas otwarcia zaworow, az uzyskal zaprogramowany AFR. Przeciez lambda jest glownym wspolczynnikiem branym pod uwage przy okreslaniu czasu otwarcia wtryskiwaczy

Nasze ECU (podejrzewam ze w kazdym innym samochodzie tez) posiada tryb tzw. WOT - Wide Open Throttle czyli po polsku "gaz w podlodze". Wowczas wzbogaca mieszanke, zeby uzyskac wieksza moc potrzebna np. przy wyprzedzaniu.Dlatego zmienia sie wowczas AFR
2015-11-21 22:38
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM