2007-11-11 13:40:26
Cytat:
|
2007-11-11 13:34:11, fryszard pisze:
no własnie.. nagrzewa sie od spalin, wiec od srodka.. owiniesz go i co jeszcze bardziej zwiekszasz jego teperature uniemozliwiajac mu chłodzenie, w sportowychj autach włąsnie poto sie stosuje tasme zeby ochodzic przedział silnikowy i podniesc teperature spalin, no ale moze masz jakas swoja inna teorie?
|
|
no a czym ja mowie? wlasnie o ochlodzeniu komory silnika. a kolektor to sobie moze byc rozgrzany nawet do czerwonosci
zanim sie czepisz moze najpierw czytaj ze zrozumieniem
tez bede czepialski - powiedz mi po co w sportowych autach podnosi sie temp spalin?
z tego, co ja wiem to im większa temperatura spalin tym większa jest szybkość ich przepływu co z kolei ma zasadniczy wpływ na opory, (ktore tym samym rosną) i przekrój wydechu(ktory musialby byc wiekszy) więc spaliny lepiej było by schłodzić co spowoduje ich zagęszczenie a zarazem zmniejszenie objętości jak też zmniejszenie szybkości przepływu a co za tym idzie opory w wydechu będą mniejsze. Dlatego tez przy projektowaniu silnikow jak i ich modyfikacjach zawsze dazy sie do uzyskania jak najnizszego EGT, co jest takze zbawienne dla samego silnika.
Jedyny wyjątek od tej reguly, bo od kazdej są - sa to uklady wydechowe z tzw. doladowaniem rezonansowym, a takie zjawisko w jakimkolwiek aucie ulicznym jest nie do uzyskania.
no ale moze to ja jestem niedouczony ...
btw. fryszardzie jesli nastepnym razem bedziesz mial jakies watpliwosci co do moich wypowiedzi to wyladuj swoje frustracje na priv lub gg, ja zawsze bardzo chetnie wszystko kazdemu wytlumacze w miare moich mozliwosci, bo tylko prowokujesz zasmiecanie kolejnego watku.
[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-11 15:04:27 ]