| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
Kakiel Sympatyk FEFK
 Kraków | 2011-01-05 06:58:20 Cytat:
| 2011-01-05 02:43:42, Diviz pisze:
a spawu nie za się zabezpieczyć argonem ??
|
|
Argon to tylko otulina dla łuku elektrycznego. Dzięki czemu spawy nie są utlenione i się jako tako trzymają. ----------------- |
| 2022-01-05 11:37 | |
Diviz Sympatyk FEFK
 Rs2000 AWD / 200Sx R ... Lubliniec | 2011-01-05 02:43:42 a spawu nie za się zabezpieczyć argonem ?? ----------------- Passionford |
| 2020-01-25 22:17 | |
deathrider_85 Sympatyk FEFK
 Renault Launa III ph.1 ~BB | 2011-01-04 23:07:00 Jak blachę zabezpieczysz na zasadzie:
- podkład epoksydowy lub reaktywny
- akryl
- ewentualna szpachla
- akryl
- baza
- klar
to długo wytrzyma.
Szpachlowanie na gołą blachę to błąd - ale wielu twierdzi inaczej.
----------------- Laguna III 2.0dCi/Yamaha FZR 600 3HE/KTM Super Duke 990 [ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2011-01-04 23:07:56 ] |
| 2025-03-05 21:05 | |
surec Sympatyk FEFK
 Gdańsk | 2011-01-04 22:49:09 Cytat:
| 2011-01-04 21:49:51, Venom_4x4 pisze:
mnie zastanawia taka rzecz: da się zamontować przednie błotniki na śruby jak w innych autach?? wtedy możnaby te el. ocynkować bez strachu że zostają jakieś punkty spawania na których ocynku brak. może są też inne el które da się tak mocować?
|
|
Przednie tak (choć będzie problem przy progu), ale przednie mało rdza chyta. Natomiast tylne mają drugą wewn. ściankę i to ona najczęściej rdzewieje. Dobrze zrobiony oynk i pospawane nie powinno się nic dziać.
Spawanie punktowe tylnego nadkola do wewnętrznej blachy (to na rancie nadkola) ja robiłęm tak: owierciłem nadkole, dałem do ocynku i spawałem właśnie w tych otworach. |
| 2024-07-06 23:09 | |
Venom_4x4 Sympatyk FEFK
 Escort RS 2000 4x4 Warszawa | 2011-01-04 21:49:51 mnie zastanawia taka rzecz: da się zamontować przednie błotniki na śruby jak w innych autach?? wtedy możnaby te el. ocynkować bez strachu że zostają jakieś punkty spawania na których ocynku brak. może są też inne el które da się tak mocować? ----------------- Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy.. |
| 2024-11-22 22:11 | |
luckyboy Sympatyk FEFK
 Ford Escort 1.8D Toruń | 2011-01-04 21:40:12 Przeciw korozji polecam farby epoksydowe: dzięki nim, tabor kolejowy, autobusy, naczepy są o wiele bardziej odporne na rdzę. ----------------- "Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :) |
| 2015-05-04 21:53 | |
surec Sympatyk FEFK
 Gdańsk | 2011-01-04 21:11:25 Spawanie nierdzewki do zwykłej stali węglowej to najgorsze rozwiązanie. Tworzy się ogniwo elektrostatyczne i żre jeszcze szybciej, zwłaszcza w naszych warunkach pogodowych. Podobnie jest z alu (zobaczcie, że wszystkie śruby mocowania np tablicy rej są zawsze zżarte). Oczywiście pomijam sam proces spawania. Najlepiej jest wymieniać całe panele i używać nitów oraz uszczelniaczy.
Dodam, że cynk w sprayu ułatwia spawanie.
http://allegro.pl/boll-cynk-w-spray-400ml-i1392855276.html tego używałem do tłumików. Jest matowy i dość szybko schnie. |
| 2024-07-06 23:09 | |
Tigerbart Sympatyk FEFK
 Mk7 Kombi/Mk7 HBK5D Gdańsk | 2011-01-04 19:29:42 Z nierdzewy byłby dobry pomysł, ale spawa się to inaczej...
Może budę z karbonu zrobić
A tak na poważnie to myślę, że samo nadkole rdzewieje szybciej niż spawy reperaturki podobnie rant progu na całej długości a nie spawy.
Po prostu jestem zdania że warto zaryzykować z częściami ocynkowanymi. ----------------- Escort Mk7 1995 2.0 16v Zetec 136 PS Turnier
Escort Mk7 1998 1.8 16v Zetec 115 PS Hatch5D |
| 2016-08-20 22:03 | |
czyczu Sympatyk FEFK
 Escort MKVII 5D Przemyśl | 2011-01-04 19:18:07 Cytat:
| 2011-01-04 19:05:35, surec pisze:
Ja cynkowałem reparturkę tylnego nadkola i wlewu do mk5. Oczywiście krawędzie spawów trzeba zeszlifować i spawa się bez problemu. Blacha się nie krzywi. Ocynk ładnie się trzyma. Spawy można zabezpieczyć, ale i tak zawsze najwięcej rudej pojawia się na krawędziach blachy. Trzeba też na ocynk dawać specjalny podkład. Osobiście polecam, pod warunkiem, że nie nie wydasz majątku na sam ocynk. U mnie płaciłem coś około 50pln za dwa elementy po dobrej znajomości. Ocynk w sprayu z reguły jest jako zewnętrzna warstwa i kiepsko się go pokrywa lakierem.
|
|
Tyle w temacie ----------------- #2466 |
| 2014-01-31 19:37 | |
surec Sympatyk FEFK
 Gdańsk | 2011-01-04 19:05:35 Ja cynkowałem reparturkę tylnego nadkola i wlewu do mk5. Oczywiście krawędzie spawów trzeba zeszlifować i spawa się bez problemu. Blacha się nie krzywi. Ocynk ładnie się trzyma. Spawy można zabezpieczyć, ale i tak zawsze najwięcej rudej pojawia się na krawędziach blachy. Trzeba też na ocynk dawać specjalny podkład. Osobiście polecam, pod warunkiem, że nie nie wydasz majątku na sam ocynk. U mnie płaciłem coś około 50pln za dwa elementy po dobrej znajomości.
Ocynk w sprayu z reguły jest jako zewnętrzna warstwa i kiepsko się go pokrywa lakierem. |
| 2024-07-06 23:09 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|