2006-09-14 00:45:59
Więc tak: W mk7 cała pompa jest sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące. Owe ssanie u Ciebie działa u ciebie jako korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i on jest właśnie sterowany nim potocznie nazywany komputerem. Ssanie przestaje działać w temperaturze silnika 60st.C
Komputer bierze dane o temperaturze silnika z czujnika temperatury umieszczonego na silniku. Jeżeli jest on zrypany to będzie podawał złe dane do kompa a on będzie źle sterował pompą wtryskową.
W twoim przypadku prawdopodobnie czujnik temp. podaje że silnik jest gorący i dlatego komp. myśli że silnik jest nagrzany i nic nie przestawia. W zimie może to sie objawiać problemem z odpalaniem.
Najpierw sprawdziłbym parametry czujnika temp umieszczonego na obudowie termostatu:
- przy 10°C: 58 kOm;
- przy 20°C: 37 kOm;
- przy 30°C: 24 kOm;
- przy40°C: 16kOm;
- przy 50°C: 11 kOm;
- przy 60°C: 7 kOm.
albo zresetował kompa. czyli wyłączył na zimnym silniku akumulator na min.30 minut nast. odpalił, na wolnych obrotach pochodził ok.3-5 minut a nast pojeździł różnym trybem jazdy ok 10 minut.
Jeżeli chcesz żeby silnik był nieznacznie dynamiczniejszy ale więcej palił to daj mu podczas programowania w d...
Jeżeli chcesz aby silnik był słabszy alemniej palił to podczas programowania jeździj spokojnie i ekonomicznie operuj biegami.
Chyba wszystko zrozumiane?
-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach