Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Podkręcenie 1,8 105 i 115 koni na gratach mondeo. - Strona 2.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 ... 17 18 19
 Autor 
 2007-11-11 13:28:37

Cytat:
2007-11-11 12:04:48, fryszard pisze:
ciekawe w jaki sposób by to niby ograniczyło...



hmm.. nie wiesz na jakiej zasadzie dziala tasma termoizolacyjna

kolektor wydech wydziela duzo ciepla, a jako,ze przewaznie siedzi sobie gdzies tam kolo bloku to tez absorbuje on to cieplo co zwieksza temp komor spalania, a taka tasma wbrew pozorom duzo pomaga czasem.

-----------------
2023-10-11 07:32
  
 
 2007-11-11 12:06:33

Cytat:
2007-11-10 23:04:09, gigital pisze:
Opis z angielskiej strony od Treborskiego: "1600 90ps The first thing to be aware of is that the 1.6 90ps unit fitted in the Si 16v and Ghia 16v is hugely restricted by it's tiny 26mm valves and will struggle to produce over 100bhp, even with major modification. Due to the bore size, the larger valve (32mm) heads from the 1.8 and 2.0 cannot be fitted. The only effective solutions to gain more power from these cars is Nitrous Oxide kits or transplanting the 1.8 or 2.0." Po polsku: "1.6 to gówno" That's all. Dobrze że niezdążyłem kupić tych wałków. Treborski mógł wcześniej zapodać link. Byśmy nie dumali ośmioma stronami postów co będzie jak się włoży wałki do 1.6. Ale co tam W sumie zastanawiam się po cholere oni zrobili ten silnik???!!! Miałem wcześniej 1.6 cvh w MK4 i na gazie ze zwężką zbierał się o niebo lepiej niż to ścierwo z blosem. Poza tym tamten samochód mniej palił na gażniku niż ten na wielopunktcie. Po co więc te 6V ??? Odpuszczam temat. Muszę się dowiedzieć czy wejdzie do mojego auta silnik 2.0 od mondka, ale to na wiosnę.



szczerze, to ameryki nikt nie odkryl, mniej wiecej w czasie jak przystapilem do klubu to stare glowy na tym forum mowily o tym co Ty zacytowales z tej stronki, i prawili ze lepiej swapowac niz modzic 1.6... chociarz swego czasu tez wklejal ktos skany z jakiejs polskiej gazetki, jak jakis rodzimy tuner uturbil ta jednostke i jezdzilo to calkiem calkiem. ale czy cos z tymi mikro zaworkami modzil to nie wiem:/

ps. ta jednostke wypuscili ze wzgledu na normy spalania, gaznikiem nie dalo sie uzyskac jednostki spelniajacej normy euro, i jednoczesnie palacej tyle ile trzeba i jezdzacej jakos jakos... (miedzy innymi) przez to wprowadzili efi, lambdy i komputerki...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
2024-02-08 22:11
  
 
 2007-11-11 12:04:48

Cytat:
2007-11-11 10:57:15, maciek701 pisze:
ciekaw jestem czy ktos wogole rozebral tego RQB i przyjrzal sie dokladnie temu natryskowi? bo sa 2 rodzaje takich natryskow: na denkotloka o ktorym sie tak rozpisujecie, oraz na gladz cylindrow, najczesciej od strony wydechowej, ktora sie bardziej nagrzewa. Te dysze nie pracuja caly czas, maja one zaworki, ktore otwieraja sie przy zadanym cisnieniu oleju, podejrzewam,ze circa 3 bar, czyli przy wysokich obrotach silnika. Na wolnych nie pracuja zeby utrzymac wlasciwe cisnienie oleju na panewkach i hydraulice. (tyle pamietam jak rozbieralem silnik z omegi V6). z dolozenie tego natrysku moze byc spory problem bo jest kilka rodzajow.. np z podbor korby (wowczas jest wlasnie natrysk na gladzie cylindrow), zeby go zalozyc musialbys zmieniac rowniez panewki oraz korby na takie z otworami pod te dysze.. tutaj foto korby z wylotem oleju na cylindry: klik Innym rodzajem natrysku jest listwa wpieta w jakas magistrale olejowa(wtedy jest to natrysk na denka tlokow), ale z tym to byloby jeszcze wiecej roboty IMHO. jesli jezdzi w miare normalnie, to oczywiscie mozesz zapomniec o tym natrysku. Chyba, ze eksploatujesz silnik dosc intensywnie np jezdzisz przez kilkadziesiat minut z pedalem w podlodze do odcinki itd wowczas ich obecnosc bylaby wskazana. dobrze by bylo owinac kolektor wydechowy tasma termoizolacyjna, to by troche ograniczylo wplyw jego temp na cylindry [ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-11 11:14:11 ]


ciekawe w jaki sposób by to niby ograniczyło...

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
 2007-11-11 10:57:15

Cytat:
2007-11-11 10:29:58, koniuXR3i pisze:
Mam pytanie Wiadomo ze roznica miedzy 1,8 115km a 130km jest tez w tym ze 130 ma natrysk oleju na denka tlokow jesli dobrze pamietam Czy przeprowadzajac ta zmiane ze wrzuce walki od 130, przepsutnice i potencjometr od mondka a nie zakladajac tego natrysku czy wszystko bedzie ok? czy jednak cos zacznie sie za 15tys psuc ? czy ktos mi odpowie jak duze znaczenie ma ten natrysk? tak sie wstepnie narazie pytam



ciekaw jestem czy ktos wogole rozebral tego RQB i przyjrzal sie dokladnie temu natryskowi? bo sa 2 rodzaje takich natryskow: na denkotloka o ktorym sie tak rozpisujecie, oraz na gladz cylindrow, najczesciej od strony wydechowej, ktora sie bardziej nagrzewa. Te dysze nie pracuja caly czas, maja one zaworki, ktore otwieraja sie przy zadanym cisnieniu oleju, podejrzewam,ze circa 3 bar, czyli przy wysokich obrotach silnika. Na wolnych nie pracuja zeby utrzymac wlasciwe cisnienie oleju na panewkach i hydraulice. (tyle pamietam jak rozbieralem silnik z omegi V6). z dolozenie tego natrysku moze byc spory problem bo jest kilka rodzajow.. np z podbor korby (wowczas jest wlasnie natrysk na gladzie cylindrow), zeby go zalozyc musialbys zmieniac rowniez panewki oraz korby na takie z otworami pod te dysze..
tutaj foto korby z wylotem oleju na cylindry:
klik

Innym rodzajem natrysku jest listwa wpieta w jakas magistrale olejowa(wtedy jest to natrysk na denka tlokow), ale z tym to byloby jeszcze wiecej roboty IMHO.

jesli jezdzi w miare normalnie, to oczywiscie mozesz zapomniec o tym natrysku. Chyba, ze eksploatujesz silnik dosc intensywnie np jezdzisz przez kilkadziesiat minut z pedalem w podlodze do odcinki itd wowczas ich obecnosc bylaby wskazana. dobrze by bylo owinac kolektor wydechowy tasma termoizolacyjna, to by troche ograniczylo wplyw jego temp na cylindry



[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-11 11:14:11 ]
2023-10-11 07:32
  
 
 2007-11-11 10:32:56

chłodzi on tłoki, a czy ci sie nie zacznie psuc nikt ci tego nie powie, sa mocniejsze auta bez natrysku na denka i wytrzymują, kwestia tego jak długo wytrzyma tłok, ale mysle ze spokojnie mozna jezdzic bez natrysku.

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
 2007-11-11 10:29:58

Mam pytanie
Wiadomo ze roznica miedzy 1,8 115km a 130km jest tez w tym ze 130 ma natrysk oleju na denka tlokow jesli dobrze pamietam

Czy przeprowadzajac ta zmiane ze wrzuce walki od 130, przepsutnice i potencjometr od mondka a nie zakladajac tego natrysku czy wszystko bedzie ok?
czy jednak cos zacznie sie za 15tys psuc ?
czy ktos mi odpowie jak duze znaczenie ma ten natrysk?

tak sie wstepnie narazie pytam

-----------------
#1894
1,8 16V (115KM) lpg
Ford+Zender+Morette+Weitec = moj Escort :-)

Henry Ford : " Gdy widzę przejeżdzającą ośmiocylindrowa Alfę, ściągam z głowy kapelusz."
2018-02-02 18:27
  
 
 2007-11-11 00:45:21

Cytat:
2007-11-10 23:04:09, gigital pisze:
Odpuszczam temat. Muszę się dowiedzieć czy wejdzie do mojego auta silnik 2.0 od mondka, ale to na wiosnę.



wejdzie ale będziesz musział na 100% jedno mocowanie dorabć po stronie paska razrządu ,nie wiem jak reszta

-----------------
a escort posłuży jako nawóz pod skalniak bo się ładnie rozkłada

Loża rządzi loża radzi, loża nigdy Cię nie zdradzi.. :D
Elitarna jednostka specjalna "Loża szyderców"
2022-07-06 22:26
  
 
 2007-11-10 23:04:09

Opis z angielskiej strony od Treborskiego:

"1600 90ps

The first thing to be aware of is that the 1.6 90ps unit fitted in the Si 16v and Ghia 16v is hugely restricted by it's tiny 26mm valves and will struggle to produce over 100bhp, even with major modification. Due to the bore size, the larger valve (32mm) heads from the 1.8 and 2.0 cannot be fitted. The only effective solutions to gain more power from these cars is Nitrous Oxide kits or transplanting the 1.8 or 2.0."

Po polsku: "1.6 to gówno" That's all.

Dobrze że niezdążyłem kupić tych wałków.
Treborski mógł wcześniej zapodać link.
Byśmy nie dumali ośmioma stronami postów co będzie jak się włoży wałki do 1.6. Ale co tam

W sumie zastanawiam się po cholere oni zrobili ten silnik???!!!
Miałem wcześniej 1.6 cvh w MK4 i na gazie ze zwężką zbierał się o niebo lepiej niż to ścierwo z blosem. Poza tym tamten samochód mniej palił na gażniku niż ten na wielopunktcie. Po co więc te 6V ???

Odpuszczam temat. Muszę się dowiedzieć czy wejdzie do mojego auta silnik 2.0 od mondka, ale to na wiosnę.

-----------------
2010-09-11 21:13
  
 
 2007-11-09 16:04:33

sorki racja racja
2009-12-15 17:11
  
 
 2007-11-09 15:56:41

Cytat:
a moze jakies konkrety co zostało wymienione i np jakie sa tego koszty??



wróć kolego na początek wątku

-----------------
FEFK#1015
2011-04-05 11:57
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 ... 17 18 19
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM