2003-01-31 10:35:32
Silniczek krokowy nie psuje się często. Najprawdopodobniej w Towim przypadku (JEŚLI TO OCZYWIŚCIE WINA SILNICZKA) jest on zabrudzony i zacina się np. elektromagnes. Zdejmij ustrojstwo, przy okazji zamów w salonie uszczelkę pod silniczek, bo ta która tam była przestanie istnieć po zdjęciu - może być przyklejony, więc delikatnie popukać... (DELIKATNIE!) Po zdjęciu silniczka rozbierz go, zamocz w benzynie ekstrakcyjnej (nie zamaczać części elektrycznej), wyczyść go pędzelkiem, przedmuchaj elementy itd... po prostu WYPUCUJ diabelstwo. Załóż nową uszczelkę, przykręć silniczek, podłącz IAC przewód i zapal maszynę. Zgaś, zresetuj ECU, bo po odłączeniu silniczka, wystąpi błąd w komputerze. Następnie odpal autko i zabierz się za ustawienie idlle speed (obroty biegu jałowego). W przypadku automatu, rób wszystko na "N". Po ustawieniu obrotów nominalnych auto MUSI "chodzić" na "N" przez 10 minut - nie gaś auta - potem przez 20 mintu musisz jeździć z różnymi prędkościami, wykorzustyjąc wszystkie biegi. Wszystko to po to, by ECU "nauczyło" się nowych odczytów z silniczka krokowego... to tyle co pamiętam. Miłej zabawy. Pozdrawiam.