Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Jaki płyn hamulcowy???

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2005-07-18 18:33:53

Jaki płyn hamulcowy był stosowany w Elegantach (akurat chodzi mi o 98r) bo jest koloru żółtego (jak DOT4) instrukcja podaje, że jest to jakiś TUTELA PLUS 3 (w charakterystyce pisze, że DOT 3). Może mi ktoś nakierować co mam DOLAĆ??? Czy DOT 3 to to samo co R3 (bo się trochę pogubiłem)?!?!?!
2013-05-02 12:01
  
 
 2005-07-18 18:38:37

W maluszku był lany DOT3-ten zółty....
R3-ta sama klasa co DOT3....ale róznia sie kolorem R3-zielony..
Taka różnica


[ wiadomość edytowana przez: Buczek21 dnia 2005-07-18 18:39:23 ]
2020-06-13 22:34
  
 
 2005-07-18 18:43:10

czyli można mieszać R3 z DOT3?!!
2013-05-02 12:01
  
 
 2005-07-18 19:43:10

niby mozna..niby nie
Ja nigdy tych płynow nie mieszam...
A znam ludzi co twardo dolewaja i jezdza

-----------------
Stanisław Lem też pisał o kosmosie, choć nigdy tam nie był. Pozdrowienia dla literatów i tych wybitnych i tych dopiero początkujących.
2020-06-13 22:34
  
 
 2005-07-18 21:34:12

A ktory plyn lepszy DOT3 czy DOT4 ?? Ktory sprawia ze pedal jest twardszy ?
2009-11-17 21:22
  
 
 2005-07-18 22:06:26

Dot 4 lepsiejszy. Jak już chcesz dolewać płyn hamulcowy to może pokusisz się o spuszczenie całego płynu i zalanie nowym własnie dot 4 np

-----------------
!! PROJECT MONTE CARLO a może coś mocniejszego ... :D !!
2024-02-28 17:42
  
 
 2005-07-19 07:56:34

Cytat:
2005-07-18 22:06:26, Drag-On pisze:
Dot 4 lepsiejszy.


Jakby to było takie proste - wszyscy jeździliby na dot 4 , mało - dot , 5 , 6 ... gdyby tylko takie były !
Owszem - płyn dot 4 ma wyższą temperaturę wrzenia ( stąd zalecany jest do hamulców tarczowych . Z racji ich większej skuteczności - osiągane przez hamulce temperatury są znacznie wyższe . Natomiast , jak zawsze - odbywa się to na zasadzie : coś za coś . W zamian za swoje właściwości płyn jest bardziej higroskopijny ( chłonie wilgoć z powietrza ) . A w związku z tym w miarę upływu czasu jego temperatura wrzenia spada ( często poniżej temperatur płynów klasy Dot 3 ! ) Dlatego zaleca się wymianę płynów hamulcowych co conajmniej 2 lata . Tylko kto o tym pamięta ?

-----------------
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4. Teraz: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Delta 2,0 16VT 4x4
2020-04-19 20:30
  
 
 2005-07-19 11:58:17

Cytat:
2005-07-18 18:38:37, Buczek21 pisze:
W maluszku był lany DOT3-ten zółty.... R3-ta sama klasa co DOT3....ale róznia sie kolorem R3-zielony.. Taka różnica [ wiadomość edytowana przez: Buczek21 dnia 2005-07-18 18:39:23 ]


No nie dokładnie ta sama klasa bo dot 3 ma normę na temp. wrzenia po zawilgoceniu a r3 nie.


Wg mnie nie należy mieszać żadnych płynów eksploatacyjnych w wielu przypadkach źle się to kończy. Koszt nabycia orginalnego płynu nie powinen być duży a masz spokój.

Mieliśmy już niejednego klienta który mówił " dla oszczędności wlałem inny (olej, płyn ...) a potem się dziwili czemu nagle w igła silniku starł się wałek, albo wypadła zaślepka z bloku, albo wszystkie uszczelnienia i przewody w hamulcach szlak trafił.

-----------------
Regeneracja wałków rozrządu, przeróbki na
sportowe, dorabiabnie, prostowanie i inne.
Szlifowanie dźwigienek i szklanek popychaczy.
„Rewar” s.c.
Zapraszam
2023-05-31 21:03
  
 
 2005-07-19 21:16:18

Jako zawodowy mechanik i sprzedawca w sklepie motoryzacyjnym zgadzam się z Tobą Pavlus w 100% ach!!! Ja się jeszcze spotykam z czymś takim że na olej, płyny chłodnicze (których również nie mozna mieszać bo niektóre są na innych alkoholach), płyn hamulcowy, też nikt nie patrzy - sprowadzają sobie z niemiec auta... i aby dolać... bo po co wymieniać... nie ważne co jest w środku! krew człowieka zalewa!!!

Ale wracając do płynów hamulcowych - jak ktoś będzie miał wenę i poczyta etykiety - to tam jest wszystko idealnie napisane!

Dla leniwych powiem w skrócie - ich klasyfikacja jest zbliżona ale w okreslonej kolejności. Tak więc: R3 (zielony) można mieszać z DOT-3 (żółty), natomiast DOT-3 jest mieszalny z DOT-4 (bezbarwny).
Dla zastanawiających się nad kosztami podam przybliżone ceny:
R3 - 6,90 DOT-3 - 8,70 DOT-4 - 10,50
Jeśli ktoś ma tarczówki i chce super efektu może zakupić DOT-5 (ostrzegam NIE MIESZALNY) cena 15,00 zł.

I dla najmniej wtajemniczonych - żeby komuś nie przyszło do głowy dolać DA-1 bo efekt jest niesamowity... nie można nażekać na BRAK hamowania. Unas był już jeden taki medyk ( bo akurat nie miał innego hahahahah)

-----------------
C14SE 82KM HB 3 doors
 
  
 
 2005-07-19 21:19:03

Cytat:
2005-07-19 21:16:18, Zielik pisze:
JJeśli ktoś ma tarczówki i chce super efektu może zakupić DOT-5 (ostrzegam NIE MIESZALNY) cena 15,00 zł.



Jak juz to dot 5.1
2018-06-05 11:49
  
 
 2005-07-19 22:08:11

Racja... faktycznie 5.1 Przepraszam za pomyłkę.

[ wiadomość edytowana przez: Zielik dnia 2005-07-20 10:17:38 ]
 
  
 
 2005-07-20 06:35:29

DOT 5.1 można mieszać z DOT 4 - tylko po co? DOT 5 jest niemieszalny z żadnym innym płynem bo jest na bazie silikonu. Poza tym w sklepach jest nieosiągalny bo brakuje u nas samochodów jeżdzących na tym płynie - np. hummer.
2014-06-14 21:38
  
 
 2005-07-20 09:35:26

Czemu brakuje? U mnie jest i nawet nieźle się sprzedaje. Z firmy JURID więc nawet dobrej firmy...

A i jeszcze coś - płyn powinno się WYMIENIĆ po 2 latach lub po kazdych 40 tys. km... KTO SIĘ DO TEGO STOSUJE????

[ wiadomość edytowana przez: Zielik dnia 2005-07-20 09:39:14 ]
 
  
 
 2005-07-20 09:42:19

Cytat:
A i jeszcze coś - płyn powinno się WYMIENIĆ po 2 latach lub po kazdych 40 tys. km... KTO SIĘ DO TEGO STOSUJE????


JA

-----------------
Regeneracja wałków rozrządu, przeróbki na
sportowe, dorabiabnie, prostowanie i inne.
Szlifowanie dźwigienek i szklanek popychaczy.
„Rewar” s.c.
Zapraszam
2023-05-31 21:03
  
 
 2005-07-20 20:12:36

Cytat:
2005-07-20 09:35:26, Zielik pisze:
Czemu brakuje? U mnie jest i nawet nieźle się sprzedaje. Z firmy JURID więc nawet dobrej firmy... A i jeszcze coś - płyn powinno się WYMIENIĆ po 2 latach lub po kazdych 40 tys. km... KTO SIĘ DO TEGO STOSUJE???? [ wiadomość edytowana przez: Zielik dnia 2005-07-20 09:39:14 ]


DOT5 jest nieosiągalny - przewody hamulcowe gumowe i uszczelki przeznaczone do tego płynu są inne. DOT5 zwykłym układzie zniszczy go.
Sprzedajesz zapewne DOT5.1.
2014-06-14 21:38
  
 
 2019-03-20 15:02:55

używa ktoś K2 Dot 4 http://bit.ly/1776_K2Dot4?
2019-10-01 08:18
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM