Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Pompa wtryskowa Omega 2.5TD

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2011-02-06 00:17:29




Ustawienia mojej Omci. Mam nadzieję, że komuś się przyda. BTW wtajemniczonych proszę o skomentowanie parametrów. Może coś jest źle, może trzeba coś skorygować a może zostawić tak jak jest
Pozdrawiam.

-----------------
jednak wole rower :)
2017-02-16 10:36
  
 
 2011-02-05 22:26:03

Witam forum kolegow, muszę podzielić się kolegami dobrą nowiną z operacji czyszczenia pompy wtryskowej bo dopadło to i mnie.
Wczoraj musialem się za to zabrać, bo nie dało rady już jeździć, szarpał na zimnym, a niekiedy nawet gasł, trzęsło całą budą. Na ciepłym również włączenie biegu zaduszało silnik . Skrzynia automat. Często zaduszalo silnik w czasie jazdy gdy hamowałem. Najgorzej przy hamowaniu jak skręcałem na skrzyżowaniu, gdy zgasł wyłączało się również wspomaganie, ciężko wyrobić zakręt na zgaszonym silniku. Nieraz było to nawet niebezpieczne.
Po wyczyszczeniu całego metalowego szlamu pomiędzy wirnikiem i stojanem w pompie i wyczyszczeniu otworu z magnesem u dołu nastawnika, złożeniu i zamontowaniu na pompie silnik ożył. Praca równiutka, lepszy klank silnika, przyspieszenie lepsze bardziej zrywne auto, włączenie biegu nie zadusza już silnika. Dawkę ustawilem przy nagrzanym silniku na 0,7l/h, przed czyszczeniem poprzednio było 0,9l/h był bardziej mulisty. Z czyszczenia jestem super zadowolony tym bardziej, że udało się operację całą ustawić ręcznie bez techa. Z rury przy ostrym przygazowanu poleci trochę czarnego dymu czyli spalanie jest ok. Cieszę się z operacji i
pozdrawiam Tomek
2020-05-19 21:44
  
 
 2011-01-11 22:34:30

Witam kolegów , odświeżę trochę ten wątek dodając link o najczęjściej możliwej przyczynie telepania silnikiem 2,5 TD na wolnych obrotach jaką jest pompa wtryskowa. Temat wałkowany na wielu forach internetowych, ale wydaje mi się malo konkretnie
nullPOMPA BEZ TAJEMNIC
może jeszcze się przyda do diagnozy usterki w klekocie
pozdrawiam, Tomek.
2020-05-19 21:44
  
 
 2008-06-26 11:20:25

Auto, odebrane i wrażenia mieszane. Pan mechanik, sprawiał wrażenie bardzo niechętnego do rozmów, jedyne co udało mi sie od niego dowiedzieć to, że obudowa pompy jest wytarta w środku co może być przyczyną nie wymieniania na czas filtrów paliwa, jednakże nie przekonało mnie to do zakupu od niego jak twierdził nowej obudowy za 1000pln. Co do samej roboty, to w zasadzie zmian nie zauważyłem żadnych, auto przyspiesza tak jak przyspieszało wcześniej, dalej śmierdzi benzyną, bo nie chciało mu sie przetrzeć bloku silnika, jedyne co to zapala może o jedno zakręcenie szybciej niż przed oddaniem. Szczerze mówiąc to raczej nie polecam tego Pana...
2017-12-18 23:28
  
 
 2008-06-25 22:02:21

Być może to stary indiański numer (oby nie).
Pompę wtryskową wraz z działającym nastawnikiem i uszkodzonym rozdzielaczem kupisz na allegro za 600 zł. Nie słyszałem żeby komuś bezprzyczynowo pękła obudowa pompy, chyba że miałeś stłuczkę, albo pan mechanik nadmiernie zaszalał z dociąganiem śrub. W sumie obudowa pompy jest w cenie złomu za aluminium, bo to akurat jest mało co warte.

Co innego zamontowanie takiej pompy. Trzeba magii w ręku, żeby wyjąć ją i włożyć bez zdejmowania dekla łańcuchów.
Za 1700 wydanych złotych masz sprawną pompę ze świeżego anglika + turbinę + paliwo na dojazd po to.

Uszczelki? Najczęściej pada uszczelka pod nastawnikiem. Z 10 zł toto chyba max kosztuje. Pozostałe uszczelnienia jakie by nie były, człowiek jest w stanie dorobić lub kupić (skalpel + przecinaki precyzyjne).

Ja się chyba ku...a przekwalifikuję na pompiarza. 1600 zł czystego zarobku za 1 auto... więc nie dziwię się dlaczego jednego z najlepszych "pompiarzy" stać na zamknięcie warsztatu na miesiąc i wakacje z całą rodziną na Majorce
2010-09-17 21:09
  
 
 2008-06-25 19:47:31

Witam szanowną brać. Sprawa nie cierpiąca zwłoki, ponieważ oma już stoi u mechaniora i jest naprawiana. Sprawa ma sie tak. Od jakiegoś czasu jak pojeździłem autkiem po wyjściu z omy smierdziało ropą. Domyśliłem się, że uszczelka w pompie padła i godząc się z wydatkiem 745pln zostawiłem autko u mechanika w Serbach, firma "WIR DIESEL". Wszystko było by ok, gdyby dzisiaj pan mechanik nie zadzwonił i nie powiedział, że do wymiany jest równiez obudowa pompy i, że może ją dla mnie zamówic za 1000pln. I teraz pytanie, miał ktos kiedyś taki problem?? Możliwe to żeby taka obudowa sama z siebie sie spier....?? Będe również wdzięczny za wszelkie opinie o warsztacie.

Pzdr. Sawi
2017-12-18 23:28
  
 
 2007-11-05 18:24:32

Cytat:
2007-11-05 17:34:34, maniektds pisze:
może akurat coś takiego mu sie przydarzyło... POZDRo



Tak jak napisal Tom_J. Dodam ze jak bys uzyl wyszukiwarki to bys znalazl tam moj post sprzed poltora roku w ktorym opisywalem to co mi sie przytrafilo...

-----------------
Nasza łamaga przeszła face lifting, czyli dostała vauxhallowe alufelgi i jedne drzwi bez rdzy!
2018-07-16 13:30
  
 
 2007-11-05 17:49:48

przejrzyj linki o czyszczeniu nastawnika i budowie pompy, które podałem w tym temacie we wcześniejszych postach a zrozumiesz temat
2020-05-19 21:44
  
 
 2007-11-05 17:34:34

dokładnie mam pytanie takie czy moge wykręcić ta całość co jest pokazana na zdjeciu z tą czarną kostka nie odkrecająć dekielka z góry bo przecieka mi właśnie spod tego i nie wiem czy tam jest nawet jakaś uszczelka pod tym i przypuszczam że nie powinna mi sie zmienic dawka ani kąt wtrysku bo w nastawniku nie będe nic grzebał....a jak już o tym pisze to najgorzej mnie wkurza to dojscie do pompy wtryskowej zastawione kolektorem który by należało zdjąć przed wykonaniem czynności opisanych wyżej ....może ktoś może coś doradzić w tej sprawie , może akurat coś takiego mu sie przydarzyło... POZDRo
2011-11-25 17:39
  
 
 2007-11-04 23:39:45

Nie dasz rady. Wszystko sie poprzestawia. bylo to opisywane nie dalej jak poltora tygodnia temu

-----------------
Nasza łamaga przeszła face lifting, czyli dostała vauxhallowe alufelgi i jedne drzwi bez rdzy!
2018-07-16 13:30
  
 
 2007-11-04 21:54:03

panowie mam pytanko zauważyłem że mi cieknie paliwko jednak nie spod dekielka ale spod tej uszczelki niżej tam są też 3 śruby torx i ta jedna dziwna która łapie do samego dołu....dokładnie to jest połączenie pod nastwnikiem i chciałem zapytać czy moge to odkrecić i wymienić nic nie przestawiając bo nie wiem dlaczego mi troszke paliwko cieknie spod tego bo widać na włączonym silniku na biegu jałoym jak się pomalutku wydostaje... prosze o jakieś porady i z góry dziękuje
2011-11-25 17:39
  
 
 2007-10-29 21:23:57

Dobra Panowie bez krzyków. Uszczelkę wymieniłem sam ( hura ). Ta dziwna śrubka jest dłuższa od pozostałych trzech, także idzie głębiej. Dokąd - tego nie wiem. Kupiłem taką samą tylko torx. Przed wymianą uszczelki ( 20zł u mechanika ) proponuję dużą ilość szmat wokół pompy - poleci ropa aż miło. Uszczelka kwadratowa, z założeniem nie ma problemu. Przy okazji wymiany ruszyłem przewody przelewowe - i są do wymiany bo praktycznie pękały w palcach ( twarde jak cholera ). Po złożeniu auto cyka tak jak przed wymianą, niczego nie przestawiłem i nic się nie spierniczyło. Do odkęcenia śrubki posłużył mi stary ruski klucz ( taki jak rurka ) dwustronny. Nabiłem na śrubę i puściła. Potem już z górki. Dzięki za wszystkie sugestie, linki i pomoc.

-----------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą.
2016-01-17 17:10
  
 
 2007-10-28 20:40:38

Cytat:
2007-10-28 14:48:23, raro71 pisze:
Co do profilu masz rację TD a nie TDS. Co do opisu wprowadzasz innych w błąd: Tylko dlatego Cię poprawiałem. Ale skoro jesteśmy już zgodni co do śrubków i śrubaków to damy na luz , chyba starczy tego poprawiania nie wnosząc nic nowego .



Byłem może niedokładny odpowiadając tylko na ostatnie zdanie chemik333 i nie cytując tego, jako że chyba jest końcową myślą Jego dedukcji, więc trochę wyklucza pozostałe niedokładne/niezrozumiałe pytania w tej wypowiedzi...

Co do śrubek racja, teraz już każdy wie, co trzeba odkręcić i po co, więc coś poprawianie jednak wniosło, inaczej zostałyby jakieś niepewne sprawy...

Pozdrawiam

P.S. W profilu masz dalej TDS

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-10-28 20:42:25 ]
2017-05-24 12:45
  
 
 2007-10-28 14:48:23

Co do profilu masz rację TD a nie TDS.
Co do opisu wprowadzasz innych w błąd:
Cytat:
hmmm... to chwila bo cos zglupialem. Zawsze mowiono ze NASTAWNIK pompy reguluje sie przesuwajac sam dekielek pompy znajdujacy sie na jej samej gorze (czyli z ta dziwna sruba jedna). Ale z drugiej strony... patrzac jak tu jest rozebrane to nawet na tych trzech pozostalych - normalnych - srubkach nie da sie tego przesuwac, tylko na tym "nizszym" poziomie... A tam sa chyba wszystkie srubki normalne??? (torx) - wiec w sumie jak to jest? To nie trzeba dorabiac klczyka sobie zeby przestawic dawke paliwa? (czyli NIZSZY poziom ze srubkami) To gorny poziom jest tylko po to aby dobrac sie do wnetrza nastawnika?


-Odpisałeś:
Cytat:
chemik333, dobrze wydedukowałeś...


Tylko dlatego Cię poprawiałem.
Ale skoro jesteśmy już zgodni co do śrubków i śrubaków to damy na luz , chyba starczy tego poprawiania nie wnosząc nic nowego .
2009-11-23 09:28
  
 
 2007-10-27 17:19:40

Tiaaa, to Ty poczytaj dokładnie, co ja pisałem, bo widzę, że idziesz w zaparte...
Widzę, że bardzo Ci nie pasuje to:
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------

Ludzie, zdjęcia są jak BYK... więc po co siać zamęt, że nie jest tak łatwo, skoro widać, że śruby nastawnika, to nie śruby dekielka nastawnika...

--------------------------------------------------------------------------------
Napisałem o pozostałych śrubach, bo to oczywiste, że ta śruba z dziwnym łbem jest do obu części...dlatego napisałem też "zdjęcia są jak BYK"


Jak ktoś czegoś nie rozumie, albo nie widzi, to trzeba, jak widać - pisać i patrzeć dokładnie...

Pokrywka trzyma się na 4 śrubach, z czego jedna to ta z dziwnym łbem.
Nastawnik trzyma się również na 4 śrubach, z czego jedna to ta z dziwnym łbem, która również trzyma pokrywkę.

Pozdrawiam

P.S.: Przy okazji, jak już chcesz być taki dokładny, to sobie zmień w profilu TDS na TD, bo nie ma Omegi 2,5TDS

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-10-27 17:57:05 ]
2017-05-24 12:45
  
 
 2007-10-27 16:25:47

Cytat:
jak odkręcisz dziwną śrubkę, to już możesz nastawnikiem przesunąć...


- nic takiego nie pisałem, wręcz odwrotnie, odkręcenie tej jednej nie spowoduje przestawienia dawki.

Cytat:
Ludzie, zdjęcia są jak BYK... więc po co siać zamęt, że nie jest tak łatwo, skoro widać, że śruby nastawnika, to nie śruby dekielka nastawnika...


-właśnie tu się mylisz, ta jedna jest wspólna-ta dziwna.

Chyba pora na Twoje przeprosiny-albo uważne czytanie.
Odkręcałem ten dekielek, nie raz.
Dawkę również przestawiałem wielokrotnie i wiem o czym piszę.

[ wiadomość edytowana przez: raro71 dnia 2007-10-27 16:26:31 ]
2009-11-23 09:28
  
 
 2007-10-27 15:48:54

Tiaaa i rozumiem, że jak odkręcisz dziwną śrubkę, to już możesz nastawnikiem przesunąć...?? Daj znać, jak już dojrzysz wszytko i przyznaj sobie rację, albo przeproś...


-----------------
Zainteresowania: Taniec przy melexie, jazda melexem...
2017-05-24 12:45
  
 
 2007-10-27 14:50:09

Sewcio-Ty nie siej zamętu!!!
Sam napisałeś, że zdjęcia są jak BYK, to okularki i patrzymy uważnie.
Jedna śruba, ta dziwna jest wspólna dla nastawnika i pokrywki.

Jak nie to macha w górę i sprawdź, która śrubka co trzyma.
2009-11-23 09:28
  
 
 2007-10-26 18:23:42

Ludzie, zdjęcia są jak BYK... więc po co siać zamęt, że nie jest tak łatwo, skoro widać, że śruby nastawnika, to nie śruby dekielka nastawnika...

-----------------
Zainteresowania: Taniec przy melexie, jazda melexem...
2017-05-24 12:45
  
 
 2007-10-26 16:34:30

Cytat:


ten dekielek to jak pokrywka na garku niech ci nikt nie gada głupot odkręcaj i uszczelniaj
ja to roniłem i wiem

-----------------
niedość że masz pracę to jeszcze wypłatę byś chciał ; nowobogacki''
tak mój szef przy wypłacie mówi
2010-03-28 07:28
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM