2007-08-12 14:08:10
Witam!
Na początek wyjaśniam, że sprawdzałem w wyszukiwarce, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem.
Ostatnio zauważyłem, że mój silnik się przegrzewa. Pewnie to nie nowość bo jak jest gorąco to wielu z Nas tak ma. Wskaźnik utrzymuje mi się co prawda w środkowym położeniu (lub lekko powyżej) ale jako że ma on charakter poglądowy nie biorę go pod uwagę jako wyznacznika czy jest dobrze. Zaraz po przekroczeniu połowy zakresu zaczyna załączać mi się wentylator chłodnicy, ale robota którą on wykonuje nie jest zadowalająca. Tzn. chodzi sobie dość długo a temperatura utzymuje się na stałym poziomie, muszę tu zaznaczyć że przy tym węże doprowadzające płyn do chłodnicy są b.gorące.
Obstawiam takie możliwości:
1. Pompa wodna - za mała wydajność (ale czy to możliwe?)
2. Termostat - otwiera się, ale zbyt mało i wentylator nie chłodzi sprawnie układu bo za mało wody idzie przez chłodnicę.
3. Silnik się nadmiernie grzeje - i układ nie nadąża go schładzać
Miałem ostatnio trochę przygód z silnikiem (musiałem ściągać głowicę, planowanie itp) stąd podejrzenie że może silnik nadmiernie się grzeje. Jest to o tyle denerwujące, że mam LPG i jak jest gorący to mam zauważalne spadki mocy (w porównaniu do zimnego silnika). Osobiście wolałbym żeby był to pkt.2 z racji kosztów i nakładu pracy. Na koniec zaznaczę że nie mam żadnych wycieków z układu chłodzenia, olej w normie, praktycznie poza podwyższona temperaturą (częsta i długa praca wentylatora chłodnicy) i spadkiem mocy jak jest b.gorący to nie mam żadnych innych objawów. Eksperymentowanie (czyli wymiana wszystkiego po kolei) mnie nie bawi, szukam konkretnej rady na ten temat.
Ufff. Z góry dziękuje. Pozdrawiam.