2007-05-10 14:09:26
OK wiec zaczynamy
Przede wszystkim mi bylo latwo to wywalic bo i tak wyjmowalem skrzynie ale bez tej akcji tez nie powinno byc problemow. generalni potrzebne sa klucze:
13 i 11 plaskie nieoczkowe i kobinerki bo mozna sobie uciac przewod jak nie da sie odkrecic. Sam ABS od skrzyni sie odkreca chyba 17tka i 13tka.
Najpierw trzeba rozlaczyc przewody od serwa,zarowno glowne jak i powrotne. Metalowe przewody ida od serwa do pompy abs skad ida dalej do trojnikow po lewej i prawej stronie a dalej na hamulce przod i tyl.
Serwo
null
Jak widac te wyjscia z gumowymi rurkami zostaja wolne wiec trzeba je zaslepic lub kupic serwo od wersji bez abs gdzie tych wyjsc w zbirniczku nie ma.
Maly schemacik przed i po operacji (artysta nie jestem)
Pakujemy sie pod samochod i odkrecamy przewody od pompy ABS. Moze byc ciezko ale na szczescie trzeba w sumie odkrecic tylko te idace do serwa bo reszte mozna odkrecic albo przy pompie albo kawaleczek dalej. Jak sie nie da to mozna w sumie uciac przewdy idace od serwa do trojnikow bo i twak warto oba wymienic a koszto to dorobienia ok 30 pln za dlugi od lewej i 15pln za ten od prawej.
Tutaj mamy pompe juz wymontowana:
Dla oszczedny jeden przewod idacy od serwa do pompy ABS mozna wykorzystac laczac przewod idacy z lewego trojnika z serwem.
Tak to bedzie od spodu:
A tak przy serwo:
Dorabiamy przewdo idacy z prawego trojnika za jakies 15pln i przykrecamy wszystko. Oczywiscie polecam wymiane obu przewodow bo ladniej wyglada i miedziane lepiej mozna ulozyc niz metlaowe bo sie latwiej "modeluje".Potem odpowietrzamy uklad hamulcowy. Jezeli jest wersja xr3i,cabrio lub rst trzeba robic tyl na ziemi bo inaczej regulator hamowania z tylu nie odpowietrzy dobrze hamulcow tylnich. Lepiej nawet podlewarowac beben zeby byl lepszy docisk. I juz...lovely jobly. Hamulce jak trzeba.
-----------------
HONDA KILLER
CABRIO rst TEAM #003
Escort MKIV Cabrio zetec turbo in progress
Ford Focus 3d 2.0 Zetec
Ford Escort mk VII xr3i