Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[126p] problem z hamulcami tarczowymi

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2005-12-06 00:38:12

Witam
Mam problem z dzialaniem tarczowek od cc w moim 126p. Układ sprawia wrazenie jak by był zapowietrzony. Hamulce łapią dopiero gdy pedał jest prawie w samej podłodze. Jak podpompuje trochę to łapie wyżej. Układ był już wielokrotnie odpowietrzany ale nie daje to efektu. Dziwną sprawą jest też to, że tył hamuje lepiej niż przód .
Wszystkie gumy w zaciskach są wymienione, klocki i tarcze są w bdb. stanie. Tylnie cylinderki są nowe, nigdzie nie ma wycieków płynu.

Co to może być ???
2022-04-21 14:26
  
 
 2005-12-06 01:18:33

miałem to samo na początku tuż po założeniu tarcz. Układ odpowietrzony a pedał prawie w podłoge wchodził. Siakieś 100 kilomotrów i pedałzrobiłsię twardy, nie wiem czy to wina dotarcia klocków do tarcz, cięzko mi to wyjaśnić
2014-06-12 22:36
  
 
 2005-12-06 01:59:00

Ale rozklad sil hamowania tez miales podobny tzn tyl mocniejszy niż przód ? Kolega twierdzi ze to wina pompy ale przed zalozeniem tarcz mialem bdb heble.
2022-04-21 14:26
  
 
 2005-12-06 02:20:56

tak, odpowietrzałem te cholerne hamulce chyba z 15 razy, i tył po prostu aż skwierczał przy wciśnięciu hebla, natomiast przód brał słabo. Pojedziłem troche i pedał zaczął twardnieć , później asekuracyjnie jeszcze raz odpowietrzyłem, pojeździłem i brał już bardzo wysoko. Być moze to mój jednostkowy przypadek
2014-06-12 22:36
  
 
 2005-12-06 10:19:48

ja mam tarcze od df z przodu i przednie cylinderki z tyłu. mialem tak samo z pedałem był miękki do pierwszego kjs....pare ostrych hamowań i stwardniał. U mnie tył bierze nieco szybciej niż przód, ale mi to odpowiada.


[ wiadomość edytowana przez: armata dnia 2005-12-06 10:20:22 ]
2022-09-15 22:15
  
 
 2005-12-06 12:39:26

W takim układzie poskladam dzisiaj fure, bo stoi juz od sierpnia. Troche pojezdze i zobaczymy.
2022-04-21 14:26
  
 
 2005-12-06 14:26:55

Hmmm, a mi pomimo identycznego układu jak u Armaty tył odzywa się pierwszy;/ Warto zwrócic uwage na luzy piast, reszta natomiast jest milczeniem;/

-----------------
Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa.....
2019-07-14 20:05
  
 
 2005-12-06 19:24:11

Jakie masz z tyłu spręzyny??!!! (są miększe i twardsze) Powienieneś założyc z góry (przy cylinderku) miększe i na dole twardsze. Ja też tak miałem a tuz po zmianie sprężyn wszystko już było ok.

[ wiadomość edytowana przez: Qba745 dnia 2005-12-06 19:24:49 ]
2012-09-02 15:08
  
 
 2005-12-06 19:32:56

ja rowniez mialem to samo. dwa dni odpowietrzalismy zmienilem pare kalamitek i poslzo z 2 zbiorniki pynu dodatkowo..mialem dosc....po dwoch dniach sie wk.. i zostawilem auto na pare dni w garazu. pozniej odpowietrzylismy jeszcze raz po paru dniach i hamuja do teraz. Wiec cierpliowsci. objawy mialem te same.
2016-02-23 14:44
  
 
 2005-12-06 19:56:45

ja też mam zalożone tarcze z df tylko że przód i tyl no i mialem podobny problem (znaczy nie moglem odpowietrzyć ukladu) Jak się okazalo byla to wina pompki od ręcznego. W końcu się udalo (chyba po setnym razie ) i wszystko bangala (trzeba bylo tylko dać pompke niżej niż zbiornik z plynem na czas odpowietrzania)

-----------------
"Wiem jedno: uczę się wciąż" - J. Kulig
-----------------
Polecam:
www.amk-slazak.pl
2014-09-25 17:01
  
 
 2005-12-06 21:03:59

U mnie przypadek idento jak u Ari'ego, najpierw jeździłem bez hamulców prawie że, powoli się robił pedał, w końcu zrobił się wysoki i twardy, teraz działa świetnie (hample z sc).
2011-06-06 19:51
  
 
 2005-12-06 21:23:20

Powiem tak:jak robilem hample w punto to mialem to samo,po 2 razie stwierdzilismy,ze przeczytamy ksiazke z punciaka i moze cos tam znajdziemy i sie okazalo,ze trzeba bylo na poczatku jak uklad byl zapowietrzony pompowac na pedale do uzyskania jakiegos minimalnego oporu,robilem tak z 20min.po czym odpowietrzylismy hample na krzyz,tzn.pierw tylne prawe kolo a pozniej przednie lewe i tak na zmiane.Po tej czynnosci do dzis hamle sa swietne w puciaku Ja jutro zrobie tak w malcu i powiem jak hamuja.Ja mam przednie tarcze z DF-a a z tylu cylinderki przednie.

-----------------
http://fiatem.pl/
2020-03-15 22:32
  
 
 2005-12-06 21:29:35

O ile odpowietrzanie na krzyz w punciaku ma sens, o tyle w maluchu nie ma. Przeciez nie masz w malcu ukladu x-diagonalnego
2018-06-05 11:49
  
 
 2005-12-06 21:46:49

Fakt,ale to tylko tak napisalem,ja sobie odpowietrzam tak:najpierw tyl a pozniej przod,ale pompowac bede chocby i godzine zeby jakistam opur byl,wkoncu w punto to dziala wiec sprobowac mozna

-----------------
http://fiatem.pl/
2020-03-15 22:32
  
 
 2015-10-29 18:39:19

odkop z pytaniem!

Mam Panowie problem, miekki pedal po robocie hamulcowej w bobie,
co zrobione:

Przod tarcze od cc,
tyl przednie cylinderki,
wszystkie elementy ukladu hamulcowego, ale to wszystkie nowe, tylko zaciski sa stare ale regenerowalem.

z tylu rozruszane samoregulatory bo w nowych szczekach byly nieruchawe,
zalozone stare sprezyny bo nowe byly twarde jak chuj na weselu.
calosc odpowietrzona - z przodu obracalem zaciski do odpowietrzania, wszystko odpowietrzane podcisnieniowo maszyna ssaca z allegro.

pedal jest gumiasty i daje sie wcisnac do podlogi.

co robic: wkurwiac sie dalej i szukac dziury w calym (swoja droga wszystko szczelne, zero wyciekow)

czy mozliwy jest scenariusz ze faktycznie autem trzeba troche pojezdzic ze strachem w oczach i hamulce jakos magicznie sie pojawia - na forum spotkalem sie z takimi scenariuszami,
pomozcie prosze bo jestem bardziej wkurwiony niz po obejzeniu faktow w tvnie
2023-05-16 15:15
  
 
 2015-10-29 19:22:54

Ja też tak miałem ale założyłem pompę hamulcową bodajże od Fiata Tipo ( o większej średnicy tłoczka) i jest git, a tylne cylinderki zostawiłem oryginalne bo mi tył blokował i w szykanach stawiało bokiem.
2019-01-19 16:36
  
 
 2015-10-29 21:04:16

Jesli jest duzy skok pedalu to sprawdzaj samoregulatory na szczekach. Jak pedal mieki to musi byc gdzies powietrze w ukladzie. Odpowietrzaj do skutku. Moze pompa zapowietrzona.
Ja do odpowietrzania hamulcow zmajstrowalem sobie urzadzenie z kompresora od lodowki. Kompresor polaczony ze zbiornikiem w ktorym robi sie proznia i zbiera sie odessany plyn hamulcowy.

Ja tez mam tarcze z cc/sc nowe zaciski z tylu bebny na oryginalnych cylinderkach, szczeki ferodo, oryginalna pompa hamulcowa i pedal jest twardy. Odpowietrzalem do skutku i nie obracalem zaciskow.


[ wiadomość edytowana przez: zolo dnia 2015-10-29 21:06:34 ]
2024-02-11 23:53
  
 
 2015-10-29 22:04:39

zamontuj pompe hamulcową od Uno Turbo 1.1 lub 1.3 teraz nie pamiętam dokładnie
jest p&p do 126p, tlyko koncówki na wężykach musisz zamienić i pedał będzie łapał wysoko i będzie twardy

-----------------
Polski Fiat 126 BIS
2020-03-05 17:24
  
 
 2015-10-30 13:03:40

A czy pompa jest nowa? może przepuszcza między sekcjami? czy to ktoś sprawdzał?
2022-04-04 15:54
  
 
 2015-10-31 08:32:33

Ja odtsawiłem odsysarkę z allegro bo gó.no daje, czy to w aucie czy w motocyklu zawsze musiałem poprawić samemu odpowietrzenie po odsysarce i dopiero wtedy było ok.

-----------------
http://fiatem.pl/
2020-03-15 22:32
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM