Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Alternator - napięcie ładowania - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2008-12-30 17:03:32

Cytat:
czy alternator nie powinien miec zawsze 14,4V??



Fizycznie niemożliwe i mieć nie musi.
2013-11-24 16:30
  
 
 2008-12-30 15:10:55

ja dzisiaj u siebie sprawdzalem
napiecie mierzone na alternatorze 14,2V
na akumulatorze przy wlaczonych swiatlach 14V
przy wlaczonych swiatlach radiu i wentylatorze 3 bieg lekko powyzej 13,7V
czy alternator nie powinien miec zawsze 14,4V??


-----------------
POZDRAWIAM;)

escort revolution
2019-07-14 10:42
  
 
 2008-12-30 01:30:07

spokojnie.
to normalne ze po 10-12 sek po odpale rosnie napiecie gwaltownie.
4 swiece to pod 60A prad pogchodzi (dogrzewanie).
dobrze ze w profilu napisales "TD" to wszystko tlumaczy.


-----------------
2015-07-10 00:43
  
 
 2008-12-29 21:59:28

Jak pisałem wcześniej, byłem u gościa z akumulatorami, za FREE sprawdził ładowanie. Kazał odpalić i wynik był koło 12 V i powiedział że nie dobre ładowanie ale po około 20 sekundach ponownie sprawdził o pokazywało 14,05 V, świetne ładowanie.
Gościu powiedział żebym nie uczepił aku, dziwne. Nie prosiłem o rezystorowanie bo miał klientów :-/
Radził jechać do elektryka... :-/
Odrazu skojarzyłem że to też ma wspólnego z ciemnym oświetleniem deski a potem się rozjaśnia.
O 18 zbadałem sam :
Przed odpalaniem było 11,79 V
Po odpalaniu te Volty powoli rosły do 12,20 aż gwałtownie zmienił na 13,65 V. Więc co dokładnie jest walnięte w altku ????
Czy dam radę 4-rema śrubami zdemontować altek bez kanału przy lekko podnoszonym aucie na podnośniku ??
Popytam znajomych o wolny kanał... :-/
Czy da się wymienić regulator napięcia pod autem bez zdejmowania altka ??
2013-05-19 09:42
  
 
 2008-12-29 20:24:41

Przy pełnym obciążeniu nie może spaść niżej jak 13.8 V. Oczywiście jak krótkotrwale spadnie bliżej 13 nic się nie stanie, np. przy włączonych ogrzewaniach szyb rzadko spotkasz altek, który trzymać będzie 13,8 ale to wyjątek bo szybki grzeją kilka minut i fini, ale jak włączysz światła, wentylator, radio i napięcie będzie niższe od w/w to robi się problem.
2013-11-24 16:30
  
 
 2008-12-29 14:55:06

Witam
Moim zdaniem właśnie tak jak piszesz czyli bez obciążeniamierzone na akumulatorze. Wzięta jest tu poprawka na spadek napięcia na przewodzie od alternatora do aku dla regulatora na 14V a co się tyczy regulatora na 14,4V to wiadomo że wyżej być nie może nawet gdybyś miał aku z altkiem połączony nadprzewodnikiem .
Pozdrawiam

-----------------
Rozkminiam ST220 - najszybsze kombi w powiecie :)
2021-03-23 13:57
  
 
 2008-12-29 14:37:05

a pytanie, czy 13.80 - 14.40V to ladowanie ma byc na akku bez obciazenia (bez wlaczonych jakichkolwiek swiatel itp)??

-----------------
POZDRAWIAM;)

escort revolution
2019-07-14 10:42
  
 
 2008-12-29 13:32:50

umnie tez padl kiedys!naprawilem oraz przy okazji wymienilem aku i hula i gra

-----------------
 
  
 
 2008-12-29 13:15:28

Panowie w moim po pl roku uzytkowania (po zakupie z salonu) alternatorek padl a zanim aku i wymienili nowy. Teraz mam w 1.3 (97r) alternator 70amperowy i aku 74ah
2010-08-28 19:38
  
 
 2008-12-29 10:05:31

Witam
Moim zdaniem altek jest jeszcze w akceptowalnym stanie - napięcie mierzone bezpośrednio na akumulatorze nigdy nie wyniesie 14V oczywiscie zakładając że regulator jest na 14V a nie na 14,4V. Dla pewności sprawdź połączenia masy akumulatora z silnikiem i karoserią a także połączenie plusa z rozrusznikiem i altkiem - porządnie wyczyść końcówki przewodów i zakonserwuj połączenia i klemy wzeliną techniczną lub ewentualnie zwykłym smarem. Jeśli chodzi o sam akumulator to pomiary które wykazałeś wskazuja na zasiarczenie płyt co skutkuje większą rezystancją wewnętrzną żródła co z kolei powoduje zmniejszoną wartość napięcia znamionowego które w stanie nie obciążonym powinno wynosić co najmniej 12,5V . Skoro masz aku na gwarancji to wymieniaj.
Pozdrawiam

-----------------
Rozkminiam ST220 - najszybsze kombi w powiecie :)
2021-03-23 13:57
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM