Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Wymiana termostatu MKV 1.4 Fotorelacja - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2
 Autor 
 2005-11-28 22:36:08

dzieki sliczne za fotorelacje. Tez bede musial sie zabrac
2007-10-04 21:04
  
 
 2005-11-28 20:11:48

Cytat:
2005-11-28 20:05:02, kinmaj1 pisze:
Ile kosztowal termostat+uszczelki?



W sumie 50zł za wszystko.

-----------------
Dzieci to kupa radości... z przewagą kupy :)
www.srubynierdzewne.com.pl
-----------------
2017-11-28 20:56
  
 
 2005-11-28 20:05:02

Ile kosztowal termostat+uszczelki?
2007-10-04 21:04
  
 
 2005-11-28 19:04:14

No właśnie na takim jak piszesz Dzięki i życzę powodzenia w wymianie.

-----------------
Dzieci to kupa radości... z przewagą kupy :)
www.srubynierdzewne.com.pl
-----------------
2017-11-28 20:56
  
 
 2005-11-28 19:01:31

opisik bomba, bo mnie też czeka taka operacja tyak więc duży + za reportaż

mam tylko jedno pytanie - na jakim poziomie miałeś wskazówke temperatury przed wymianą termostatu?
mam też MKV i obecnie lodwo mi wchodzi na początek pola NORM

pozdrawiam

-----------------
Ford Escort FanKlub #1207
o2o Yamaha XJ 900 S
2022-06-22 10:07
  
 
 2005-11-28 18:09:00

Witam. Z powodu nienagrzewania się autka postanowiłem wymienić termostat. Zakupiłem oryginalny i do tego komplet uszczelek o numerach 1610063 i oring 6073070. Do wymiany potrzebne są:
-Wkrętak płaski
-Klucz nasadowy z przedłużką 10mm
-bańka 5L plus duży lejek (do spuszczenia części płynu)
-drobny papier ścierny (do usunęcia kamienia)

Image Hosted by ImageShack.us

Pierwszą czynnościa jaka robimy to odkręcenie korka naczynia różnicowego i spuszczenie około 4L płynu poprzez odkręcenie korka w chłodnicy:

Image Hosted by ImageShack.us

Po spuszczeniu płynu zakręcamy korek i zdejmujemy węże z obudowy termostatu. Trzeba również odłączyć czujnik. Jak już wszystko odczepimy odkręcamy obudowę termostatu od bloku silnika. Klucz 10mm - 3 śruby.


Image Hosted by ImageShack.us

Po wyjęciu widzimy takie coś:

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Trzeba wszystko dokładnie oczyścić z pozostałości uszczelek i kamienia.

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

W obudowie termostatu warstwa kamienia dorównywała grubości oringu-14 lat robi swoje. W obudowe wcisnąłem kawał szmaty i zacząłem skrobać.
Image Hosted by ImageShack.us

Po wyczyszczeniu wygląda to tak:
Image Hosted by ImageShack.us

Z kamienia trzeba również oczyścić krućce od węży. Po czyszczeniu wszystko wypłukałem w gorącej wodzie pod ciśniniem żeby pozbyć sie wszelkich nieczystości. Następnie wysuszyłem i zamocowałem termostat. Pierw wkładamy oring, następnie termostat który zabezpieczamy zapinką ze sprężystego drutu. Wkładamy śruby, nakładamy uszczelkę i smarujemy końce śrub smarem grafitowm (delikatnie-żeby jeszcze kiedyś to odkręcić).

Image Hosted by ImageShack.us

Na koniec składamy wszystko w odwrotnej kolejności i dolewamy płynu. Podłączamy czujnik i odpalamy auto. Układ powinien sam się odpowietrzyć.
Image Hosted by ImageShack.us

Po tym zabiegu Essi bardzo szybko się rozgrzewa, wskazówka dochodzi do pozycji poziomej i tak trzyma, szybciej przełącza mi się na gaz. Same plusy
Cała operacja zajęła mi około 2 godzin z czego najwięcej pracy kosztuje czyszczenie kamienia.
Mam nadzieje że się Wam przyda ten krótki opis. Niestety nie jestem fachowcem w dziedzinie mechaniki więc jak coś jest nie tak to proszę-poprawcie mnie.
Pozdrawiam

-----------------
Dzieci to kupa radości... z przewagą kupy :)
www.srubynierdzewne.com.pl
-----------------
2017-11-28 20:56
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM