2012-01-27 08:55:00
Laguna śmiga od lipca.
kupiłem L II Grandtour w silniku 1,8 16V 2002r. wersja Expresion
-klimatronik dwustrefowy z filtrem przeciwpyłkowym
-samoprzystosowujące się czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
-boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową
-kurtynowe poduszki powietrzne chroniące głowę, na przednich i tylnich miejscach
-boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, na tylnych miejscach
-ABS + EBV
-układ wspomagania nagłego hamowania
-3 zagłówki tylne z regulacją wysokości
-3 tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe
-ISOFIX na tylnych bocznych siedzeniach
-przednie pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia
-karta Renault ze zdalnym sterowaniem falami radiowymi
-wspomaganie układu kierowniczego (zmienne)
-szyby przednie opuszczane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
-komputer pokładowy
-kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
-szyby przyciemniane o wysokiej zdolności filtrującej
-fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości
-elektryczne lusterka boczne w kolorze nadwozia
-elektrycznie podnoszone szyby tylne
-reflektory przeciwmgielne
-fotel kierowcy i pasażera z regulacją podparcia lędźwiowego
-skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
-centralny podłokietnik ze schowkiem
-klimatyzowany schowek
-felgi ze stopów lekkich Rhodes 16" + na lato 17"
-system kontroli ciśnienia w oponach
-szyba przednia odblaskowa (solarna)
-roletki na tylnich bocznych szybach
-4 gniazda zapalniczki
Przez pół roku zrobiłem tylko 6.000 km z czego 4.500 km w sierpniu. Później Laguna praktycznie stała, tankowanie paliwem trochu mnie przerażało
Dwa tygodnie temu została zagazowana wiec teraz Esperyna typowo poszła w odstawkę.
Jeśli chodzi o sam samochód to jak każdy ma zalety i wady.
Główną zaletą jest to, że to duże i wygodnie kombi, zakup tej wersji nie wchodził w rachubę, ale jakoś tak samo wyszło. Decyzji nie żałuję, dziś jest to dla mnie najlepsza wersja.
Trudno porównywać go do Espero, dlatego mogę opisać moje subiektywne odczucia po przesiadce.
Zalety.
1. Więcej miejsca,
2. Klimatronik dwu strefowy
3. kompletna cisza - nie słychać silnika - no może trochu przesadziłem, powyżej 4.000 obr. już można go usłyszeć, ale jest to przyjemny pomruk,
4. rewelacyjne hamulce, miękkie, a jednocześnie bardzo skuteczne, no i system wspomagania nagłego hamowania też fajnie się spisuje. Miałem okazję raz wypróbować,
5. Wyeliminowana korozja. Laguna I borykała się z korozją podobnie jak Espero, w LII błotniki i tylna klapa są plastikowe, pozostałe elementy stop aluminium, więc nie ma co rdzewieć.
6. Mnóstwo schowków z czego główny jest klimatyzowany, dodatkowo szuflady pod fotelami i specjalny schowek np. na okulary przy kierowcy
7. Aż 4 standardowe gniazda zapalniczek praktycznie rozmieszczonych,
8. światła, które świecą
9. Zapalanie na przycisk, super fajne i wygodne, przyciskasz, puszczasz a rozrusznik sam kręci.
Oczywiście żeby nie było, są też i wady.
1. Za mało miejsca na nogi, tzn. mam długie nogi i ciężko mi się przestawić z Espero, tutaj pedały są bliżej, co prawda jest regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, ale jak odsunę fotel i ustawię kierownicę, to później dziwnie się wsiada.
2. Najmniejsze felgi to 16", niestety niesie to za sobą dodatkowe koszty przy zakupie opon, no ale to wynik dużych tarcz hamulcowych...
3. Stuki w zawieszeniu - muszę się za to zabrać wiosną,
4. Ciężko chodzący lewarek biegów, prawdopodobnie do wymiany linka wybierania.
Podsumowując.
Mimo wielu opinii osób, które "słyszały o awaryjności" w zasadzie nic się jeszcze nie popsuło.
Takie kompleksowe podsumowanie zrobię po roku użytkowania, wtedy będę w stanie coś więcej napisać.
Dziś mogę z czystym sumieniem polecić tą wersję każdemu.
-----------------
Pozdrawiam
Paweł
________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy