2007-04-16 12:20:05
Jako, iż posiadam obecne auto już dość znaczy okres czasu, chciałbym podzielić się moimi dokonaniami (chyba można to tak określić). Zatem zaczynając od początku samochód kupiony oczywiście w Deutschlandzie niecałe 3 lata temu. Jest nim mkIV z początku produkcji modelu 1.6 gaźnik i katalogowo 90KM. Poniżej zdjęcia z ogłoszenia w necie:
Posiadając książkę serwisową od jedynego dotychczasowego właściciela, zostałem mile zaskoczony widniejącymi wpisami potwierdzającymi wyjątkowo niski przebieg: ~50k km (potwierdzało się to przy kolejnych wymianach np. klocków, gdzie była wybita data 1986r). W dniu zakupu niestety nie posiadałem jeszcze prawa jazdy (ze względu na swoje wrodzone lenistwo), ale nie przeszkadzało mi to w swobodnym przemieszczaniu się po mie.. parkingu.
Na wstępie zająłem się tylna klapą, którą wymieniłem na made in szrot, odnowiłem i oddałem do lakierowania.
Pierwszym poważniejszym zakupem były naturalnie fele. Zamiast oblechowych stalówek na aucie znalazły się aluminiowe OZ 15x7cali z troszku za dużymi oponkami 195/55. Wyglądało to mniej więcej tak:
Z czasem przyszły także białe kierunki, głośniki 16stki z przodu z tweeterami, wydech i kierownik z xr3i od Rexa oraz fotele Recaro.
Ponieważ moje zdolności do manewrowania we mgle na parkingu u dziewczyny okazały się mizerne, to rozsypał się tylny zderzak, który został zastąpiony wersją od xr`a tyle że białym, przy czarnym z przodu.
Zostałem także szczęśliwym posiadaczem dolotu zimnego powietrza z filtrem K&N, wykonanego w El-tecu. Mimo wielu negatywnych opinii o stożkach, ja takiej o nim nie mam, cały czas byłem zadowolny zarówno z dźwieku jak i poprawionej krzywej momentu (niestety brak wykresów, mówię tu bardziej o d&%$hamowni).
PS stożek powinien być czerwony, ale siem przybrudził...
W zeszłe wakacje bawiłem się w lakiernika zmieniając kolor nieszczęsnych zderzaków na bardziej pasujący do całego auta, co wyglądało dobrze jedynie z dalekiej odległości. Odelżyłem go także pozbywając się listew bocznych
Mimo całkiem dobrych jak na ten motor osiągów, apetyt rósł, a wraz z nim ilość pomysłów w moim baniaku.
Na tym możnaby zakończyć obfitujący w małą ilość ciekawych modów okres posiadania escorta. Luty tego roku przyniósł grube zmiany, a mianowicie zakup przeze mnie RST oczywiście w stanie wskazującym na totalne zużycie blacharskie (na czym mi zupełnie nie zależało) oraz dający słabe światełko w tunelu, mówiąc o silniku. Przy bezcennej (dosłownie i w przenośni) pomocy Rexa udało nam się w ciągu 3 niecałych dni przełożyć serducho z nowego nabytku do mojego padła. Wszystko miało miejsce w zaprzyjaźnionym warsztacie BLS Wyszomirskiego, którego Właściciela Juniora serdecznie pozdrawiam. Mimo tak szybkiego swapa nie obylo się bez problemów. I tak jak się później okazało przestawiony rozrząd zaowocował nieplanowany postój przez ok. 3tyg na parkingu:/
Oto kilka fotek dawcy:
a teraz zdjęcia z prac:
oraz gadżetów do autka:
Mając już mroczne myśli w głowie (w tym spalenie dziada), auto udało się ożywić. Aktualnie jest jeszcze głęboko w lesie jeżeli chodzi o modyfikacje, wymiany i inne bzdety, ale przynajmniej daje mi nadzieje na przyszłość, nieprzesłaniając jej ciemnymi chmurami. Tym samym chcialem nieśmiało wkroczyć do grona RST Cabrio, bo autko odpala i jeździ już o własnych (niestety jeszcze słabych) siłach.
Ess przechodzi ciągle modernizacje mające na celu usprawnienie zarówno silnika jak i wnętrza. Zabrałem się do tego od zadniej strony
tzn zacząłem od malowania bagażnika, który przez już prawie 21lat zdążył się porysować i stracił część lakieru:
Doszły także: maska z rst, heble ATE, a dojdzie mam nadzieje także zawias -30/40, KYBy i jak dorwę porządną nabę, to i kierownica mniejsza, wydech również będzie się robił w najbliższym czasie.
Samochód oczywiście nieskończony, ale komentować można. Dodam tylko, że felg większych nie będzie, dużej gleby także nie planuję, a co do reszty to jestem otwarty na propozycje
jeżeli ktoś to przeczyta całe to restecpa wielka
[ wiadomość edytowana przez: radex70 dnia 2007-04-16 12:32:01 ]
[ wiadomość edytowana przez: Bandziorno dnia 2007-04-16 12:38:51 ][ wiadomość edytowana przez: Bandziorno dnia 2008-04-14 15:14:30 ]