2008-02-11 19:21:24
Dzięki wszystkim za miłe słowa
Piotr - hehe, no miałem nadzieje że odrazu się nie rozpadnie

Same prace przebiegały z mieszanymi uczuciami, ale ostatecznie mam wielką radoche z tego, że udało się zrealizować projekt i teraz mam nadzieje że całość odwdzięczy się frajdą z użytkowania.. Zobaczymy!
Marku - spoko spoko, narazie to on sobie głowie chodzi pod garażem, jazda tesowa liczyła 2km i oczywiście delikatnie
Ogólnie silnik pracuje bardzo ładnie (tylko słychać jak wtryski cykają

), wolne obroty są stabilne. Jedyne co zauważyłem, to zawsze przy pierwszym odpaleniu tak powoli "załapuje". Przez ok 2-3sek (nie wiem - ciągnie paliwo) wkręca się na swoje obroty ssania, a powinien to robić odrazu, bez tego "przymulenia". I teraz zastanawiam się, czy to aby nie któryś wtryskiwacz się podwiesza? Czy może to stare paliwo, które już kwitnie rok i 4 miesiące w zbiorniku
Po zmianach w dolocie wskazana jest modyfikacja ECU i pracuje nad tym (ma też przesunąć odcięcie zapłonu i pozwolić na wywalenie katalizatorów). I tutaj jeszcze przy okazji pytanie - bo w wątku o ceramizerach pisałeś, że należy go zalać dopiero po dotarciu silnika tak? I czy wogóle polecasz(acie) to zrobić?
Grzechu - tutaj umieszcze przybliżone koszta części, żeby każdy miał + - orientacyjny wgląd na co się trzeba nastawić. Niektóre rzeczy są "grupowo" bo po prostu tak to sobie zapisywałem.
1. Komplet pierścieni Mahle - 275zł
2. Komplet Panewek Glyco STD - 250zł
3. Łańcuch rozrządu krótki GM - 165zł
4. Łańcuch rozrządu długi Febi - 105zł
5. Ślizg / dźwignia napinacza łańcucha rozrządu GM - 230zł
6. Szyna prowadząca łańcucha rozrządu GM - 135zł
7. Uszczelka miski olejowej Goetze - 45zł
8. Uszczelka pokrywy zaworów Goetze - 60zł
9. Uszczelki (pierścienie) pod świece 6szt. GM - 53zł
10. Uszczelki pokrywki na głowice (od góry i dekielka od przodu) + uszczelka pokrywy rorządu GM (jedna jest już niedostępna i trzeba dorobiać - nr. 06 38 253) - 40zł
11. Uszczelki (2szt.) kolektora dolotowego GM - 125zł
12. Uszczelki kolektorów wydechowych (2szt) - 78zł
13. Zabezpieczenia sworzni GM - 10zł komplet (12szt).
14. Uszczelka pod głowice (Ajusa) + uszczelniacze wału i pompy oleju + uszczelniacze zaworowe (Ajusa) + termostat z uszczelkami - 280zł
15. Czarny silikon GM (b.ważny element przy składaniu!) - 23zł
16. Kopułka + palec Beru - 80zł
17. Kable WN Kager - 220zł
18. Pasek wielorowkowy Gates - 65zł
19. Sprzęgło wiskotyczne Otsa - 220zł
20. Pompa wody (zamiennik QAP) - 120zł
21. Świece NGK V-LINE 20 BKR6EK - 80zł
U mnie do tego doszło jeszcze zrobienie głowicy (sprawdzenie ciśnieniowe, planowanie, obróbka zaworów i gniazd zaworowych [przylgnie itd] ) - 700zł
Planowanie bloku - 80zł
Honowanie cylindrów - 240zł
To większość rzeczy (jakichś tam mniejszych uszczeleczek czy śrub, filtrów płynów itd nawet nie wypisuje, chociaż też suma sumarum się tego nazbiera i trzeba to brać pod uwagę), więc jak widać koszta są niemałe.
Tak samo trudno mi tutaj opisać np. koszta zrobienia głowicy i reszty dolotu czy wyważania tłoków i korbowodów (bo robiłem to samemu) + jest to już z zakresu "nadobowiązkowego" więc tutaj chyba nie ma potrzeby wyliczeń. Jedyne czego nie mogłem zrobić samemu to rozwiercenie tego elementu dolotu który trzyma wtryski + wylotów z baranka i u tokarza zostawiłem 200zł, a i tak potem trzeba to było jeszcze ręcznie (dremelem) wyrównać, spasować i wygładzić.
Części kupowałem głowie w firmie Rafał Stachowiak którą mogę śmiało polecić, a także w hurtowniach motoryzacyjnych typu Auto Partner lub Intercars. W razie pytań oczywiście służe pomocą.
Postaram się wkońcu dać zdjęcia z silnikiem pod maską i filmik z pierwszymi słowami nowego silnika

Teraz pracuje nad przeglądem i ubezpieczeniem żeby móc się do Borska wykulać
Pozdrawiam,
Eryk
-----------------
"Każdy dzień może być tym ostatnim, a który - nie rozwikłam tej zagadki.."