Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Wymiana oleju Omega 2,6

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2004-08-27 13:46:37

Dla bespieczenstwa wlalem pol-syntetyk OPLA. Szkoda, ze nie wiem co bylo wczesniej wlane ale mam nadzieje, ze za duzo mi nie wyplucze
 
  
 
 2004-08-26 20:57:48

Moja ma już 254tkm, i jeździ na MOBIL 1, a do kompletu filtrow dorzucam jeszcze co 30 tkm filtr paliwa. Olej zmieniam co 15 tkm, jakoś uważam, że lepiej na olej deko więcej niż kilo na remont silnika

-----------------
2013-01-14 10:29
  
 
 2004-08-26 16:59:09

A co do wymiany w 2,6, to wchodzi nieco ponad 5 litrów.
Ja jeżdżę na Castrolu mineralu 15W40 (kupuje w Selgrosie ok. 60 zł za 5 ltr) już od ok. 3 lat. Zmieniam po przebiegach ok. 20 tys km ale robię głównie trasy, niewiele po mieście dom - praca -dom. Nie mówię, że to super olej, i że za żadko zmieniam tylko piszę jak jest. Przejeździłem już 150tys km i nie mogę złego słowa o tym oleju napisać. Zapewne są lepsze, nie przeczę, ale ile siana mi zostało to moje.
No i oczywiście za każdym razem wymiana filterka powietrza i oleju.
2016-04-30 21:23
  
 
 2004-08-26 16:53:23

Jeśli Omesia dużo wcześniej jeździła na mineralu i zalejesz syntetyka, to na 100% silnik się z nagaru oczyści. Słuszne jest więc zadanie pytania co z tym nagarem się stanie, skoro układ olejowy to układ zamknięty. A więc jest możliwość, że osadzi się w filtrze. No i byłoby super, bo co to za problem wcześniej filterek wymienić i cieszyć się sysntetycznością pod maską. Niestety jest również i taka możliwość, że pewne zanieczyszczenia wypłukane przez syntetyt pozatykają niektóre kanaliki olejowe i zamiast lepszego smarowania ogólnie, będziemy mieli brak smarowania miejscowo, szopki z ciśnienieniem oleju i takie tak pierdoły z rozbieraniem i czyszczeniem silnika włącznie. Dlatego przed zamianą z minerała na syntetyka warto się zastanowić, żeby przypadkiem nie przedobrzyć.
2016-04-30 21:23
  
 
 2004-08-25 15:47:07

Psinthos, brawo, wreszczie po wielu polemikach widzę słuszną i wyczerpującą informację.

-----------------
2013-01-14 10:29
  
 
 2004-08-25 10:58:20

Ja jeżdżę na oplowskim syntetyku. Oma ma 200 tyś najechane i nic sie nie dolewa. od wymiany do wymiany ubywa jakieś pół literka - z czego połowa przez uszczelkę pod miską, ale nie mam ochoty narazie na wymianę - więc jeżdżę bez obaw.
co do filtrów to znam jednego takiego co filtra wcale nie wymieniał, bo przecież olej się wymienia... 4lata jeździł na jednym.

-----------------
Miłośnik nisko latających autobusów
2014-06-01 23:17
  
 
 2004-08-24 11:00:25

No ja juz raczej watpliwosci nie mam. Wleje syntetyk jakies sredniej marki
 
  
 
 2004-08-24 09:42:26

też zmieniam za pare dni, i moze by syntetyk zalać......

-----------------
2025-03-02 13:43
  
 
 2004-08-24 09:02:00

No i to by się zgadzało i miało sens
Sam jak miałem przebieg około 200 000 km pojechałem na wymianę do serwisu (a jeżdziłem na MOBiLU półsyntetyku) kazali mi przejść jako specjaliści - zaufałem im NIEPOTRZEBNIE na olej mineralny (przy takim przebiegu nie ma na co czekać mówili - będzie lepiej chodził)
I tu zdziwko - gł..no prawda jak przedtem jeżdziłem od wymiany do wymiany bez żadnej dolewku (10 000 km) to od tego czasu niestety muszę dolewać co nieco.
teraz przebieg 370 000 km olej mineralny ELF SPORTI i tak se myśle po przeczytaniu ekspertyzy psinthosa czy jest sens przechodzenia spowrotem na półsyntetyk - bo znając życie po takiej gafie to raczej już lepiej nie będzie tylko gorzej???????????
2008-06-02 10:26
  
 
 2004-08-23 22:04:29

Dobrze, ze wymieniam olej za kilka dni bo widze, ze jeszcze sporo sie dowiem

Dzieki panowie
 
  
 
 2004-08-23 19:22:07

Psinthos - prawda.
Lotos zebrał baty bo w początkach jego produkcji warzył sie w wysokiej temperaturze około 150 stopni. Teraz jest już ok.

-----------------
2025-11-14 21:21
  
 
 2004-08-23 18:14:35

Czasami zaskakuja mnie mity (czytaj: bzdury), ktore ludzie wypisuja o olejach.
'Nigdy Lotosu', 'Polsyntetyk rozszczelni silnik'...

Marka oleju jest drugorzedna. Istotne sa jego wlasciwosci fizyczne i chemiczne (dla przecietnego uzytkownika porownanie odbyc sie moze na podstawie podanych wskaznikow/parametrow). Warto dodac, ze sama klasa oraz lepkosc to tylko czubek gory lodowej. Kluczowa role ma wspolczynnik lepkosci, dajacy wyobrazenie o lepkosci oleju w funkcji temperatury (im wyzszy, tym lepszy). W zaleznosci od zastosowania, istotna role odgrywa rowniez liczba zasadowa.

Jest dosyc oczywiste, ze syntetyczny olej Lotos zapewnie ZNACZACO lepsze smarowanie od mineralnego Mobila czy Castrola. Analiza podobnych klasowo olejow roznych marek moze rowniez dostarczyc dosc zaskakujacych wnioskow. Kompletnie bezsensowne jest operowanie markami i mowienie, ze jedne to kupa a drugie sa fantastyczne.

Kolejna sprawa to mit dotyczacy mineralnego oleju dla silnikow o wiekszym przebiegu. Olej syntetyczny ZAWSZE zapewnia lepsze smarowanie. Z A W S Z E! Kiedys to pisalem chyba na forum OKP - jego budowa czasteczkowa jest zdecydowanie bardziej homogeniczna (jednorodna), a w konsekwencji jest duzo bardziej stabilny wraz ze zmieniajaca sie temperatura (stad znacznie wyzsze wspolczynniki lepkosci olejow syntetycznych - zazwyczaj 175 lub wiecej). Co to oznacza? Ano to, ze w czasie mrozu nie robi sie z niego galareta, a po rozgrzaniu do wysokiej temperatury nadal wyglada jak olej, a nie jak woda.

Oczywiscie, jezeli silnik to kupa zlomu, zuzyty i uszczelniony nagarami (powstalymi m.in. w wyniku stosowania gownianych olejow), zalanie go syntetykiem spowoduje ich wyplukanie, a w konsekwencji moze doprowadzic do zwiekszonego zuzycia oleju. Smarowanie bedzie jednak, co do zasady, lepsze.

Kiedys, po dlugim okresie stosowania oleju mineralnego, zalalem syntetykiem silnik mojego MB 280E. Silnik mial 300kkm na karku, na olejach mineralnych. I co? Zrobilo sie ciszej, cisnienie 'reagowalo' duzo lepiej na zwiekszajace sie obroty i... zuzycie oleju SPADLO. Z prostej przyczyny - po nagrzaniu olej syntetyczny pozostaje stosunkowo gestszy.

Reasumujac:

1. Wybierajac olej, nalezy sugerowac sie wlasciwosciami konkretnego produktu, a nie marka .
2. Zdrowy silnik, niezaleznie od przebiegu, zasluguje na olej syntetyczny i napewno dluzej na nim pojezdzi niz na soku z dinozaurow .







-----------------
sternenflotte.pl
126.037 | 126.024 | 124.079 | 140.050
2014-03-20 14:23
  
 
 2004-08-23 17:30:11

dodam ze autko ma przebieg ponad 300.000 km

-----------------
 
  
 
 2004-08-23 17:29:39

czemu nie lotosu? ja mam lotos gas zmieniam co 10 tysiecy czasem ciut wiecej i przejechalem w ciagu tego roku okolo 50/60 tysiecy km i nic zlego sie z silnikiem nie dzieje. nie rozumiem takich dziwnych opini.

-----------------
 
  
 
 2004-08-23 14:34:58

Zgadzam sie,cosik okolo 6 litrow,Tylko chlopie nigdy LOTOSU!!!
Jezdzisz na Lotosie,masz sie ku TOSIE.hihi Jak beda cykaly zaworki,a podobno niektore 2.6 tak lubia,to zmien na GM-owski olej,a nawet spadnie pobieranie oleju i ucichnie praca silnika.Jest ciut drozszy,ale co Opel to Opel.Koniecznie Mineral,polsyntetykiem rozszczelnisz silnik,moze wyplukac co nieco,za duzo.Witamy w klubie 6 cylindrowek,wiekszych oplat,wiekszego spalania,wiekszych kosztow napraw i wiekszych problemow.hihi.
Taki maly zarcik.
2013-02-19 18:21
  
 
 2004-08-23 09:29:39

Cytat:
dolewalem litr wiec nie trzeba bylo wymieniac



no za to u mnie jestes miszczó swiata i okolic

-----------------
2023-04-29 20:20
  
 
 2004-08-22 21:34:07

Super. Dzieki sliczne. Takiej ksiazki mi wlasnie brakuje
 
  
 
 2004-08-22 21:30:04

wg książki do 2,6 wchodzi 5,5 litra z wymianą filtra, a na bagnecie między min a max jest 1,5 l
2019-12-21 15:28
  
 
 2004-08-22 20:04:34

heh kup 5 litrow i w koncu od czegos masz bagnet... jak za duzo to zostawisz jak zamalo to dokupisz jeszcze litra.



-----------------
 
  
 
 2004-08-22 19:32:34

:d

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Pozostaje tylko kwestia ilosci oleju jaki miesci sie w silniku/misce
 
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM