Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

FOTORELACJA- Z WYMIANY USZCZELNIACZY 1,4 - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub » PYTANIA I ODPOWIEDZI

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2
 Autor 
 2006-08-03 23:52:19

myslisz.... a ostatnio mi zero opowiadal jak to zastanawiales sie czy nie sprzedac to jak bedzie wkoncu swap czy sprzedaz ?

-----------------
skazany nr. #1611 || ::Green::Jeep::Crew:: czyli
"Smoke Weed Everyday ..."
pisze podręcznik -> " Skatuj sobie Escorta "
2008-12-29 10:14
  
 
 2006-08-03 23:46:43

Cytat:
2006-08-03 23:34:27, bagggio pisze:
tylko szkoda że w tak ŚLICZNYM autku tylko 1.4 się męczy, poci itd. Bierz 16 od Borysa


myślę nad tym powaznie

-----------------
RS2300-PROJEKT
Jeszcze jeździ
2020-12-14 21:51
  
 
 2006-08-03 23:34:27

tylko szkoda że w tak ŚLICZNYM autku tylko 1.4 się męczy, poci itd. Bierz 16 od Borysa
2011-04-05 11:57
  
 
 2006-08-03 23:08:42

Cytat:
2006-08-03 20:12:43, mariobros pisze:
Ładne masz to autko



JAK MIŁO SIĘ ZROBIŁO ,DZIĘKI ZA OPINIĘ

-----------------
RS2300-PROJEKT
Jeszcze jeździ
2020-12-14 21:51
  
 
 2006-08-03 21:59:11

wymieniałem tez pierwszy raz , efekt super extra , bez dymka itp
pozdro dla Leszna
2006-09-27 20:04
  
 
 2006-08-03 20:15:24

nie dosc ze z kolega to jeszcze pierwszy raz
nie pisz glosno tego bo PIS cie wyleczy
2023-02-18 12:52
  
 
 2006-08-03 20:12:43

Ładne masz to autko

-----------------
Pozdrawiam
mariobros
Ford Escort Kombi '95 1.8TD - sprzedany
2015-08-07 22:15
  
 
 2006-08-03 15:11:45

W dniu wczorajszym mój EVO1 przeszedł operację wymiany uszczelniaczy na zaworach ,korzystając z okazji pozwoliłem sobie pstryknąć parę fotek w celu ułatwienia tego komuś kto tego jeszcze nie robił ,a może sam zechce w najbliższym czasie również pozbyć się denerwującego dymienia po odpaleniu samochodu.
Koszt takiej operacji wynosi około 60-100 zł bez robocizny, w zaleznosci za ile kupimy uszczelniacze i uszczelkę .W moim przypadku użyłem uszczelniaczy GOETZE -cena 9,33 za szt(zapłaciłem 6,25 )oraz uszczelka pokrywy zaworów ok 10 zł.Cała operacja trwa około 3 godzinek bez pośpiechu i nie nie jest zbyt skomplikowana jeśłi ma się pojęcie o budowie silników!!Nadmienię ze robiłem to wspólnie z kolegą poniewaz był to mój pierwszy raz!!!!!!Ale teraz spokojnie mogę się tego podjąc!!!!!


-----------------
RS2300-PROJEKT
Jeszcze jeździ

Pierwszą rzeczą jaką musimy sobie uświadomić podejmując się tak karkołomnego zadania jakim jest wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów ,jest to czy damy sami radę.jako że ja nigdy tej czynności nie robiłem zwróciłem sie do kolegi z prośbą o pomoc (w tym miejscu podziękowania dla PIOTRA -SERWIS FIAT-LESZNO) Drugą istotną kwestią jest stan narzędzi a mianowicie ,czy posiadamy wszelkie niezbędne klucze ,sciągacze itp.Ja jak przystało na rasowego mechanika nie posiadam ściągacza do spręzyn zaworowych.ale dośc tego marudzenia,zaczynamy wymianę

1.Przygotowanie niezbędnych narzędzi
2.Pierwszą czynność po ostygnięciu silnika jaką nalezy wykonać jest ściągnięcie patelni(obudowa filtra powietrza-foto jutro)
3.Po wykonaniu czynnoćci nr2 naszym oczom ukazuje się pokrywa zaworów (fotO
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Zanim ja odkręcimy nalezy pozbyć się górnej osłony rozrządu widocznej po lewej stronie fotka powyzej,widok pokrywy ze sciągnieta osłoną
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Odkęcamy pokrywę zaworów. Po odkręceniu pokrywy zaworów nasze ślepia widzą to ,czyli zestaw ,zaworów dzwigni itp.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
4.Kolejną czynnośc jaką nalezy zrobić to wykrecenie swiec zapłonowych, po tej prostej operacji , zaznaczamy na dzwigniach zaworowych która jest która aby pózniej wróciła na swoje miejsce. Fotka ponizej pokazuje częsciowo zdemontowane dzwignie zaworów.Na tym etapie prac mozna również o ile jest taka potrzeba wymienić popychacze hydraauliczne zaworów.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
5.Teraz kiedy juz pozbyliśmy sie dzwigienek zaworowych oczywiscie nie wszystkich,poniewaz mozemy odkrecić tylko te których tłoki znajdują się w GMP,przystepujemy do sciągnięcia zabezpieczeń co umozliwi nam wyciągniecie spręzyny i dojscie do uszczelniacza,jako przyrząd do tej czynnosci może nam posłużyć rurka od klucza o odpowiedniej średnicy.Nakładamy ją na kompletny zawór i mocno uderzamy młotkiem z góry ,zebezpieczenei powinno wypaśc i pozostać w rurce ,musimy to tak zrobic aby zabezpieczenie nie wpadło nam do wnętrza silnika bo wtedy tylko sznurek i gałązka
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Kiedy tą czynność mamy wykonaną i bez problemów sciągniemy zabezpieczenia

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

wyciągamy sprężynę,po wyjęciu sprężyny mamy swobodny dostep do uszczelniacza który wymieniamy na nowy ,zanim go załozymy smarujemy delikatnie olejem i powoli zakładamy na zawór -robimy to delikatnie aby nie uszkodzić!!!!!!!!!
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Kiedy to wykonamy i uszczelniacz jest załozony
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Przystepujemy do założenia sprężyny i jej zabezpieczenia.Aby uniknąc przykrej niespodzianki(zaginięcie zabezpieczenia w odchłaniach silnika) wolne przestrzenie zabezpieczamy szmatką ,następnie uzywamy spec.przyrządu do sciskania spręzyn po czym ją sciskamy i wkładamy zabezpieczenie spręzyny.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
kiedy to nam sie uda
Free Image Hosting at www.ImageShack.us I mamy wszystko złożone i wygląda to tak,dobieramy się do kolejnego uszczelniacza .Czynnośc powtażamy 8 razy,kiedy wszystkie są już zrobione zakładamy dzwignie zaworów według oznaczenia .Montujemy pokrywe zaworów ,zakładamy Patelnię i gotowe!!!!!!!uruchamiamy silnik i sprawdzamy czy nic pod pokrywą nie stuka, czy jakis zawór sie własnie nie urwał.Jeśli stwierdzimy że wszystko jest ok. gasimy silnik odpalamy i cowidzimy na końcu układu wydechowego??????NIC , ZERO DENERWUJĄCEGO DYMU!!!!! W tym momencie możemy usiąść i wypic pifo!!!!

Jeśli szanowni MODERATORZY UZNAJĄ że fotorelacja jest w miare poprawnie zrobiona i zrozumiała i czytelna proponuje umieścić ją w dziale porady może komus się przyda.




[ wiadomość edytowana przez: renifergt dnia 2006-08-04 19:31:12 ]
2020-12-14 21:51
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub » PYTANIA I ODPOWIEDZI

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM