Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Podkręcenie 1,8 105 i 115 koni na gratach mondeo. - Strona 2

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 ... 17 18 19
 Autor 
 2007-11-12 19:02:30

Jadki nie bedzie bo moderator to ukruci... Po to jest forum żeby się wypowiadać a nie pouczać Jak w PiaskownicY

Także panyyy mniej ZAJADŁOŚCI......
2008-10-23 11:51
  
 
 2007-11-12 17:21:29

widze ze zaczyna sie jadka :d hehehc bede kibicowal

-----------------
:)
2010-12-19 18:28
  
 
 2007-11-12 08:37:18

Cytat:
2007-11-11 21:47:03, fryszard pisze:
który gaz ma wieksza objetosc goracy czy zimny??



ehh.. po tym Twoim wpisie to ja wogole nie wiem po co pisalem to wszystko wczesniej z mojej strony EOT bo widze,ze nie masz zielonego pojecia o podstawowych prawach fizyki. a o rozszerzalności cieplnej gazow to slyszales kiedys? o termometrze gazowym?

moze mala definicja znaleziona w google:
Ciała gazowe -są to ciała, które najłatwiej się rozszerzają. Na skutek bardzo oddalonej budowy cząsteczek. Większa część gazów rozszerza się niezależnie od ich typu. Gazy rozszerzają się 1000 razy więcej aniżeli ciała stałe.

-----------------
2023-10-11 07:32
  
 
 2007-11-11 21:47:03

Cytat:
2007-11-11 15:10:42, maciek701 pisze:
schlodzone spaliny ulegaja rozprezeniu? nooo kolego teraz to pojechales poczytaj sobie ksiazki z fizyki do gimnazjum... i nie łap mnie za slowka [ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-11 15:12:54 ]


który gaz ma wieksza objetosc goracy czy zimny??

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
 2007-11-11 15:48:26

koledzy spokój proszę ...

po to są wymiany zdań żeby sie uzupełniać anie od razu wysyłać innych do szkoły ...

milej dyskusji ... i kulturalnej ...

-----------------
Tomek alias bzikol
FEFK #966
2020-08-10 09:49
  
 
 2007-11-11 15:10:42

Cytat:
2007-11-11 15:08:10, fryszard pisze:
no faktycznie cylindry znajdują sie w komorze silnikowej wiec to ty "kolego" naucz sie poprawnie wyrazac swoje intencje a co do rozgrzanych spaqlin, jesli sa chłodzone ulegaja rozprezeniu... a obaj wiemy jak to jest "porzadane"



schlodzone spaliny ulegaja rozprezeniu? nooo kolego teraz to pojechales poczytaj sobie ksiazki z fizyki do gimnazjum...
i nie łap mnie za slowka

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-11 15:12:54 ]
2023-10-11 07:32
  
 
 2007-11-11 15:08:10

Cytat:
to by troche ograniczylo wplyw jego temp na cylindry


no faktycznie cylindry znajdują sie w komorze silnikowej wiec to ty "kolego" naucz sie poprawnie wyrazac swoje intencje a co do rozgrzanych spaqlin, jesli sa chłodzone ulegaja rozprezeniu... a obaj wiemy jak to jest "porzadane"

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
 2007-11-11 13:40:26

Cytat:
2007-11-11 13:34:11, fryszard pisze:
no własnie.. nagrzewa sie od spalin, wiec od srodka.. owiniesz go i co jeszcze bardziej zwiekszasz jego teperature uniemozliwiajac mu chłodzenie, w sportowychj autach włąsnie poto sie stosuje tasme zeby ochodzic przedział silnikowy i podniesc teperature spalin, no ale moze masz jakas swoja inna teorie?



no a czym ja mowie? wlasnie o ochlodzeniu komory silnika. a kolektor to sobie moze byc rozgrzany nawet do czerwonosci zanim sie czepisz moze najpierw czytaj ze zrozumieniem

tez bede czepialski - powiedz mi po co w sportowych autach podnosi sie temp spalin?

z tego, co ja wiem to im większa temperatura spalin tym większa jest szybkość ich przepływu co z kolei ma zasadniczy wpływ na opory, (ktore tym samym rosną) i przekrój wydechu(ktory musialby byc wiekszy) więc spaliny lepiej było by schłodzić co spowoduje ich zagęszczenie a zarazem zmniejszenie objętości jak też zmniejszenie szybkości przepływu a co za tym idzie opory w wydechu będą mniejsze. Dlatego tez przy projektowaniu silnikow jak i ich modyfikacjach zawsze dazy sie do uzyskania jak najnizszego EGT, co jest takze zbawienne dla samego silnika.

Jedyny wyjątek od tej reguly, bo od kazdej są - sa to uklady wydechowe z tzw. doladowaniem rezonansowym, a takie zjawisko w jakimkolwiek aucie ulicznym jest nie do uzyskania.

no ale moze to ja jestem niedouczony ...

btw. fryszardzie jesli nastepnym razem bedziesz mial jakies watpliwosci co do moich wypowiedzi to wyladuj swoje frustracje na priv lub gg, ja zawsze bardzo chetnie wszystko kazdemu wytlumacze w miare moich mozliwosci, bo tylko prowokujesz zasmiecanie kolejnego watku.




[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-11 15:04:27 ]
2023-10-11 07:32
  
 
 2007-11-11 13:34:11

Cytat:
2007-11-11 13:28:37, maciek701 pisze:
hmm.. nie wiesz na jakiej zasadzie dziala tasma termoizolacyjna kolektor wydech wydziela duzo ciepla, a jako,ze przewaznie siedzi sobie gdzies tam kolo bloku to tez absorbuje on to cieplo co zwieksza temp komor spalania, a taka tasma wbrew pozorom duzo pomaga czasem.


no własnie.. nagrzewa sie od spalin, wiec od srodka.. owiniesz go i co jeszcze bardziej zwiekszasz jego teperature uniemozliwiajac mu chłodzenie, w sportowychj autach włąsnie poto sie stosuje tasme zeby ochodzic przedział silnikowy i podniesc teperature spalin, no ale moze masz jakas swoja inna teorie?

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
 2007-11-11 13:31:15

kto ma te walki z 2,0 do sprzedania to je wezme bo o 1,8 xr3 to tylko w snach je dostane
2017-05-03 22:11
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 ... 17 18 19
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM