2007-07-18 02:26:37
Mam bezsenna noc
Przejrzalem sobie wszystkie watki jakie znalazlem o przegrzewaniu sie tego silnika i doszedlem do wniosku ze TEN TYP TAK MA.
Chyba wszyscy autorzy tych watkow rowniez posiadaja silnik 1,6 16V i kazdy z nich ma identyczne objawy czyli szybkie grzanie, potem wskazowka prawie na koncu skali, zalaczenie wentylatora i schlodzenie do polowy skali, poczym znowu wskazowka w gore i tak w kolko.
Kiedys myslalem ze to nienormalne. Postanowilem ze nie spoczne az nie rozwiaze tego problemu. Wymienilem chyba caly uklad chlodzenia; chlodnice, pompe wody, 2x termostat, 3x plyn w tym raz fordowski, wlacznik wentylatora z innym zakresem temp zalaczania, 2x czujnik na wskaznik, nawet olej wymienilem.... i NIC.
Wydalem pelno kasy na to wszystko, bralem wolne dni w pracy zeby moc jechac do mechanikow ale nic to nie pomoglo. Stracilem tylko kase, czas, urlop i nerwy.
Pisze ten watek zeby kolejna osoba ktora uwaza ze jej 1,6 16v sie przegrzewa nie popelniala tego samego bledu co ja i lepiej sie przywyczaila do tego a nie wydawala kase z nadzieja ze rozwiaze problem. Czytajac te watki sprawdzalem profile osob, ktore doradzaly co moze byc nie tak ze sie tak grzeje i o dziwo zadna z tych osob nie miala silnika 1,6 16v
Byly to albo 1,3 1,4 , duzo TD i D ale zadna, podkreslam zadna nie miala 1,6 16V. Smutne jest to ze wiele osob bylo przekonanych o slusznosci swoich wypowiedzi; "bo u nich w escorcie tak nie ma i u Ciebie jest napewno cos nie tak". Wcale ich za to nie obwiniam, pewnie sam bym tez tak pisal, ale diesel a 1,6 16v zetec to calkowicie inna bajka.
Tak wiec szczesliwi posiadacze 1,6 16V oraz inni , przepraszam za tak nudny watek. Jest on jest tylko moimi przemysleniami opartymi na moich doswiadczeniach. Wiele osob sie ze mna nie zgodzi lub napisze ze "odkrylem ameryke" ale byc moze komus sie on przyda
Pozdrawiam