2017-11-02 18:59:29
Mechanicznie to praktycznie wszystko, nawet jeśli jest inne można dopasować jedynie musisz sobie odpowiedź czy zależy Ci na oryginalnym osprzęcie szczególnie silnika i jak chcesz auto użytkować.
Chłodnice w 2103 masz na pewno miedzianą i wentylator na pompie. W 2105 / 2107 różnie ale raczej spotyka sie alu i elektrowentylator - przy jeździe nacodzień dużo lepsze rozwiązanie.
Gaźnik w 2103 stary Weber z mechanicznym sterowaniem 2 przelotu w sumie najprostszy i najlepszy z Ładowskich , przetestowałem już Solexy, OZONy i musze stwierdzić że im starszy tym i prostszy tym lepszy.. Można go oczywiście zastąpić nowszym, jedynie Solex ma inne cięgna sterowania i w OZONie dochodzi elektrozawór i pare pierdół.
Aparat zastosować możesz bezstykowy- jak najbardziej na plus.
Alternator pasuje też z Samary i nowszych Niv (ale nie MPI) i przy okazji pozbywasz sie zewnętrznego regulatora i przekaźnika kontrolki jedynie kontrolkę trzeba wpiąć w szeregu między +12V po stacyjce a zaciskiem D alternatora
Aha mogą się różnić tylne hamulce mechanizmem samoregulacji- inne są szczęki i cylinderki co do tarczy kotwicznej nie jestem pewien.
Silnik 1500 w 2107 to ten sam co w 2103 nie różni się niczym poza gaźnikiem z obudową filtra i ewentualnie aparatem. No i może mieć inną podstawę filtra oleju tzn filtr może być albo równolegle (nowsze) albo prostopadle do bloku. W silniku 2105 spotkałem się z 2 typami miarki oleju i pokrywy odmy w 2103 nie wiem jak może być podejrzewam że też mogą być różnice zależnie od rocznika.
Most i skrzynia wymienne jednak występują różne przełożenia- tu jedynie trzeba zwrócić uwagę na napęd prędkościomierz żeby po zmianie przełożenia mostu prędkościomierz nie wskazywał cudów.
Widzę że z Radomia jesteś , całkiem niedaleko ode mnie także w razie problemów technicznych uderzaj może coś zaradzimy
[ wiadomość edytowana przez: i2105 dnia 2017-11-02 19:26:47 ]