Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Alternator - napięcie ładowania - Strona 2

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2008-12-29 08:04:54

Skąd pewność że alternator jest niewydolny???
2013-11-24 16:30
  
 
 2008-12-28 20:49:40

no to ześ mnie pocieszył Lepiej już zmieniać regulator napięcia a potem podjechać do sklepu gdzie nabyłem aku (w Ostrowie Wlkp.) ??
2013-05-19 09:42
  
 
 2008-12-28 20:14:47

Jak będziesz miał za niskie ładowanie ,to Ci mogą nie uznać reklamacji .Znajomemu nie uznali .

-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614
2017-03-09 22:11
  
 
 2008-12-28 20:12:31

Nareszcie rozsądne odpowiedzi
Czyli napewno jutro zaraz po pracy pojadę na Karmelkową, tam podobno sprzedają akumulatory, poproszę go o obciążenie i elektrolity.
Mam jeszcze pytanko, czy jeśli będzie nowy aku w aucie to ładowanie bedzie takie same czy będzie w normie ? Bo jeśli takie same to byłoby szkoda nowego aku i trza odrazu wymienić regulator napięcia....
2013-05-19 09:42
  
 
 2008-12-28 18:54:50

Moim zdaniem aku "na śmietnik". Miałem to samo, na szczęście akumulator był na gwarancji. Podejdź do elektryka albo jak masz znajomego z odpowiednim sprzętem. Pierwsza sprawa pomiar rezystorem - duże obciążenie pokaże co ten aku wart. Moim zdaniem zwarte cele. Można sprawdzić gęstość elektrolitu, ale jeśli to jest roczny aku i miał zalane cele to raczej nie to. Ładowanie w autku też należało by poprawić, żeby nowy akumulator miał dobre warunki pracy.

-----------------
2022-11-11 22:37
  
 
 2008-12-28 16:18:07

Na pewno masz już zużyty akumulator, to po pierwsze. Sprawdź dla pewności gęstość elektrolitu jeszcze, np w sklepie z akumulatorami. Po drugie primo sprawdź ładowanie na sprawnym akumulatorze i wtedy zobaczysz czy alternator też ma już dość.
W przypadku zwarcia w celi akumulatora spadek napięcia na zaciskach przy sprawnym alternatorze może być taki jak u ciebie.
2013-11-24 16:30
  
 
 2008-12-28 16:10:58

W jaki sposób mam sprawdzić czy bierze na lewo ?
Wydaje mi się że nie ma "kradzieży".... Przecież aku stał w domu całą noc i obniżał napięcie do koło 11,50 V. Myślę że znaczenie też ma marka i cena aku, czyli może bubel

Jeśli chodzi o ładowanie to mam prostownik 10 amperów, nie ma pokrętła zeby łagodnie ładował Jest tam bezpiecznik, może pomoże zmiana bezpiecznika na inny o małym amperze ??

Czy da się bez kanału wymienić regulator napięcia ?
2013-05-19 09:42
  
 
 2008-12-28 15:41:10

lub sprawdz czy nie pobiera pradu na lewo

-----------------
Był Maluszek, Escorcik, Punciaczek, a są Vectra b i Mondeo mk4 :) Powrót do Forda ucieszył :D
2018-01-09 22:38
  
 
 2008-12-28 15:06:43

Jedna sprawa ,że ładowanie masz za niskie powinno być minimum 13,8 do 14.4 .Druga sprawa ,że akumulator ładuję się kilka godzin ,a nie 20 minut .Ustawisz 1/10 pojemności aku czyli w Twoim przypadku 7.2 A i ma się ładować całą noc.Trzecia sprawa ,że sam akumulator coś słabo trzyma napięcie ,ale zacznij najpierw od ładowania

-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614
2017-03-09 22:11
  
 
 2008-12-28 14:51:10

Odświeżam stary temat. Żeby nie zakładać nowego tematu to tu napiszę.
Od jakiegoś czasu martwię o napięcie...
Jakieś miesiąc temu robiłem pomiary miernikiem. Wyniki przepiszę z kartki:
Stan aku na pracującym silniku 13,71 V
Stan aku przy 2000 obr/min 13,70 V
Stan aku po 4 godz wyłączonego silnika 11,49 V
Zaraz po zgaśnięciu silnika jest 12,43 V
Po nocy ranem nigdy nie było chociaż 12 V lecz zawsze koło 11,50 V

Dopiero wczoraj zabrałem do domu aku i ładowałem z 20 minut do FULL aż elektrolity sie gotowały. Po zdjęciu klemów prostownika było 12,30 V i zostawiłem na noc na korytarzu, rano mierzę i jest 11,85 V
Po przejechaniu 5 km stan aku na włączonym TYLKO silniku bez odbiorników 13,66 V.

Jestem przekonany że cos nie tak mam z alternatorem albo akumulatorem.
Muszę na zimnym silniku podgrzać świece 2 razy i odpala aż miło. Pamiętam że napięcie do Świecy były za małe koło 10 V. Nigdy koło 11 V. Stawiam na aku.
Druga sprawa. Przez parę minut po odpaleniu zimnego silnika mam w desce światełka przyciemnione, jak zwiększam obroty to rozjaśnia na stałe. Stawiam wine na aku lub altka.
Akumulator mam roczny 72 ah EUROSTART. Wstyd przyznać ze dałem za nią 211 zł. Jeszcze jest na gwarancji...
Wydaje mi się że na pracującym silniku powinno być minimum 13,9 V do 14,5 V. Moze regulator napiecia ? Co z akumulatorem, bo nie potrafi trzymać napięcia do rana 12,3 lecz spada pomału do 11,85 V
Uff ale rozpisałem, bede wdzięczny za pomoc

1.8 TD 90 KM kombi

[ wiadomość edytowana przez: mikosz83 dnia 2008-12-28 14:53:02 ]
2013-05-19 09:42
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM