Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Cewka zaplonowa jeszcze raz... :/ - Strona 2

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2006-11-12 11:00:07

Cytat:
2006-11-12 09:36:35, Edgardo pisze:
To wymienie na poczatek ten jeden przewod i jak nic nie pomoze to zabiore sie do kopulki. Dzieki za pomoc



daj znac czy pomogło

-----------------
Imperium Dyrektora Prezesa Ojca Księdza RYDZYKA kontratakuje

!!! Strzeżcie się !!!
2016-02-05 13:30
  
 
 2006-11-15 08:57:45

No to może i ja się tu dopiszę

Objawy:
- problem się pojawia co w różnych odestepach czasu.

1. Ruszam ze skrzyzowania i auto trzeba strasznie cisnąć, by sie rozpędzało.
2. Zatrzymuje sie na swiatlach i jesli znow rusze w tak wcisnietym gazem jak poprzednio to przypalę opony. Teraz idzie jak burza, pieknie sie wkreca i w ogolne jest super.
3. Rano zaplam na PB i (to nie dzieje sie codziennie), wciskam gaz przy wyjezdzaniu z garazu i odr azu obroty leca w dół (zamiast w gore) - jakby go cos dusiło i jesli odpowienio nie "podreptam" po gazie albo go nie puszcze, to go zdławi. Po kilku (dziesięciu) sekundach jest juz OK.
4. Dosc nierowno chodzi silnik - czy gaz czy benzyna , zimny czy cieply - po prostu ... nawet znajomy mnie ostatnio zapytal, czemu mi tak kwardatoro chodzi (myslalem, ze to moze mnie sie wydaje )
5. Zdecydowanie czuć nawet w zapachu spalin, że są bardziej "niemiłe" w zapachu - jakby byl w nich niespalony gaz. Spalanie moze cos troszke polecialo w góre (choć nieznacznie).
6. Przy nizszych obrotach (ponizej 2K) lekuteńko szarpie przy przyspieszaniu , podobnie jak na wyzszych biegach. Rozumiem, ze nie ma co przesadzac z niskimi obrotami i wysokim biegiem, ale kiedys spokojnie się ciągnął 60km/h na 5-tce bez problemu, a teraz, gdy mu troche spadniej predkosc ponizej tej - czasami dostaje takiej "szarpaczki", ze od razu trzeba redukowac bieg. Czasami nawet przy przyspieszaniu lub w sytuacji np. przy skręcaniu gdzieś, redukuję na 3-jkę i samochod ma powiedzmy 1,5tys obr, wciskam lekko gaz i czuję, ze delikatnie go szarpie. Dopiero powyzej 2 tys. obrotow w miarę tego nie czuć.
7. Nie rozbujam go powyzej 180-185 km/h.

Co do samych części i samochodu...
2,0+LPG, 146tys przebiegu, świece zmienione jakiś miesiąc temu (ok 1,5 tys km temu - czyli nówki), kable WN mają ponad 2 lata, wiec to od nich pewnie zaczne (mają jakieś 35 - 38 kkm), ale odnosze wrazenie, to to nie bedzie bezposrednio ich wina.
(nie pasuje mi ta zmienna moc i osiągi samochodu i to przyduszanie rano... ) Ostatnio raz, ale tylko jeden jedyny raz mi strzelił, gdy wrocilem do domu i zrobilem lekką przegazówę, by zobaczyc w ktorym miejscu mam nieszczelny wydech.

Czy moze to wskazywac na uklad zaplonu? (palec, rozdzielacz, kopułka?) - to trochę nie moja dziedzina, wiec nie mam o tym zbyt duzegopojecia, a nie chcialbym po prostu calej wypłaty w części zainwestować

Z góry piękne dzięki!

-----------------
Pozdrawiam!
Michał
2009-09-24 19:27
  
 
 2006-11-15 09:30:04

Zrób kable... Mam teraz tak samo... Gaśnie na gazie... Mam muła na gazie... Na benzynie dynamika jest praktycznie normalna...

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2006-11-15 09:49:50

Thnx! I`ll try

A może by tak hurtem polecieć od razu?

Kopułka + palec

Cewka

Plus kable oczywiscie - NGKi czy oryginały?

[ wiadomość edytowana przez: Mihty dnia 2006-11-15 10:15:01 ]

[ wiadomość edytowana przez: Mihty dnia 2006-11-15 10:17:14 ]
2009-09-24 19:27
  
 
 2006-11-15 11:58:51

Cytat:
2006-11-15 09:49:50, Mihty pisze:
Thnx! I`ll try A może by tak hurtem polecieć od razu? Kopułka + palec Cewka Plus kable oczywiscie - NGKi czy oryginały? [ wiadomość edytowana przez: Mihty dnia 2006-11-15 10:15:01 ] [ wiadomość edytowana przez: Mihty dnia 2006-11-15 10:17:14 ]



wymień jeszcze cewkę w aparacie zapłonowym - 20-30 zł

ja identyczne objawy miałem, gdy przewód podciśnieniowy czujnika MAP był luźny - brak mocy, szarpanie przy niskich obrotach (musiałem wcisnąć sprzęgło, przegazować i dopiero auto jako tako szło), gaśnięcie przy włączeniu klimy i przy pokręceniu kierownicą przed garażem (zwiększone opory silnika przez pompę wspomagania)
W koncu nastąpił strzał gazu i przewód podciśnienia wypadł zupełnie - zapalony check, dziwne zachowanie silnika. Szybka diagnoza zworką, proste usunięcie usterki, reset komputera - auto jeździ jak dawniej!

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2006-11-15 12:01:13

Ok, rozumiem, dzięki

-----------------
Pozdrawiam!
Michał
2009-09-24 19:27
  
 
 2006-11-17 07:33:23

Jestem właśnie na kupnie różnych interesujących podzespołów układu zapłonowego, dlatego moje małe (lamerskie) pytanko...

Otóż... czy cewka w rozdzielaczu zapłonu ma coś wspólnego z cewką Halla, czy to całkiem inna bajka? (sorry, ale czytalem troche o tym, szukałem różnych części na Allegro i takie mi się nasunęło pytanie)
A tak OT: to chyba ten gosc, ktory skonstruował hallotron ?

-----------------
Pozdrawiam!
Michał
2009-09-24 19:27
  
 
 2006-11-17 16:37:13

Cytat:
2006-11-17 07:33:23, Mihty pisze:
Jestem właśnie na kupnie różnych interesujących podzespołów układu zapłonowego, dlatego moje małe (lamerskie) pytanko... Otóż... czy cewka w rozdzielaczu zapłonu ma coś wspólnego z cewką Halla, czy to całkiem inna bajka? (sorry, ale czytalem troche o tym, szukałem różnych części na Allegro i takie mi się nasunęło pytanie) A tak OT: to chyba ten gosc, ktory skonstruował hallotron ?



nie ma czegoś takiego jak cewka halla,
cewka w aparacie zapłonowym to normalna cewka, w której pod wpływem zmian pola magnetycznego indukuje się prąd
Czujnik halla wykorzystuje zjawisko halla, nie wiem na czym to dokładnie polega, ale wykorzystuje to technologię półprzewodnikową. zdaje się że nasze czujniki absu to czujniki halla

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2006-11-17 16:53:21

Cytat:
2006-11-17 16:37:13, Robert_S pisze:
nie ma czegoś takiego jak cewka halla, cewka w aparacie zapłonowym to normalna cewka, w której pod wpływem zmian pola magnetycznego indukuje się prąd Czujnik halla wykorzystuje zjawisko halla, nie wiem na czym to dokładnie polega, ale wykorzystuje to technologię półprzewodnikową. zdaje się że nasze czujniki absu to czujniki halla


Ja również czytałem wiele razy na forum ze cewka w aparacie zaplonowym to cewka halla

-----------------
Imperium Dyrektora Prezesa Ojca Księdza RYDZYKA kontratakuje

!!! Strzeżcie się !!!
2016-02-05 13:30
  
 
 2006-11-18 07:25:27

JACO takie bajery puszczał

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2006-11-24 00:33:04

A więc sprawdziłem w końcu błędy na kompie...


Wyszedł błąd numer 33 i standardowo 12...

Co oznacza 33 ?



Przypomnę... Auto czasem gaśnie przy hamowaniu, nierówno chodzi na gazie (Raz lepiej, raz gorzej), ma zmienną dynamikę... Chociaż dziś ładnie dokręciłem do 6000 na 3... I wpieprza od groma benzyny... Zrobiłem 300 km, z czego ze 100 na benzynie i zżarło z 15 litrów...



Błagam, pomóżcie.

Kable i cewka z kablem długim nowe !!!

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2006-11-24 11:05:46

Wie ktoś co zrobić z tym 33 ?



Ps.

Piotr-ek pić nie będę, trzeba to zrobić

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2006-11-24 11:49:38

Nie wiem co to za błąd, ale podobne objawy co Ty miał szwagier w Escorcie. Podczas montażu instalacji "fachman" źle podłączył podciśnienie - może u Ciebie spadł jakiś wężyk

-----------------
Da Bass
2023-12-10 19:46
  
 
 2006-11-24 12:23:57

Cytat:
2006-11-17 16:37:13, Robert_S pisze:
Czujnik halla wykorzystuje zjawisko halla, nie wiem na czym to dokładnie polega, ale wykorzystuje to technologię półprzewodnikową. zdaje się że nasze czujniki absu to czujniki halla



Zacznijmy od tego, że czujnik Halla to czujnik optyczny.
Tego typu elementy wykorzystuje się w sytuacji, gdy auto posiada np. czujnik położenia wału korbowego, czego w naszych autkach "się nie stwierdza".

Co do ABS'u to się zgadzam - czujniki Halla.

Pozdrawiam - SpeedR

-----------------
Pozdrawiam - Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
2011-12-30 03:11
  
 
 2006-11-24 12:42:42

Cytat:
2006-11-24 11:49:38, DeeJay pisze:
Nie wiem co to za błąd, ale podobne objawy co Ty miał szwagier w Escorcie. Podczas montażu instalacji "fachman" źle podłączył podciśnienie - może u Ciebie spadł jakiś wężyk



Czytałem wczoraj forum i ktoś pisał o wężach i ich "spadywaniu"

Sprawdzę to.


Dzieki.

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2012-01-30 20:29:38

Witam
Od jakiegoś czasu walczę z nierówną pracą silnika, szczególnie na wolnych obrotach. Nie jest to falowanie obrotów, raczej wypadanie zapłonu.
przy silniku wszystko porobione (rozrząd, olej, kable, świece, kopułka z palcem i cewką w aparacie zapłonowym).
Czy cewka WN może powodować nierówną pracę? czy po prostu jak siada, to przestaje działać (od jakiegoś pół roku się nie pogarsza szarpanie, więc nie wiem czy to może być to).

Jeżeli tak, to czy warto kupić na allegro jakąś taką zwykłą koreańską, , czy brać oryginał (o ile to jest oryginał) - ORYGINAŁ

Jak duży wpływ mogą mieć delikatnie zalane olejem gniazda gdzie wkręca się świece? bo kiedyś ciekła mi pokrywa zaworów i zrobił się tam mały syf, a boje się to czyścić, żeby nic do silnika mi nie wpadło przez przypadek.

P.S. szarpie i na gazie i na benzynie.

Pozdr.


-----------------
Jedyne espero w Tychach z naklejką klubową :)
I chyba jedyne odpalane na guzik :)
2022-11-23 10:48
  
 
 2012-02-01 00:31:38

Cytat:
2012-01-30 20:29:38, robertkaluza pisze:
Witam Od jakiegoś czasu walczę z nierówną pracą silnika, szczególnie na wolnych obrotach. Nie jest to falowanie obrotów, raczej wypadanie zapłonu. przy silniku wszystko porobione (rozrząd, olej, kable, świece, kopułka z palcem i cewką w aparacie zapłonowym). Czy cewka WN może powodować nierówną pracę? czy po prostu jak siada, to przestaje działać (od jakiegoś pół roku się nie pogarsza szarpanie, więc nie wiem czy to może być to). Jeżeli tak, to czy warto kupić na allegro jakąś taką zwykłą koreańską, , czy brać oryginał (o ile to jest oryginał) - ORYGINAŁ Jak duży wpływ mogą mieć delikatnie zalane olejem gniazda gdzie wkręca się świece? bo kiedyś ciekła mi pokrywa zaworów i zrobił się tam mały syf, a boje się to czyścić, żeby nic do silnika mi nie wpadło przez przypadek. P.S. szarpie i na gazie i na benzynie. Pozdr.

podjesz do kogoś i podmień na próbę

-----------------
Miałem kiedyś ESPERO z silnikiem od Jawy gdy go rdza zeżarła zrobiłem z silnika kosiarkę do trawy. Teraz gdy mnie nachodzą wspomnienia, wspominam przeszłość kosiarki do trawy strzyżenia!
2024-02-06 00:02
  
 
 2012-02-01 07:33:16

robertkaluza

U mnie też falują, a chętnie bym Ci dał sprawdzić moją. Również miałem wszystko wymieniane. Przypuszczam, że to kabel który idzie od alternatora, ktoś juz o tym wspominał, że są słabe i że po wymianie falowanie ustało.

Co do czyszczenia "gniazd" świec. Wyciągnij świece i odpal auto ładnie Ci wszystko wydmucha i problem z głowy. Mi się zbiera olej w świec najbliżej cewki zapłonowej. Reszta jest w porządku.

Druga rzecz to sprawdz bolec mocujący kabel w cewce. U mnie podczas wymiany okazało sie, że cewka prawie w ogóle nie była podłączona, Bo ten bolec był ułamany i była przerwa ok,0,5 cm.

Dodam iż dodatkowo przez to wyminiłem to Co Ty oraz orygnalny silniczek krokowy, filtry wszystkie i dalej nic. Więc albo powietrze lewe, albo elektryka (kable). Nie wiem czy sonda ma wpływ, ale u mnie czasem po naciśnięciu sprzęgła, nie łapie luźnych obrotów.

Tzn. Obroty sobie spadją bezwładnie, brak szarpnięcia czy czegokolwiek... Jest to nie bezpieczne gdyż juz tak miałem kilka razy... Przed zakrętem daje sprzęgło chce zakręcić ,a tu brak wspomagania i bym prawie w auto wjechał... Najgorsze jest to iż cięzko to zauważyć, np. podczas takiej jazdy i zakrętach co innego wolne hamownie do świateł to wtedy jest czas.

[ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2012-02-01 07:40:48 ]
2014-03-19 08:39
  
 
 2012-02-01 14:15:44

Cytat:
2012-02-01 07:33:16, VEndriuV pisze:
robertkaluza U mnie też falują, a chętnie bym Ci dał sprawdzić moją.



Tyle, ze u mnie nie falują. to jest raczej szarpanie, jakby zapłon wypadał, ale delikatniej.

Pozdr.

-----------------
Jedyne espero w Tychach z naklejką klubową :)
I chyba jedyne odpalane na guzik :)
2022-11-23 10:48
  
 
 2012-02-01 14:22:30

jak masz czas i chęć to wpadnij do Katowic. Nie ma daleko, bo nie mieszkam w centrum. Albo można się umówić na kostuchnie gdzieś na spokojnym parkingu, albo gdzieś w okolicach czułowa.

U mnie ostatnio coś jakby się przegrzewał "?" Tzn. Pierwsze co ucieka dosc szybko płyn chłodniczy i przy "katowaniu" np. do 4 tyś. Autko nie trzyma obrotów. Spadają bezwładnie po naciśnięciu na sprzęgło...
Teraz to się boje przyśpieszyć szybciej żeby go "nie zagrząc"
Temperatura silnika może być niska, a i tak się tak dzieje...
Jak jade normalne 2-3 tyś obr to się tak nie dzieje...


[ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2012-02-01 14:23:58 ]
2014-03-19 08:39
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM