2003-03-09 10:41:51
Witam!
Za remont sie mozesz ze spokojem zabrac pod warunkiem ze posiadasz dobra ksiazke i odpowiednie narzedzia za tuning to juz troche trzeba miec wprawy w skladaniu (jak bedziesz mial kogos kto to robil kilka razy do pomocy to nie ma problemu). Ale podstawa to ksiazka... ja mialem taka zolta "naprawiam samochod pf126p".
Co do przerobek to o ile modyfikacje glowicy zrozumiem o tyle kolo zamachowe to kradziez!!!
I jeszcze jedno jak kolo zamachowe jest za lekkie lubia pekac bloki (wiaze sie to z tym, ze tam jakis uklad mas wtedy ma za duzo do gadania niz przy ciezszym kole i pojawia sie bicie... wtedy wystarczy maly luz na panewce glownej i juz szukaj nowego bloku).
Ja mam kolo ktore wazy 4,7kg... jest to splanowane 3mm od waskiego wienca. U nas splanowanie kosztowalo 30 zyla i 30zyla kosztowalo wywazanie. (Jakbys potrzebowal kolo to mam jedno ktore mi lezy chyba od EL'a ...jest to seria tylko nie wiem czy taki klamot sie oplaca poczta wysylac)
Glowica kanaly jak masz cierpliwosc to mozesz zrobic papierem sciernym... o wiele szybciej sie to robi kamieniami lub jeszcze lepiej specjalnymi frezami (tylko te to kosmos kasa)... jak masz troche wolnego czasu i duzo zaciecia to wez papier scierny od grubego (40) do jakiegos drobnego (500-800) i kup rekawiczki takie z guma z jednej strony (2zl/kpl) i sie pocieszaj, ze to nie jest 4-cyl a zwlaszcza nie 16V ;)
Zawory najlepiej oddac do szlifierza co sie na tym zna (a juz w ogole najlepiej to go poprosic aby zalatwil jakies dobre i tanie zawory i je odpowiednio przerobil (odchudzil).
No i oczywiscie planowanie... potem mozesz papierem wygladzic wszystkie krawedzie w komorach spalania i zrobic wybrania przy zaworach.
Taka przerobka wyniesie cie okolo 120-150zyla (ceny z Poznania) ale wlozysz w to kupe pracy.
PS. zadbaj o to aby byla dobra kompresja (bez tego dupa) czyli trzeba dobrze zawory uszczelnic i najlepiej kupic NOWE tloki i NOWE cylindry cenowo wyjdzie niewiele drozej niz remont starych.
PS2. do KJSow silnik nie jest najwazniejszy - najwazniejszy jest zawias
na poczatek proponuje 3/4 zwoja z tylu z przodu obciecie podstawek o polowe mozliwosc blokowania zapadki na recznym... oraz tylne kola mocno napompowane (4,5 atm)... pownno to wystarczajaco utrudnic wywrocenie a na tyle popsuc trakcje tylu ze bedzie mozna ladnie sie bokami zawijac :D
To taka wersja low budzet... jesli zaczniesz od rasowania silnika to zbanczysz :( bo to sie potem bedzie najbardziej sypac.
-----------------
Jakub Jędrzejczak
gg: #35335 e-mail: ali@gekocars.pl www: www.gekocars.pl