Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[OGOLNE] Cynkowanie błotników, reperaturek itp.

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2011-01-05 06:58:20

Cytat:
2011-01-05 02:43:42, Diviz pisze:
a spawu nie za się zabezpieczyć argonem ??


Argon to tylko otulina dla łuku elektrycznego. Dzięki czemu spawy nie są utlenione i się jako tako trzymają.

-----------------
2022-01-05 11:37
  
 
 2011-01-05 02:43:42

a spawu nie za się zabezpieczyć argonem ??

-----------------
Passionford
2020-01-25 22:17
  
 
 2011-01-04 23:07:00

Jak blachę zabezpieczysz na zasadzie:
- podkład epoksydowy lub reaktywny
- akryl
- ewentualna szpachla
- akryl
- baza
- klar
to długo wytrzyma.

Szpachlowanie na gołą blachę to błąd - ale wielu twierdzi inaczej.


-----------------
Laguna III 2.0dCi/Yamaha FZR 600 3HE/KTM Super Duke 990

[ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2011-01-04 23:07:56 ]
2025-03-05 21:05
  
 
 2011-01-04 22:49:09

Cytat:
2011-01-04 21:49:51, Venom_4x4 pisze:
mnie zastanawia taka rzecz: da się zamontować przednie błotniki na śruby jak w innych autach?? wtedy możnaby te el. ocynkować bez strachu że zostają jakieś punkty spawania na których ocynku brak. może są też inne el które da się tak mocować?


Przednie tak (choć będzie problem przy progu), ale przednie mało rdza chyta. Natomiast tylne mają drugą wewn. ściankę i to ona najczęściej rdzewieje. Dobrze zrobiony oynk i pospawane nie powinno się nic dziać.
Spawanie punktowe tylnego nadkola do wewnętrznej blachy (to na rancie nadkola) ja robiłęm tak: owierciłem nadkole, dałem do ocynku i spawałem właśnie w tych otworach.
2024-07-06 23:09
  
 
 2011-01-04 21:49:51

mnie zastanawia taka rzecz: da się zamontować przednie błotniki na śruby jak w innych autach?? wtedy możnaby te el. ocynkować bez strachu że zostają jakieś punkty spawania na których ocynku brak. może są też inne el które da się tak mocować?

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2024-11-22 22:11
  
 
 2011-01-04 21:40:12

Przeciw korozji polecam farby epoksydowe: dzięki nim, tabor kolejowy, autobusy, naczepy są o wiele bardziej odporne na rdzę.

-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)
2015-05-04 21:53
  
 
 2011-01-04 21:11:25

Spawanie nierdzewki do zwykłej stali węglowej to najgorsze rozwiązanie. Tworzy się ogniwo elektrostatyczne i żre jeszcze szybciej, zwłaszcza w naszych warunkach pogodowych. Podobnie jest z alu (zobaczcie, że wszystkie śruby mocowania np tablicy rej są zawsze zżarte). Oczywiście pomijam sam proces spawania. Najlepiej jest wymieniać całe panele i używać nitów oraz uszczelniaczy.
Dodam, że cynk w sprayu ułatwia spawanie.
http://allegro.pl/boll-cynk-w-spray-400ml-i1392855276.html tego używałem do tłumików. Jest matowy i dość szybko schnie.
2024-07-06 23:09
  
 
 2011-01-04 19:29:42

Z nierdzewy byłby dobry pomysł, ale spawa się to inaczej...

Może budę z karbonu zrobić

A tak na poważnie to myślę, że samo nadkole rdzewieje szybciej niż spawy reperaturki podobnie rant progu na całej długości a nie spawy.

Po prostu jestem zdania że warto zaryzykować z częściami ocynkowanymi.

-----------------
Escort Mk7 1995 2.0 16v Zetec 136 PS Turnier
Escort Mk7 1998 1.8 16v Zetec 115 PS Hatch5D
2016-08-20 22:03
  
 
 2011-01-04 19:18:07

Cytat:
2011-01-04 19:05:35, surec pisze:
Ja cynkowałem reparturkę tylnego nadkola i wlewu do mk5. Oczywiście krawędzie spawów trzeba zeszlifować i spawa się bez problemu. Blacha się nie krzywi. Ocynk ładnie się trzyma. Spawy można zabezpieczyć, ale i tak zawsze najwięcej rudej pojawia się na krawędziach blachy. Trzeba też na ocynk dawać specjalny podkład. Osobiście polecam, pod warunkiem, że nie nie wydasz majątku na sam ocynk. U mnie płaciłem coś około 50pln za dwa elementy po dobrej znajomości. Ocynk w sprayu z reguły jest jako zewnętrzna warstwa i kiepsko się go pokrywa lakierem.


Tyle w temacie

-----------------
#2466
2014-01-31 19:37
  
 
 2011-01-04 19:05:35

Ja cynkowałem reparturkę tylnego nadkola i wlewu do mk5. Oczywiście krawędzie spawów trzeba zeszlifować i spawa się bez problemu. Blacha się nie krzywi. Ocynk ładnie się trzyma. Spawy można zabezpieczyć, ale i tak zawsze najwięcej rudej pojawia się na krawędziach blachy. Trzeba też na ocynk dawać specjalny podkład. Osobiście polecam, pod warunkiem, że nie nie wydasz majątku na sam ocynk. U mnie płaciłem coś około 50pln za dwa elementy po dobrej znajomości.
Ocynk w sprayu z reguły jest jako zewnętrzna warstwa i kiepsko się go pokrywa lakierem.
2024-07-06 23:09
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM