Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Cewka impulsatora (nieśmiertelna :-) i wymiana

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  szukane wyrażenia:   cewka
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2006-03-21 21:34:51

Witam.
Czy można, czy da się wymienić tą cewkę bez wyjmowania całego aparatu zapłonowego?
a jeśli tak to jak?
Pokornie proszę o gotowe rozwiązanie - czyli łopatologiczną instrukcję.
Pozdrawiam - I niech Wasze Espera rosną w cenę .
2014-09-26 21:43
  
 
 2006-03-21 23:17:30

nie da sie

Koniec odpowiedzi
2020-03-12 10:00
  
 
 2006-03-22 09:04:47

podczepię się
Nie ma k...wa takiej możliwości

PS.Domyślam się o co chodzi .Nawet nie myśl o ściąganiu płytki z magnesami z wałka
Po tym zostanie już kupić nowy aparat

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2006-03-22 10:57:18

Nie rozumiem w czym problem - wymiana cewki zajmuje 15 minut...
Trzeba wprawdzie wiedzieć jak to zrobić, ale ja gdy to robiłem pierwszy raz zrobiłem to bez problemu. Tylko kółko napędowe osadzone na wałku - trzeba zaznaczyć jego polożenie względem walka, bo potem można prz montażu obrócić je o 180 stopni i auto nie zapali. Ja nie zaznaczyłem i potem miałem loterię - na szczęście udalo mi się za pierwszym razem

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2006-03-22 18:37:35

Mi wymiana tej cewki zajęła o wiele dłużej niż 15min. bo ten klin co jest na końcu, za nic w świecie nie chciał się wybić.
Dodam jeszcze że dobrze jest zaznaczyć położenie całego aparatu no i kabli.


-----------------
2022-01-31 23:05
  
 
 2006-03-22 20:22:26

Dzięki za pomoc!
2014-09-26 21:43
  
 
 2006-03-23 14:22:38

Cytat:
2006-03-22 18:37:35, wacek99 pisze:
Mi wymiana tej cewki zajęła o wiele dłużej niż 15min. bo ten klin co jest na końcu, za nic w świecie nie chciał się wybić. Dodam jeszcze że dobrze jest zaznaczyć położenie całego aparatu no i kabli.



Klin wybijałem cienkim wiertłem - ważne by to był twardy metal - po zamocowaniu kółeczka w imadle. Kilka puknięć i wyskoczył.

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2009-09-12 16:31:45

Noszę się z zamiarem wymiany cewki aparatu zapłonowego. Dziś zdjąłem kopułkę i nie wiem co dalej. Żeby dostać się do cewki i wyjąć ją z uchwytu cewki przeszkadza okrągły magnes osadzony na wałku rozdzielacza.
Jak tego dokonać? Z wcześniejszych postów trudno jednoznacznie wywnioskować. Może ktoś stworzyłby algorytm czynności w celu wymiany cewki? Byłbym wdzięczny za opis łopatologiczny krok po kroku, tak żeby niczego nie uszkodzić. Proszę o poradę.

Cytat:
2006-03-22 10:57:18, Robert_S pisze:
Tylko kółko napędowe osadzone na wałku - trzeba zaznaczyć jego polożenie względem walka, bo potem można przy montażu obrócić je o 180 stopni i auto nie zapali.



Mówiąc kółko napędowe masz na myśli ten okrągły magnes co jest przed cewka?


Cytat:
2006-03-22 09:04:47, JaRabbit pisze:
Nawet nie myśl o ściąganiu płytki z magnesami z wałka Po tym zostanie już kupić nowy aparat


To jak zmienić cewkę bez zdejmowania?



[ wiadomość edytowana przez: mariusz_u dnia 2009-09-12 16:41:09 ]
2017-02-22 09:31
  
 
 2009-09-12 17:09:25

Analogicznie !


Wyszukiwarka się kłania

-----------------
Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ...
2020-09-09 15:08
  
 
 2009-09-12 20:34:19

Cytat:
2009-09-12 16:31:45, mariusz_u pisze:
Noszę się z zamiarem wymiany cewki aparatu zapłonowego. Dziś zdjąłem kopułkę i nie wiem co dalej. Żeby dostać się do cewki i wyjąć ją z uchwytu cewki przeszkadza okrągły magnes osadzony na wałku rozdzielacza. Jak tego dokonać? Z wcześniejszych postów trudno jednoznacznie wywnioskować. Może ktoś stworzyłby algorytm czynności w celu wymiany cewki? Byłbym wdzięczny za opis łopatologiczny krok po kroku, tak żeby niczego nie uszkodzić. Proszę o poradę. To jak zmienić cewkę bez zdejmowania? [ wiadomość edytowana przez: mariusz_u dnia 2009-09-12 16:41:09 ]



Wyjmiesz aparat, zdejmiesz kopułkę obejrzysz i wtedy wszystko okażę się banalnie proste

-----------------
2021-02-19 22:48
  
 
 2009-09-13 19:03:03

Cytat:
2009-09-12 17:09:25, bogdan1 pisze:
Analogicznie ! Wyszukiwarka się kłania



Próbowałem, ale jakoś mi zawsze słabo szło z szukajką. Może byłoby łatwiej cokolwiek odszukać gdyby tytuły wątków bardziej odzwierciedlały co tam się może znajdować. Człowiek szuka "cewki aparatu zapłonowego", a powinien "mycie silnika" lub "czujnik Halla".
Stąd te problemy.
Rzeczywiście w wątku o myciu silnika jest czarno na białym. Dobrze, że jest kogo zapytać, bo też już chodziło mi po głowie żeby zdjąć kółko z magnesami z wałka. DZIĘKI.
2017-02-22 09:31
  
 
 2009-09-13 19:14:15

Cytat:
2009-09-13 19:03:03, mariusz_u pisze:
...Może byłoby łatwiej cokolwiek odszukać gdyby tytuły wątków bardziej odzwierciedlały co tam się może znajdować...


Racja Kolego ...Modowie od zarania dziejów walczyli o to!
/...żeby nie było...głównie z "żółtodziobami" /


Natomiast ...czujnik Halla jest jak najbardziej fachowym określeniem tego całego ustrojstwa wewnętrzu aparata

Ważne że się udało i nic nie zdążyłeś bardziej zepsuć

Pozdrawiam

-----------------
Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ...
2020-09-09 15:08
  
 
 2009-09-23 11:28:23

Cewka już wymieniona Robiłem to czysto profilaktycznie ze względu na stan zewnętrzny cewki (skruszała izolacja i plastikowa oprawka wsuwek na przewodach), bo nie miałem żadnych problemów z zapłonem. Pomierzyłem starą cewkę - 829 ohm i nową - 816 ohm. Poza stanem fizycznym różnica żadna. Starą cewkę zaizolulę na nowo, na wsuwki dam koszulki termokurczliwe i będzie "w razie niemca" Cewka aparatu, kable WN, świece, kopułka i palec wymienione na nowe więc mogę sokojniej wejść w okres zimowej eksploatacji (gdyby nie ruda).
2017-02-22 09:31
  
 
 2009-09-23 13:45:17

Cytat:
2009-09-23 11:28:23, mariusz_u pisze:
Starą cewkę zaizolulę na nowo, na wsuwki dam koszulki termokurczliwe i będzie ...



Skoro już aż tak to mam propozycję: rozwiń ją też całą ..i sprawdź dokładnie stan izolacji na całej długości, nawiń z powrotem i dopiero izoluj zewnątrz itp. itd

Sorry ale jak czytam takie pomysły, przy kosztach nowej cewki rzędu 15zł , to tez mi przychodzą równie dziwne odpowiedzi do głowy
...co z tego że oporność "na dziś" jest właściwa ? Wg mnie nie ma takiej możliwości żeby stan izolacji (wew.) po wielu latach pracy w znacznej temp. (czy raczej różnicach temp) nie może być dobry

-----------------
Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ...
2020-09-09 15:08
  
 
 2009-09-23 19:34:56

ta cewka to nie to samo co czujnik halla - jest to zwykła cewka, w której indukuje się prąd gdy w pobliżu pojawia się zmienne pole magnetyczne.
Czujnik Halla wykorzystuje inny mechanizm - zdaje się że chodzi o zmianę oporu elementu półprzewodnikowego gdy w pobliżu znajdzie się metal. Czujnikami Halla są m.in. czujniki abs

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2009-09-23 19:46:41

czujnik halla i czujnik impulsowy moze i nie sa dikładnie tym samym ale spełniaja te same funkcje

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2009-09-23 20:47:54

bogdan1 przecież napisałem, że wymieniłem profilaktycznie (właśnie ze względu na niski koszt cewki i kupę spokoju za 15PLN). Nie jestem złotówą. Po prostu tak już mam, że nigdy nie wyrzucam starych części - takie hobby. Zawsze przyda się choć na chwilę na podmiankę np. przy poszukiwaniu przyczyny usterki drogą eliminacji.
Kopułkę i palec też wymieniłem mimo, że nie miałem z nimi problemu i tak samo stare zachomikowałem, a jak!
2017-02-22 09:31
  
 
 2009-09-24 10:39:50

ja jakieś 70 tys. temu też profilaktycznie wymieniłem kopułkę i palec. Na szczęście nie wywaliłem starego, bo po jakichś 5 tys. w nowej kopułce wypaliła się dziura! Założyłem więc stare graty i... hula do dziś.

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM