2005-03-20 13:33:24
Cytat:
|
2005-03-19 15:41:01, Wiktor_ pisze:
czy może mi ktos z Was wytłumaczyc: - za co jest odpowiedzialny czujnik znajdujący sie na końcu kolektora dolotowego w silnikach 1.8 - 2.0 i w obudowie filtra powietrza w 1.5 - silniczek krokowy, wiem że chodzi o wolne obroty, ale co by sie stało gdybym go wywalił chodzi mo o to czy komputer bedzie wariował ?
|
|
1 - MAT - czujnik temp powietrza w kolektorze - im zimniejsze powietrze, tym więcej w nim tlenu. Bierze to pod uwagę komputer przy ustalaniu dawki benzyny.
2 - po co chcesz go wywalić?
Gdy go fizycznie usuniesz - silnik będzie miał zawsze wysokie obroty. Gdy zaślepisz dziurę po nim - będzie Ci gasł na skrzyżowaniu.
A czy komp go wykryje - wydaje mi się że tak:
- albo komp mierzy rezystancję i przez to stweirdzi że coś nie tak
- albo komp będzie próbował regulować obroty silnika - gdy mu się to nie uda - wywali błąd
-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher