Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

1.8 105KM podciągnięcie do 115KM

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2007-06-28 23:30:23

W przypadku wymiany na części z mondeo 2.0 musisz raczej załorzyć plastikowy kolektor dolotowy poniewarz do niego najszybciej zjadziesz przepustnice ( karzda od escorta 1,8 115 km z plaskikowym kolektorem i z mondeo 1,8 i 2,0 )

Do aluminiowego kolektora musisz szukać przepustnicy z xr3i lub z kabrio 130 km.
2008-10-23 11:51
  
 
 2007-06-28 22:35:49

Cytat:
2007-06-26 22:37:36, sawmaster pisze:
Podobno zmiana kątów wtrysku paliwa sprawia że auto dostaje 105KM więcej bo tak zrobiono w wersji 16V 115KM



Ale Ci ktos pierdol naopowiadal. Kat wtrysku to jest w dieslu i bynajmniej nie oznacza fizycznego kata ustawienia wtryskow.

-----------------
Numer FEFK: #482!!

Be smart, drive safe, stay legal.
2023-08-17 23:26
  
 
 2007-06-28 21:34:17

Cytat:
2007-06-28 17:43:04, Treborski pisze:
Do 1,6 podejdą ale musisz jeszce załorzyć przepustnice i przepływomierz....a z kompem to jest tak ze w wielkiej brytani niestosuje sie tuningu jednostki sterującej. Osoba z zakładu zajmującego sie tuningiem powiedziała mnie że jest on zakazany. Ale ziomki z tąd, robią takie rzeczy ale bardziej w środkowej części angli. Ja za dwa tugodnie jade do polski i tam oddam silnik do zestrojenia



Okej, Walki od 2.0 przepustnica i przeplywomierz. kolektor zostawic jak jest czy tez sie pokusic? A i na ile moge liczyc? moment podskoczy? bo w sumie on by si enajbardziej przydal szczególnie od 2000rpm potem jakos idzie do 5000rpm potem juz szkoda krecic. Oczywiscie chce kolektor wydechowy dedykowany szlifowany, wywalic kata i wstawic wieksza srednice wydechu zakonczona jakims fajnym przelotem na koncu. Tak abstrahujac od tematu to widzialem jak kolesie zakladaja sobie kompresory od G60 albo od Mini bez zadnych przeróbek kompa itd. Pasek intercooler dolot storzek i ponoc mozna odjechac na 50hp do przodu. Ponoc Zetec jest stworzony do tego!

-----------------
2017-05-27 11:09
  
 
 2007-06-28 20:04:40

Cytat:
2007-06-28 15:02:08, maly_smok pisze:
co do roznicy w walkach 1.8 105, 130 a 2.0 z mondka bym polemizowal, chyba ze mialem pecha , bowiem rozbieralem te 3 rodzaje i o dziwo walki wygladaly identycznie i mialy te same oznaczenia...


wałki:
1,6 958M 6A269 AA
1,8(105) 938M 6A269 AA
1,8(115) 938M 6A269 BA
1,8(130) 938M 6A269 CB
2,0 96-05/98 958M 6A269 CA
2,0 05-11/98 988M 6A269 CA
2,0 od 11/98 988M 6A269 C1B

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
 2007-06-28 19:52:51

Cytat:
2007-06-27 12:21:48, maly_smok pisze:
wychodzily tez wersje z edisem w kompie 105 i 130 wiec mozna sie wkopac, najprosciej przekladac z wiazka ale to i tak nie ma 100% ze bedzie pasic




moj 1.6 16V ma edisa w kompie

kolega ZERO moze to potwierdzic!

czyli moglo by to oznaczac ze moglbym tez sobie podrasowac kucyki ...???

-----------------
UŻYWAJ CB-RADIO I NIE DAJ SIE ZŁAPAĆ!!!

FEFK #1351
GG: 2401870
2017-08-05 11:46
  
 
 2007-06-28 17:43:04

Do 1,6 podejdą ale musisz jeszce załorzyć przepustnice i przepływomierz....a z kompem to jest tak ze w wielkiej brytani niestosuje sie tuningu jednostki sterującej. Osoba z zakładu zajmującego sie tuningiem powiedziała mnie że jest on zakazany. Ale ziomki z tąd, robią takie rzeczy ale bardziej w środkowej części angli.

Ja za dwa tugodnie jade do polski i tam oddam silnik do zestrojenia
2008-10-23 11:51
  
 
 2007-06-28 15:02:08

co do roznicy w walkach 1.8 105, 130 a 2.0 z mondka bym polemizowal, chyba ze mialem pecha , bowiem rozbieralem te 3 rodzaje i o dziwo walki wygladaly identycznie i mialy te same oznaczenia...

-----------------
2011-06-30 14:27
  
 
 2007-06-27 23:04:37

Czy walki rozrzadu z Zetec'a 2.0 beda pasowac do 1.6 bo sie przymierzam, slyszalem ze mozna dodac sobie pare km i w wyzszym zakresie obrotów jest bardziej wyrywny. Siedze w UK wiec moze jeszcze zafunduje sobie do tego nowy dedykowany kolektor wydechowy. A przepustnica z kolektorem od 2.0 tez podejdzie? czy po takich modyfikacjach bedzie to smigac na standardowym kompie czy cos trzeba ustawiac po wymianach tych w/w czesci? Myslalem przez chwile o kompresorze z Mini 1.6 Turbo takim na pasek klinowy, w sumie groszowe sprawy na angielskich szrotach ale jak to by wygladalo?

-----------------
2017-05-27 11:09
  
 
 2007-06-27 21:17:34

Sory wersja 105 km ma kolektor aluminiowy. JA załorzyłem plasikowy
2008-10-23 11:51
  
 
 2007-06-27 21:16:04

Smyk jest taki że wrsja 105 km.Ma
- inne wałki
- Mniejszą srednice gardzieli przepustnicy
- mniejszą średnice przepływomierza
- Inny kolektor( PLastikowy)

Jestem w trakcie przeróbki (105km) na Części mondeo 2.0 , został mnie jeszce sterownik do przeóbki lub podpiecia tego z Kabrio 130 km. Lecz bez tego śilnik stał się o wiele bardziej wyrywny. Poza drobną przeróbką wiązki wszysko pasuje jak ulał..

Wrazie jakiś pytań jestm do usłóg..
2008-10-23 11:51
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM