Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Czas Rozstania nadszedł. - Strona 3

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2005-07-15 11:37:47

Speederku.

Posprawdzałem 4 modele samochodzóe w cenach równych mniejszych lub więkrzych - i zachaczając o klasę wyżej.

Wynik ceny do oferty i moich odczuć osobistych jest następujący:

Ibiza - 1,4 75 KM - dynamiczny, oszczędny z wyposażeniem ponad normę (aut. klimatyzacja) (fele 15" i to całkiem nice) i wszystko to w dosyć przystępnej cenie.


Kia Rio 2 - na dzień dzisiejszy 1 model dostępny:
1,4 97 KM - sedan - nijak się ma dynamika do seata mimo koników - ale zawiódł moment obrotowy - a wykonanie i wyposażenie pozostawia wiele do życzenia.
Wersja z klimą lub z ABSemn innych narazie nie ma - nie są dostępne i nie wiadomo kiedy - a wersja z klimką to wydatek taki jak SEAT. ALE!!!! bez felg, i klima w wersji manual (bez ABSu i pochodnych - jest to w ibizie).
Waży to to mniej niż ibizka mimo że jest troszke więkrze - czemu?
Może blaszka cieńsza??? - nie mam zaufania...


i W końcu skok o klasę lub 2 wyżej....

Kia Cerato - fajnie zapierdala w wersji 1,6 16V - wielkość prawie Espero i wykonanie na godnym i estetycznym poziomie - jest wszystko co chcesz... czyli klima aut, elektryka full itd. bez skówy jak mówią dresy - ale .... felgi to już twój problem a cena takiego zestawu to wydatek 53.tyś. - wersja SEDAN.


i ostatnie rozwiązanie - szczyt techniki i nowinek oraz design na najwyższym poziomie - Citroen C4 - wersja 1.6 16V - 110 KM.
Rakieta uzbrojona we wszystko łącznie z kurtynami powietrznymi, aut klimą i td... ABS i pochodne oraz felgami co bądźstalowymi ale za to 16" .
Ładne, żucające się w oczka ale cena też przybija...
Co prawda istnieje w cenniku wersja wymieniona bez Radia CD i Metalika za 52.100 ale jest u nas nie dostępna. Za wymienione braki dopłacasz sz. kliencie 1800 X 2 - -radio ma sterowanie z panela kierownicy który jest nieruchomy (dziwne wrażenie z jazdy przyznam się ) No i suma sumarum wyjeżdzasz metalikiem za łączną kwotę prawie 56.000 .

We wszytskich samochodzikach które wymieniłem doliczyć proszę koszt dodatkowego zabezpieczenia - przynajmniej blokada skrzyni - ceny od 700 - 1200 zależnie od marki auta - i salonu.
+ oczywiście UBEZPIECZENIE!!!!

Pakiety to wydatek odpowiednio: przy 6,2% wart auta:
2300 SEAT i RIO
3300 Cerato i 3500 za C4.


Dla mnie kalkulacja prosta... Jeżeli dziś będzie na mnie czekała IBIZKA to łykam i zamykam oczy


Reszta to już opinie użytkowe które przyjdą same z czasem....


-----------------
Zamieniłem na 100KM z czystej Ropy...
2015-10-06 13:30
  
 
 2005-07-18 01:39:40

Najbardziej ze wszystkich wymienionych podoba mi się C4

ale wiem że cena nowych, dobrze wyposażonych kompaktów może przytłoczyć aleeee waaaarto

Ibizka to dobry kompromis

Przekonałem się o dwóch rzeczach - samochód powinien być wzglednie świeży rocznikowo i względnie nowoczesny technologicznie.

Łukasz z tymi lambdami to Ty chyba masz jakiś problem

1300 zł. za lambdę????

Primo: lambda w silniku bez gazu jest częścią, która w zasadzie się nie psuje.

Duo: Zazwyczaj lambdę (zwłaszcza w VW) można podmienić jakimś Boschowskim zamiennikiem (w cenie kilkuset złotych).

-----------------
2013-12-28 09:36
  
 
 2005-07-18 08:07:43

Ytałem na serwisie Komety - w piątek, jak składałem zamówienie na autko - i goście stwierdzili że w tym roku jeszcze usterki lambdy nie mieli.... i potwierdzili to co mówi Jaco - No Gass no Problem (z Lambdą oczywiście) .



Nie gazuje autka bo wartość zamontowanego gaziku w serwisie (4900 4ta generacja) nie zwróci mi się przez 3 lata- obecnie mniej się poruszam.
a poza tym jak przeliczylem spalanie w Espero (gazu) i spalanie w Ibizce (benzyny) to koszt miesięczny użytkowania p[ozostaje mi na tym samym poziomie.

Tak że wpożo i zobacze w praniu jak to wszystko wyjdzie.


-----------------
Zamieniłem na 100KM z czystej Ropy...
2015-10-06 13:30
  
 
 2005-07-18 09:53:25

Cytat:
2005-07-18 01:39:40, -JACO- pisze:
... Łukasz z tymi lambdami to Ty chyba masz jakiś problem 1300 zł. za lambdę???? Primo: lambda w silniku bez gazu jest częścią, która w zasadzie się nie psuje. Duo: Zazwyczaj lambdę (zwłaszcza w VW) można podmienić jakimś Boschowskim zamiennikiem (w cenie kilkuset złotych).



Eee tam. Lambdę wymieniam jako element przykładowy

Poza tym nigdzie nie napisałem, że Ibiza Fee

A to, że z mnogości oferty rynkowej ciężko trafić coś fajnego w rozsądnej cenie zgadzam się w 100%

Pozdrawiam - SpeedR

-----------------
Pozdrawiam - Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
2011-12-30 03:11
  
 
 2005-07-18 10:35:24

Cytat:
2005-07-18 08:07:43, KaZaK pisze:
...a poza tym jak przeliczylem spalanie w Espero (gazu) i spalanie w Ibizce (benzyny) to koszt miesięczny użytkowania p[ozostaje mi na tym samym poziomie.



Ja już wiem jak to wyglada w praktyce:


Jazda po mieście z włączoną klimą (teraz w Toyce przy klimatronicu, praktycznie nie wyłączam klimy, w Espero włączałem tylko w miarę potrzeby) :

Toyka:

8,5 * 4,14zł. = 35,19 zł.

Espero:

13,5 * 1,70zł. = 22,95 zł. + litr PB = 27,09 zł.


Trasa, dzień, spory ruch, wyprzedzanie, klima:

Toyka: 7,4 * 4,14zł. = 30,6

Espero: 11,5 * 1,70zł. = 19,55


Trasa, noc, wyłaczona klima, DUŻĄ prędkość, wyprzedzanie:

Toyka: 6,8 * 4,14zł. = 28,15

Espero: 11,0 * 1,70zł. = 18,7


Tu należy dodać jaką przyjemność daje jazada Toyką na benzynę - 110 koni, dość wysoki moment + dobre PB95 daje naprawdę dobrego kopa, nareszcie klima nie zamula mocno autka (można używać jej praktycznie cały czas), nareszcie samochód ładnie startuje spod świateł itd.

Nie są tu też uwzględnione inne koszty gasssu, jak np. spalone katalizatory, lambdy, częstsze wymiany świec (w Toyocie oryginalne irydowe można wymieniać co 90 tyś km.), przewodów WN (w Toyce brak jest przewodów WN), droższych przeglądow itp. itd.

Suma sumarum, myślę że Espero na gazie jest i tak tańszym rozwiązaniem niż Toyka 1,6 na benzynie, ale różnica w ekonomiczności nie jest kolosalna, a przyjemność z jazdy duuużo większa


-----------------
2013-12-28 09:36
  
 
 2005-07-18 11:12:17

No ja mam tu troszkę oszczędniejszą opcję silnikową....
też planuję zalewać zacnego trunku 95 bezPb i to raczej z shella jak zawsze.

z tego co gadałem to średnie spalanie po miescie na poziomie 7 l / 100.

7*4,24 = 29,68 (Seat)

13*1,78= 23,14 (Espero)

Oczywiście w trasie odpowiednio lepiej

5,5*4,24=23,32 (Seat)

10 (minimum) * 1,78 = 17,8 (Esperko)



Prawie to samo, i odpadają koszty opisane przez Jacka (świece kable filterki i regulacje).

Acha apropos będę miałdo sprzedania kabelek *na COM * oraz oprogramowanko do Gassu Lovato i komp AL 700 - tego co używałem na zlociku.


Pozdrówki


-----------------
Zamieniłem na 100KM z czystej Ropy...
2015-10-06 13:30
  
 
 2005-07-18 11:49:24

Cytat:
2005-07-18 10:35:24, -JACO- pisze:
Suma sumarum, myślę że Espero na gazie jest i tak tańszym rozwiązaniem niż Toyka 1,6 na benzynie,



Kup sralucha... tam to będzie ekonomiczność
A tak na marginesie Jak możecie i macie kaskę na coś nowszego/lepszego to nawet się nie zastanawiajcie, tylko sprzedawajcie złomy póki ktoś chce jeszcze na nie spojrzeć oczyma kupca.
2018-08-28 21:42
  
 
 2005-07-18 13:02:56

Cytat:
Jak możecie i macie kaskę na coś nowszego/lepszego to nawet się nie zastanawiajcie, tylko sprzedawajcie złomy póki ktoś chce jeszcze na nie spojrzeć oczyma kupca.[/b]



Święte słowa......

Ja już się boję ile bedzie gadanie że to że tamato i najlepiej to kurwa za darmo by kupił......

Aż mi si enie chce o niedzieli myśleć

-----------------
Zamieniłem na 100KM z czystej Ropy...
2015-10-06 13:30
  
 
 2005-07-18 13:46:18

Tak jako ciekawostkę podam że w Corolli E12:

nie wymienia się rozrządu - wieczny łańcuch

świece irydowe lub platynowe, wymina co 90 tyś km.

pasek klinowy - pierwsza kontrola po 105 tyś km.

filtr paliwa - w VVTi BRAK

Pierwsza KONTROLA luzów zaworowych po 90 tyś km.

Płyn chłodniczy - pierwsza wymiana po 150 tyś km

Filtr powietrza - wymiana co 60 tyś km.

Przewodów WN - BRAK

Generlanie samochód skonstruowany jest tak że obsługa warsztatowa jest ograniczona do minimum

Zacnie.

-----------------
2013-12-28 09:36
  
 
 2005-07-18 13:50:15

Fajnie, ale jestem ciekaw ile kosztuje przegląd po 90 000km.
Kobar
2020-11-08 18:01
  
 
 2005-07-18 14:25:34

Kobar cichoooo, bo nam sie Jaco pochlasta zaraz

-----------------
_______________________
Pozdroofka
Dominik Idziak
2022-09-15 12:02
  
 
 2005-07-18 14:26:08

Cytat:
2005-07-18 13:46:18, -JACO- pisze:
Tak jako ciekawostkę podam że w Corolli E12: nie wymienia się rozrządu - wieczny łańcuch świece irydowe lub platynowe, wymina co 90 tyś km. pasek klinowy - pierwsza kontrola po 105 tyś km. filtr paliwa - w VVTi BRAK Pierwsza KONTROLA luzów zaworowych po 90 tyś km. Płyn chłodniczy - pierwsza wymiana po 150 tyś km Filtr powietrza - wymiana co 60 tyś km. Przewodów WN - BRAK Generlanie samochód skonstruowany jest tak że obsługa warsztatowa jest ograniczona do minimum Zacnie.



Jak znam toyotę to co 20-30 kkm trzeba specjalnym czymś wcisnąć smar w tylne zawieszenie. Jak tego nie zrobisz to sie posypie. (tak przynajmniej było w avensisie) i z tego co wiem nie należało to do czynności obsługowych, a zaniedbanie tego powodowało konieczność wymiany elementów za milion zł (czy cóś koło tego :-p)

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2005-07-18 14:49:01

Cytat:
2005-07-18 14:26:08, Robert_S pisze:
Jak znam toyotę to co 20-30 kkm trzeba specjalnym czymś wcisnąć smar w tylne zawieszenie. Jak tego nie zrobisz to sie posypie. (tak przynajmniej było w avensisie) i z tego co wiem nie należało to do czynności obsługowych, a zaniedbanie tego powodowało konieczność wymiany elementów za milion zł (czy cóś koło tego :-p)



Nie znam sprawy i na forum Corolli nigdy NIKT, NIC o tym nie pisał, więc raczej sprawa nie dotyczy Corolli (oczywiście zdarzają się inne problemy ).

Cena przegladu po 90 tys km. (w zależności od serwisu) od ok. 950 do ok. 1200 zł.



-----------------
2013-12-28 09:36
  
 
 2005-07-18 14:58:11

Cytat:
2005-07-18 14:49:01, -JACO- pisze:
Cena przegladu po 90 tys km. (w zależności od serwisu) od ok. 950 do ok. 1200 zł.



Grosze Panie! Grosze Panowie! Biorąc pod uwagę przebieg do przeglądu. Sam podkład pod lakierowanie rdzy na złomach będzie przez ten czas więcej kosztował!
2018-08-28 21:42
  
 
 2005-07-18 15:16:35

Bartek czyżby Ci mocy brakowało ?
Przecież sam mówiłeś, że Twoje 1,5 jeździ prawie tak samo jak moje 2.0

Co do zawiasów:
Sam cchiałeś takie zawieszenie.
Maciek GT żeby to działało włożył w nie duzo więcej kasy i też nie było to tak jak by chciał.

Espero nie było i nie jest przystosowane do twardego zawieszenia i tyle.

Zastanawia mnie to ile dadzą Ci za twój samochód.
Ja strasznych kłopotów ze sprzedażą nie miałem.
Dużo osób się pytało i kilka było mocno zainteresowanych.

P.S Co masz zamiar kupić ??
Bo w podobnej cenie to nic nie widze co by mogło Cie zadowolić mocą, jakością wykonania i swoją wielkością

-----------------
Rób jak uważasz, uważaj jak robisz...
2016-09-15 16:23
  
 
 2005-07-18 15:20:57

Cytat:
2005-07-18 15:16:35, KeyJey pisze:
Bartek czyżby Ci mocy brakowało ? Przecież sam mówiłeś, że Twoje 1,5 jeździ prawie tak samo jak moje 2.0 Co do zawiasów: Sam cchiałeś takie zawieszenie. Maciek GT żeby to działało włożył w nie duzo więcej kasy i też nie było to tak jak by chciał. Espero nie było i nie jest przystosowane do twardego zawieszenia i tyle. Zastanawia mnie to ile dadzą Ci za twój samochód. Ja strasznych kłopotów ze sprzedażą nie miałem. Dużo osób się pytało i kilka było mocno zainteresowanych. P.S Co masz zamiar kupić ?? Bo w podobnej cenie to nic nie widze co by mogło Cie zadowolić mocą, jakością wykonania i swoją wielkością



Czytaj posty od początku hahaha to będziesz wiedział co chcę kupić... (co kuopiłem tylko czekam na odbiór).

SEAT Ibibza wersja FRESC , 1,4 16V z klimą Elektryką i ALU 15"

-----------------
Zamieniłem na 100KM z czystej Ropy...
2015-10-06 13:30
  
 
 2005-07-18 15:36:30

Cytat:
2005-07-18 15:20:57, KaZaK pisze:
Czytaj posty od początku hahaha



Pawel, czytaj posty DOKLADNIE hahaha

-----------------
_______________________
Pozdroofka
Dominik Idziak
2022-09-15 12:02
  
 
 2005-07-18 15:41:52

Cytat:
2005-07-18 15:36:30, Dicer pisze:
Pawel, czytaj posty DOKLADNIE hahaha



no nie moge...
ciśnienie dziś zabija... ale na mój gust to KeyJey Odpowiedział swoim jednym postem naraz chyba na 3

więc chyba wszystko co napisałem jest zgodniez zalożeniem...

a może tylko mi się wydaje

hm.. ogólnie to masm nieodpartą ochotę na przyjęcie pozycji embrionalnej na środku biurka z piwem minimum 0,66 w [rawym ręku

-----------------
Zamieniłem na 100KM z czystej Ropy...
2015-10-06 13:30
  
 
 2005-07-18 15:57:55

Post był skierowany tylko i wyłącznie do Bartka

Ja nie mam zamiaru wypowiadać się na temat hiszpańskiej nuty w motoryzacji


-----------------
Rób jak uważasz, uważaj jak robisz...
2016-09-15 16:23
  
 
 2005-07-18 16:09:22

Cytat:
2005-07-18 15:57:55, KeyJey pisze:
Post był skierowany tylko i wyłącznie do Bartka Ja nie mam zamiaru wypowiadać się na temat hiszpańskiej nuty w motoryzacji





a tak na serio... to długo czekałeś na rzeczowego klienta???
a i jaki sposób emisji ogłoszeń przyjołeś??
gazeta, net, giełda?

-----------------
Zamieniłem na 100KM z czystej Ropy...
2015-10-06 13:30
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM