Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Ogólne] malowanie bębnów i zacisków

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2011-08-12 12:24:58

Tutaj jest link do filmiku przedstawiającego działanie ręcznego u mnie w Escorcie albo raczej jego nie działanie. Powie ktoś coś na temat tego czy dobrze chodzi? Zauważyłem też, że takie ząbki na samoregulatorze są pordzewiałe całe. Czy to może być przyczyną?
2013-05-09 22:43
  
 
 2011-08-11 18:36:03

Właśnie malowałem u siebie bębny i z jednej strony (prawe koło) znajomy pomógł zdjąć bęben, bo nie wiedziałem jak to zrobić. No i po pomalowaniu założyłem z powrotem i po naciśnięciu hamulca nożnego słychać takie stuknięcie w tym bębnie. Dodam, że nie działa ręczny na to koło. I zastanawia mnie co się z nim dzieje. A jeśli chodzi o nakrętkę to jest podobna do tej jak kolega darnel pokazał na zdjęciu, ale różni się tym, że nie ma żadnej blaszki wokół, tylko jest jakby w całości z tym kołnierzem już fabrycznie. Nie wiem czy taka powinna być, czy wymienić?
W lewym kole zaś jest nakrętka identyczna jak ta ze zdjęcia. Czy muszę ją wymienić jeśli ją odkręcałem? Z tego co gdzieś wyczytałem to po każdym odkręceniu trzeba wymienić na nową? I z jaką siłą powinienem dokręcić tak na wyczucie? Klucz ok 30cm i można nogą mocno docisnąć? Bo tam jest łożysko stożkowe. Lewego bębna jednak nie udało mi się zdjąć a bałem się na siłę więc pomalowałem nie zdejmując go... Nie wiem dlaczego ale nie chciał zejść i słyszałem pstrykanie sprężynki więc zostawiłem...
O to zdjęcia mojej nakrętki z lewego koła:





A tak wygląda ta z prawego koła:
http://allegro.pl/nakretka-polosi-piasty-ford-escort-tyl-rh-i1733843464.html

[ wiadomość edytowana przez: mati2021 dnia 2011-08-11 18:36:57 ]
2013-05-09 22:43
  
 
 2011-08-10 16:38:54

Cytat:
2011-08-09 21:15:14, mati2021 pisze:
A właśnie na drugim kole nie mam tej nasadki zabezpieczającej. I tak jeździłem sporo czasu. Widocznie mechanik ostatnim razem jak wymieniał cylinderek to nie zakładał. A można tak bez tego jeździć? Nic się nie stanie?


Ja bym nie ryzykował i na Twoim miejscu zmieniłbym mechanika.

-----------------
 
 
 
 2011-08-09 21:15:14

A właśnie na drugim kole nie mam tej nasadki zabezpieczającej. I tak jeździłem sporo czasu. Widocznie mechanik ostatnim razem jak wymieniał cylinderek to nie zakładał. A można tak bez tego jeździć? Nic się nie stanie?
2013-05-09 22:43
  
 
 2011-08-09 12:24:34

Cytat:
2011-08-09 11:19:00, mati2021 pisze:
Odkopię nieco temat Mam problem z demontażem bębna. Chodzi o to, że na śrubie pod czopem jest jakaś nasadka zabezpieczająca i nie mam pojęcia jak ją ściągnąć...


Widzę,że masz kombi tak jak i ja.To są blaszki zabezpieczające,ale w całym zespole z pięcioma nakrętkami bardzo cienkimi.Ta blaszka to koszyczek,który je trzyma w kupie.Ma też kołnierz,który dociska bęben do końca.Jak zdjąć ? Wystarczy nałożyć klucz nasadowy nr 30 (byle jakiego nie zakładaj,bo nie odkręcisz) i jako przedłużkę weź np rurę.Mocne szarpnięcie i zrywasz te blokady no i odkręcasz.Pamiętaj o nowych tych nakrętkach bo starych nie wolno ponownie zakładać.Są jednorazowe.Koszt nowej to 20pln (w Kielcach).Remontując tylne hamulce,też miałem ten sam problem.U mnie w kombi z 1999r tak właśnie jest.Jak wszystko rozbierzesz,to nie zapomnij o wyczyszczeniu i lekkim przesmarowaniu regulatorów ręcznego,bo może być zonk...znaczy ich brak w późniejszym czasie.Zacierają się i nie ma ręcznego.Jak będziesz dokręcał,to z czuciem,bo łożyska nie mogą być za bardzo ściśnięte.W/w nakrętka nie potrzebuje kontry.Sama się blokuje.Daj też nowego smaru na łożyska.To chyba tyle.

-----------------
 
 
 
 2011-08-09 12:07:14

Fajnie, że używasz wyszukiwarki ale ten temat dotyczy malowania bębnów. Temat o ich zdejmowaniu masz tutaj bębny -jak zdjąć?????

-----------------
Na stanie Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 163 KM 18.09.2017.
Był:
Złomek MKVII 1.6 90 KM HB 5D 10.06.1999,
Asterix H 1.6 116 KM HB 5D 19.12.2011.
2024-02-23 13:46
  
 
 2011-08-09 11:58:06

odginasz blaszkę, bo ona zabezpiecza przed odkręcaniem
2020-07-13 14:06
  
 
 2011-08-09 11:19:00

Odkopię nieco temat Mam problem z demontażem bębna. Chodzi o to, że na śrubie pod czopem jest jakaś nasadka zabezpieczająca i nie mam pojęcia jak ją ściągnąć...
2013-05-09 22:43
  
 
 2005-05-18 19:07:55

A ja polecam - choć nie tanie - trzy składnikowego Motipa, O TAKI jest w różnych kolorach, czerw, pomarańcz, nieb, srebrny...

Miałem w sierce, było super, teraz robie nim w essim, nie słyszałem złych opini.

-----------------
www.faveo.com.pl
2013-09-13 14:35
  
 
 2005-05-17 15:26:29

ja mam hammeritem czy jak sie to pisze ale są specjalne farby do tego

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM